نشان تجاری در بسته بندی

نشان تجاری در بسته بندی


5/5 - (1 امتیاز)

نشان تجاری در بسته بندی چیست و چه نقشی دارد ؟ و طراحی آن چگونه باید باشد؟ آیاد داشتن نشان تجاری بر روی بسته بندی به فروش محصول کمک می کند؟ از مهم ترین وظایفی که هر تولیدکننده در برابر مشتریان  خود دارد این موضوع می باشد که آن ها را از مزایای محصولات خود آگاه کرده و به مشتریان خود بگوید زمانی که از محصولات آن ها استفاده می کنند چه مزایای در انتظارشان می باشد.

اکثر شما زمانی که یک محصول را خریداری می کنید بر روی بسته آن محصول حتما با یک نشان تجاری برخورد داشته اید و می دانید که اکثر محصولات یک نشان تجاری دارند که معرف آن محصول می باشد. 

حال بد نیست بدانید که هدف از طراحی نشان تجاری و رابطه آن با بسته بندی محصول چیست؟ اگر در طراحی نشان تجاری همه ی اصول رعایت شود و یک نشان تجاری حرفه ای داشته باشید که بر روی بسته بندی محصول خود هک نمایید، این نشان می تواند همانند یک عامل تاثیرگذار عمل کرده و همچنین به شما کمک می کند تا مشتریان محصول شما را بهتر بشناسند.

نشان تجاری در بسته بندی به نوعی می تواند معرف آن محصول باشد و حتما دیده اید که بعضی از شرکت های بزرگ تجاری اگر محصول شان در بین مشتریان طرفدار دارد به خاطر نشان تجاری معروفی که دارند می باشد و قیمت طراحی نشان تجاری برای محصولات مختلف متفاوت است و بسته به نوع نشانی که بخواهند قیمت گذاری می شود.

در طراحی نشان تجاری چند نکته ساده اما مهم وجود دارد که به شما کمک می کند نشانی که برای محصول خود انتخاب می نمایید با اهداف و نوع نگاه شما به عنوان تولید کننده یک محصول مطابق باشد.

همچنین باید بدانید که در طراحی نشان تجاری اصول و قواعدی وجود دارد که شما باید به آن اصول پایبند باشید در این مقاله از صنعت کارتن برخی از این اصول را برای شما بازگو می کنیم، همراه ما باشید.

نشان تجاری در بسته بندی
نشان تجاری در بسته بندی

معرفی نشان تجاری و هدف از طراحی نشان تجاری در بسته بندی

نشان تجاری طرح یا نمادی می باشد که بیانگر نام تجاری شما می باشد. نشان تجاری در واقع معرف چهره محصول شما می باشد . نشان ها معمولا نمایی بصری یا گرافیکی از هویت محصول می باشند.

به عنوان مثال: نشان تجاری شرکت اپل سیب می باشد و اکثر شما این نشان را می شناسید و دیده اید که بر روی بسته بندی محصولات شرکت اپل درج گریده است.

داشتن یک نشان تجاری در بسته بندی برای محصول امروزه بسیار مهم است، زیرا اکثر مشتریان بدون توجه به نام شرکت فقط نشان تجاری آن را می شناسند و با آن اشنا هستند.

مشتریان آگاه می شوند که محصول از یک شرکت واحد می باشد و محصولات یک شرکت را از محصولات فروخته شده توسط رقیب ها جدا می کند.

گاها در بازار به این موضوع برخوردیم که یک محصول مدتی بسیار طرفدار دارد و مشتریان زیادی پیدا می کند، در این زمان رقبا هم دست به کار می شوند و محصولی یا نشان تجاری مشابه وارد بازار می کنند که از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشد، لذا داشتن یک نشان تجاری خوب و حرفه ای بسیار مهم می باشد.

نکات مهم در طراحی نشان تجاری در بسته بندی

در این قسمت چند نکته مهم که در طراحی نشان تجاری در بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است معرفی می کنیم که عبارت اند از:

نوع نشان را انتخاب کردن: نشان ها در اصل به سه دسته کلی تقسیم می شود که شامل نشان نوشتاری، نشان تصویری و نشان ترکیبی می باشد.

برای آن دسته از شرکت ها و تولیدکننده های که تازه قرار است شروع به کار کنند و یک محصول را وارد بازار نمایند بهترین نشان، نشان ترکیبی می باشد، زیرا در این نوع نشان نام تولیدکننده محصول به همراه نماد یا تصویر مرتبط با ان محصول اورده می شود این کار کمک می کند که نشان تجاری یک محصول در ذهن مشتریان بهتر بماند.

شکل های قابل استفاده در نشان : در طراحی نشان تجاری در بسته بندی هر شکلی بیانگر یک مفهوم خاص می باشد به عنوان مثال: مثلث بیانگر دانش، دین یا قوانین می باشد و دایره بیانگر وحدت یا دوست داشتن است و…..

نشان تجاری در بسته بندی
نشان تجاری در بسته بندی

انتخاب کردن رنگ مناسب برای نشان تجاری: بهتر است  رنگی که برای نشان تجاری در بسته بندی انتخاب می کنیم با محصولی که قرار است وارد بازار کنیم، هماهنگی داشته باشد.

هر کدام از رنگ هایی که در طراحی نشان تجاری استفاده می شود پیام خاصی را به مخاطب القا می کند. به عنوان مثال: زرد بیانگر هوش، دوستی و محتاط بودن می باشد و سبز بیانگر زندگی و تحرک می باشد و ….

در طراحی نشان تجاری باید به این نکته توجه داشته باشید رنگی که برای نشان خود انتخاب می کنید باید متناسب با  زمینه سیاه یا سفید باشد، زیرا اگر تناسبی بین رنگ نشان و زمینه وجود نداشته باشد در تبلیغات دچار مشکل می شوید و قاعدتا رنگی که شما در نرم افزار طراحی می بینید، با رنگی که روی کاغذ پرینت می گیرید کمی متفاوت می باشد.

انتخاب کردن فونت مناسب برای نشان تجاری: یکی دیگر از مهم ترین نکات در طراحی نشان تجاری انتخاب فونت مناسب می باشد فونتی که برای طراحی انتخاب می نمایید باید قابل خواندن باشد.

برای این که بتوانید برای نشان تجاری خود یک فونت مناسب انتخاب کنید، بهتر است از فونت سایر نشان ها استفاده کنید و اثر ان را مشاهده نمایید.

این موارد از جمله مهم ترین نکات در طراحی نشان تجاری و رابطه ان بابسته بندی محصول می باشد.

نشان تجاری در بسته بندی
نشان تجاری در بسته بندی

نحوه اجرای یک طراحی خوب برای نشان تجاری در بسته بندی

یکی از مهم ترین اصول در رابطه با بسته بندی محصول انتخاب یک نشان تجاری مناسب می باشد. پس برای طراحی نشان تجاری در بسته بندی باید دقت لازم و کافی را به کار گرفت.

استفاده از زمینه ای ساده: در طراحی نشان تجاری در بسته بندی بهتر است که از تعداد رنگ کمتری استفاده گردد معمولا در طراحی نشان از دو رنگ ابی و قرمز که نسبت به بقیه طرفداران بیشتری دارند استفاده می شود. هر اندازه نشانی که طراحی می کنید به دور از شلوغی و پیچیدگی باشد پیام شما بهتر به مخاطب انتقال پیدا می کند.

بهتر است که شما به عنوان تولیدکننده، زمان بسته بندی محصول نشانی که بر روی بسته درج می کنید ساده باشد زیرا بسته بندی های شلوغ و پیچیده مشتری را دچار اضطراب می کند و به جای اینکه مشتری از بسته بندی شما لذت ببرد و محصول شما را خریداری کند، دچار سردرگمی می شود و از خرید خود منصرف می شود.

نشان تجاری شما باید صاف و بدون هیچ گونه برجستگی باشد: نشان هایی دارای برجستگی نیستند و صاف هستند از ارزش بیشتری برخور دارند.

  مشورت با مشتریان: بعضی از شرکت های بزرگ برای طراحی نشان تجاری خود با مشتریان مشورت می کنند. این کار سبب می شود سلیقه مشتری محترم شمرده بشود و باعث اعتماد بیشتر می گردد.

این ها برخی از مواردی هستند که در طراحی نشان تجاری خوب مهم است و با بسته بندی محصول رابطه مستقیم دارد.

به عبارتی هر چه نشانی که طراحی می کنیم و بر روی بسته بندی محصول درج می کنیم ساده تر باشد، مشتری در نگاه اول که به بسته بندی محصول مورد نظر نگاه کرد، جذب می شود، درنتیجه هر چه طراحی نشان ما ساده تر باشد بسته بندی محصول ما جذاب تر و شکیل تر خواهد بود.

نشان تجاری در بسته بندی
نشان تجاری در بسته بندی

اهمیت چاپ نشان تجاری در بسته بندی محصول

یک نشان تجاری خوب امکان ایجاد آگاهی و شناخت محصول شما را در بازار فراهم می کند. به صورت کلی همین نشان به ظاهر ساده می تواند معرف شما و محصولتان در بازار باشد اگر یک استراتژی موفق برای برندسازی داشته باشید.

تبلیغات یکی از مهم ترین روش ها برای شناخت محصول در بین مردم و پیدا کردن اعتبار از کیفیت محصول می باشد. از روش های مختلفی می توان تبلیغات کرد.

یکی از این روش ها چاپ نشان تجاری بر روی بسته بندی محصول می باشد معمولا هر کدام از تولیدکنندگان محصولات مختلف یک نشان تجاری در مرحله اول برای خود طراحی می کنند و با شناساندن این نشان تجاری سعی در به فروش رساندن محصول خود دارند.

همه ی ما می دانیم که طراحی بسته بندی محصول به عنوان یک استراتژی مهم در کیفیت فروش محصول به حساب می اید.

بسته بندی محصول باید به صورتی باشد که مشتریان ترغیب به خرید شوند یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام طراحی نشان تجاری به ان توجه کرد این است که نشان تجاری به چه شکل بر روی بسته محصول باید قرار بگیرد.

طراحی نشان تجاری و رابطه ان با بسته بندی محصول بسیار تنگاتنگ می باشد و در صورتی که نشان به صورت درستی بر روی بسته محصول چاپ شود در معرض دید مشتریان می باشد و همین امر سبب افزایش فروش محصول می گردد.

پس می توان نتیجه گرفت که شیوه طراحی نشان تجاری و نحوه قرار گیری ان بر روی بسته بندی محصول نیز خود یک روش بازاریابی می باشد که اگر این طراحی به درستی صورت گیرد به راحتی محصول در بازار مشتری جذب می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *