بسته بندی لاکچری

بسته بندی لاکچری


5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی لاکچری اولین چیزی است که در نگاه اول مشتری را مجذوب خود می کند، البته انتخاب کردن یک بسته بندی لاکچری شیک و مناسب برای محصولات مختلف مانند مواد غذایی و یا کادو و …. ممکن است قدری پیچیده باشد. با این حال باید بسته بندی لاکچری بگونه ای باشد تا بتواند علاوه بر حفظ جذابیت و طرح گرافیکی، از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار باشد تا از آسیب دیدن اقلام و محصولات جلوگیری شود.

اگر بخواهیم بصورت کلی یک تعریف کلی از بسته بندی لاکچری داشته باشیم میتوان به این مورد توجه نمود که؛ بسته بندی لاکچری نوعی از پوشش مناسب برای محصولات و لوازم کادویی است که علاوه بر نگهداری و حفاظت این محصولات درون بسته بندی، تآثیر بسزایی در برند شدن محصولات ایفا میکند.

با انجام دادن بسته بندی لاکچری، محصول به نوعی باارزش تر قلمداد می شود و همچنین موجب ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر مشتریان با برند مورد نظر می شود.

برای آشنایی با انواع کارتن بسته بندی و سفارش محصولات در ادامه ی این مقاله از صنعت کارتن همراه ما باشید.

نکات مورد توجه در بسته بندی لاکچری

برای این نوع بسته بندی  به کدام موارد باید توجه نمود تا بسته بندی، بهتر و بیشتر بتواند خود را به مشتری معرفی کند ؟ از جمله مواردی که باید به آن توجه نمود داشتن خلاقیت، استفاده از پیام تآثیرگذار، منحصربفرد بودن، اضافه کردن هدیه های تبلیغاتی، کیفیت بالای بسته بندی می باشد.

بسته بندی لاکچری
  • داشتن خلاقیت در بسته بندی لاکچری

داشتن خلاقیت در بسته بندی لاکچری تآثیر بسیار خوبی برای مشتریان دارد. در اصل، در بسته بندی هایی که در طراحی و تولید آنها از طراحی خلاقانه استفاده شده است، همیشه مورد استقبال و توجه مشتریان هستند.

  • استفاده نمودن از متن تآثیرگذار در بسته بندی لاکچری

برای ایجاد حس ماندگار و خوب در ذهن مخاطب باید با استفاده نمودن از متن تآثیرگذار در بسته بندی لاکچری و استفاده کردن از رنگ های مناسب و همچنین استفاده از روکش های مات گزینه های بسیار خوبی می باشند و اینکه همیشه متن و یا شعار مربوط به کارایی و کیفیت محصول، نقش برجسته ای در فروش را ایفا میکند.

  • منحصربفرد بودن بسته بندی لاکچری

هدف اصلی از منحصربفرد بودن بسته بندی این است که بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای برای تبلیغات، محصول مورد نظر دیده شود و اینکه هر مجموعه ای باید برای محصولات خود بسته بندی منحصربفرد و لاکچری داشته باشد تا بتواند با گذاشتن این پکیج در برند محصول، تاثیرگذار باشد.

بسته‌بندی لاکچری محصولات، جدا از مبحث زیبایی و منحصربفرد بودن جعبه، باید بگونه ای باشد که کاربردی و باکیفیت نیز باشد.

  • اضافه نمودن هدیه های تبلیغاتی یا اشانتیون در بسته بندی لاکچری

اضافه نمودن هدیه های تبلیغاتی و لوکس در بسته بندی موجب منحصربفرد بودن محصول شما می شود، هنگامی که شما محصولات خود را در بسته بندی های شیک و لوکس قرار می دهید و در کنار آن نیز برای مشتری، هدیه ای را در نظر میگیرد در اصل شما با اینکار خود بر روی فروش های بعدی خود سرمایه گذاری کرده اید.

  • کیفیت بالای بسته بندی لاکچری

در یک بسته بندی لوکس، فقط ظاهر جذاب آن ملاک نیست و باید با استفاده از مواد درجه یک و باکیفیت بالا تهیه شده باشد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که؛ اولین ارتباط واقعی مابین مشتریان و محصول مبحث بسته بندی است.

همانطور که می دانید، برندهای معتبر و لوکس از جعبه ها و بسته بندی های شکیل و محکم و با مقاومت بالا استفاده می کنند. استفاده نمودن از مواد بی کیفیت و نامرغوب در محصول، حس بی کیفیت بودن محصول را به مشتری انتقال می دهد.

  طراحی بسته بندی لاکچری

در طراحی این نوع بسته بندی باید به موارد زیر توجه نمود:

  • انتخاب رنگ و تصویر خلاقانه
  • استفاده از قلم و رنگی که باکیفیت و زیبا باشد.
  • طراحی بسته بندی با استفاده از تصاویر مرتبط با کالای مورد نظر
طراحی بسته بندی لاکچری
  • استفاده از طرح ها و تصاویر ساده برای بسته بندی
  • استفاده نمودن از رنگ های جذاب و تآثیرگذار در بسته بندی
  • استفاده نمودن از متن ها و پیام های جالب و جذاب برای تآثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری، این متون و پیام ها باید بتواند علاوه بر حفظ جذابیت، برای مشتریان و تمام اقشار جامعه قابل فهم باشند.
  • استفاده از فونت ها و رنگ های مناسب، استفاده از الگوهای فریبنده و جذاب و قابل توجه
  • استفاده از مواد با کیفیت بالا و استفاده از جنس هایی از ساتن، شیشه، پلاستیک، چرم، کاغذ مخمل و …
  • استفاده از جزئیات، روکش های شکیل و زیبا، برجستگی ها، تزئین های مختلف و …
  • در طراحی بسته بندی باید هدف بسته بندی مشخص شود و باید بگونه ای باشد که مشتریان را به خریدن و استفاده از محصول تشویق و ترغیب کند.
  • محافظت از محصول باید به نحوی باشد که محصول درون بسته بندی کوچکترین صدمه ای نبیند و از مواد درجه یک و مقاوم در طراحی بسته بندی استفاده شود.

موارد مهم در بسته بندی لاکچری

موارد مهم در این نوع بسته بندی وجود دارد که می‌توانند موجب افزایش فروش و جذابیت و ارزش محصول شوند به این موارد در بخش زیر اشاره شده است.

استفاده از برند و لوگوی محصول:

یکی از موارد مهم در این نوع بسته بندی، استفاده از برند و لوگوی محصول است. گذاشتن برند و لوگوی محصول بر روی بسته بندی، به مشتریان این اطمینان را می دهد که محصول موردنظرشان بااصالت و باکیفیت است.

موارد مهم در بسته بندی لاکچری

برای آشنایی بیشتر با لوگوی محصول میتوانید مقاله نقش نشان تجاری در بسته بندی را نیز مطالعه نمایید.

استفاده از جعبه های نرم:

برای این نوع بسته بندی محصولاتی مانند عطر، لوازم آرایشی، ساعت و … استفاده از جعبه های نرم خیلی مناسب است. استفاده از این جعبه ها به محصولات شما ظاهر نرم و لطیفی می دهند.

استفاده از پوشش های خاص یا فویل:

استفاده از پوشش های خاص یا فویل در این نوع بسته بندی، میتواند موجب تآثیرگذاری و جذابیت بیشتر بر مشتریان باشد.

استفاده از چاپ های خاص و تزئینات:

استفاده از چاپ های خاص و تزئینات در بسته بندی لاکچری میتواند محصول شما را جذاب و باارزش کند.

  استفاده کردن از جزئیات خاص:

استفاده کردن از جزئیات خاص در بسته بندی لاکچری، مانند چرم، کاردستی، قطعات فلزی و … می تواند به محصولاتتان ظاهر بی نظیر و منحصربفردی را بیفزاید.

استفاده کردن از پوشش های نقره ای و طلایی:

استفاده کردن از پوشش های نقره ای و طلایی در بسته بندی لاکچری، موجب لوکس و باارزش بنظر رسیدن محصولات شما می شود.

نکات مهم در بسته بندی لاکچری

نکات مهم در بسته بندی لاکچری  شامل هزینه زیاد بسته بندی، کیفیت مواد بسته بندی، توجه ویژه به جزئیات،  و .. است که در بخش زیر در مورد آنها توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

نکات مهم در بسته بندی لاکچری
نکات مهم در بسته بندی لاکچری

1. هزینه زیاد بسته بندی لاکچری:

بسته بندی لاکچری هزینه زیادی دارد، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای سفارش این بسته بندی باید با دقت، هزینه های موجود را محاسبه کنید و فواید آن را نیز مورد بررسی قرار دهید.

2. کیفیت مواد بسته بندی لاکچری:

در بسته بندی لاکچری، مورد بسیار مهم کیفیت مواد بسته بندی است. باید در این راستا مطمئن شوید که از مواد با کیفیت بالا در این بسته بندی استفاده می شود تا بدین وسیله کیفیت و ارزش محصول حفظ شود.

3. توجه ویژه به جزئیات:

در بسته بندی لاکچری باید توجه ویژه به جزئیات داشت زیرا این ایتم بسیار مهمی است. باید به رنگها، مواد، طراحی و تزئیات توجه کنید تا به ظاهر و شکل و ارزش محصولات شما کمک کنند.

4. دقت در بسته بندی حمل و نقل:

در بسته بندی لاکچری، باید گزینه  دقت در بسته بندی حمل و نقل هم در نظر گرفته شود و اینکه بسته بندی باید به نحوی باشد که محصولات شما در هنگام حمل و نقل دچار خسارت و آسیب نشود.

5. تعیین کردن اهداف بازاریابی:

باید برای بسته بندی لاکچری خود، اهداف بازاریابی را تعیین کنید. این نوع از بسته بندی بیشتر برای محصولات لوکس و لاکچری و یا هدیه استفاده می شود، بنابراین باید در ابتدای امر، بازار خودتان را به خوبی شناسایی کنید و بعد هدف بازاریابی خود را در آن مشخص نمائید.

6. استفاده کردن از مواد قابل بازیافت:

در حد امکان برای بسته بندی لاکچری، استفاده کردن از مواد قابل بازیافت پیشنهاد می شود زیرا اینکار موجب حفظ محیط زیست می شود.

مزیت های بسته بندی لاکچری

از مزیت های بسته بندی لاکچری یا بسته بندی لوکس میتوان به جذب بیشتر مشتریان و تبدیل کردن آن ها به مشتریان دائمی اشاره کرد. در بسته بندی لاکچری با استفاده از رنگ ها و طراحی های جذاب و مناسب، استفاده از مواد درجه یک و باکیفیت، استفاده از فویل های شکیل و جذاب و چاپ لوگو یا برند شرکت بر روی بسته بندی محصول موجب جذب مشتریان بسیار با سلیقه های متفاوت می شود.

از دیگر مزیت های بسته بندی لاکچری، ظاهر زیبا و لوکس آن است که همین امر موجب ارتقا و بالاتر بودن ارزش و ظاهر محصول نیز می شود.

در بسته بندی لاکچری، نکته مهم بعدی اهمیت قرار دادن فضای مناسب و کافی برای محصول درون بسته بندی است و این قضیه در بسته بندی بسیار مهم است. چرا که گذاشتن فضای بهینه و مناسب در بسته بندی لوکس و لاکچری، موجب پوشش دهی بیشتر محصول شده و همچنین خشک شدن آن را نیز آسان می کند.

علاوه بر مزیت هایی که در مورد بسته بندی لاکچری بیان شد این نکته نیز حائز اهمیت است که؛ بسته بندی لاکچری نسبت به بسته بندی ساده از جذابیت بیشتری برخوردار است که همین امر موجب بالاتر بودن قیمت این نوع بسته بندی نسبت به بسته بندی های ساده است. به همین خاطر، از بسته بندی لاکچری بیشتر در محصولاتی استفاد می کنند که مناسب بازار فروش لوکس و لاکچری و یا دادن هدیه های مناسب هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *