کارتن سازی

کارتن سازی


Rate this post

انتخاب روش چاپ بسته بندی برای کارتن ها

چاپ بسته بندی می تواند موضوع گسترده ای باشد و در صورت عدم آگاهی از روند کار و همچنین موافقان و مخالفان ، انتخاب نوع مناسب چاپ کاملاً گیج کننده است. وقتی از سازنده بسته بندی خود درخواست قیمت می کنید ، فقط به فناوری چاپی که آنها به آن دسترسی دارند محدود می شوید. با این حال ، تصمیم شما نباید به این محدود شود. از آنجا که کارتن ها سفت و سخت و مسطح هستند ، می توانید گزینه های چاپ زیادی را که سایر مواد بسته بندی انعطاف پذیر ندارند ، بدست آورید. در اینجا برخی از فن آوری های چاپ معمول است که برای چاپ کارتن در دسترس است.

لیتوگرافی یا چاپ افست

از لیتوگرافی برای اکثر کارهای چاپ انبوه امروزی استفاده می شود. تولید کنندگان از صفحه چاپ برای لیتوگرافی استفاده می کنند. صفحات را مرکب کرده و سپس برای چاپ روی کاغذ فشار می دهند. لیتوگرافی امروزی به جای چاپ صفحات از غلتک استفاده می کند. غلتک ها حاوی نگاتیو تصویری هستند که با قرار گرفتن در معرض نور ماورا بنفش امولسیون ساخته می شوند. از لیتوگرافی بیشتر برای چاپ کارتن های تاشو و همچنین برچسب ها استفاده می شود که به آنها لیبل لیتو نیز گفته می شود.

لیتوگرافی چاپی با کیفیت خرده فروشی را برای شما فراهم می کند. جعبه های لوازم آرایشی ، محصولات الکترونیکی و چاپ بسته بندی مواد غذایی از فناوری لیتوگرافی استفاده می کنند. لیتوگرافی از کیفیت چاپ بسیار بالایی برخوردار است. بیش از چهار رنگ می تواند در لیتوگرافی استفاده شود. با این حال ، از 1 یا 2 رنگ به طور معمول استفاده می شود. لیتوگرافی همچنین اجازه می دهد تا پوشش های خاصی اعمال شود. این به بسته بندی محصول ظاهری بازار می بخشد. می توان از آن برای ایجاد جلوه ای مات نرم یا جلای براق استفاده کرد. لیتوگرافی همچنین شیب های رنگی صاف را ایجاد می کند که در آن باند گذاری قابل توجه نیست.

بزرگترین اشکال در لیتوگرافی هزینه ابزار و زمان سربازی است. برای اطمینان از پایین بودن هزینه ها ، باید حجم زیادی از چاپ را سفارش دهید. بسیاری از لیتوگرافها حداقل تعداد چاپی را دارند که باید سفارش دهید. همچنین چاپ لیتوگرافی فقط در سطوح صاف قابل انجام است.

چاپ فلکسوگرافی

فلکسوگرافی معمولاً برای کیسه های ایستاده استفاده می شود. با این حال ، تولید کنندگان از آن برای جعبه های راه راه نیز استفاده می کنند. این روش کاملاً مشابه روش لیتوگرافی است ، اما به جای صفحات تخت ، در یک فلکسوگرافی از یک پلیمر حساس به نور استفاده می شود. نقش برجسته سه بعدی تهیه شده است که سپس برای چاپ نمودار روی غلتک نصب می شود. در چاپ فلکسوگرافی ، هزینه چاپ شما کاهش می یابد. به علاوه ، هزینه ابزارآلات بسیار کمتر است. فقط صفحه باید آماده شود. زمان چرخش آن سریعتر است و می تواند از جوهرهای آب و روغن استفاده کند.

فرآیند فلکسوگرافی – چاپ بسته بندی

در مقایسه با چاپ لیتوگرافی ، فلکسوگرافی به طور محسوسی کیفیت چاپ پایین تری دارد. نمی توان از آن برای چاپ تصاویر با کیفیت عکس استفاده کرد. علاوه بر این ، هنگام چاپ رنگهای شفاف یا شیب ، چاپ فلکسوگرافی دارای باند قابل مشاهده است. ثبت نام با 4 فرآیند رنگ نیز بسیار دشوارتر است.

چاپ دیجیتال یا جوهر افشان

چاپ دیجیتال به طور گسترده ای در کارهای چاپ در مقیاس کوچک استفاده می شود. وقتی صحبت از محصولات کاغذی می شود ، از چاپ دیجیتال بسیار استفاده می شود. برچسب ها ، فیلم هایی برای بسته بندی انعطاف پذیر ، کارتن های کاغذی تاشو ، جعبه های راه راه – همه آنها از چاپ دیجیتال استفاده می کنند. حتی نمونه های اولیه بسته بندی نیز از چاپ دیجیتال استفاده می کنند.

چاپ دیجیتال به راحتی قابل دسترسی است. این به این دلیل است که با هزینه ابزار صفر همراه است. به نصب قبلی نیاز نیست شما فقط می توانید با طراحی به سازنده بروید و آن را در همانجا چاپ کنید. در مورد چاپ دیجیتال ، بیشتر شرکتهای چاپی حداقل مقدار سفارش کمتری دارند. این زمان چرخش سریع دارد و با پیکربندی صحیح ، کیفیت چاپی قابل مقایسه با چاپ لیتوگرافی را می دهد.

چاپگر جوهر افشان دیجیتال – چاپ بسته بندی

چاپ بسته بندی دیجیتال برای چاپ در حجم زیاد ناخوشایند است. این بیشتر به این دلیل است که برای چاپ یک برگ زمان زیادی لازم است. علاوه بر این ، چاپ دیجیتال نیاز به کالیبراسیون رنگ دارد. چاپ دیجیتال با هیچ گونه محافظتی مانند چاپ لیتوگرافی همراه نیست. علاوه بر این ، در مقایسه با چاپ لیتوگرافی یا فلکسوگرافی ، هزینه های دیجیتال نمی توانند از جوهرهای فلزی استفاده کنند و هزینه های واحد بسیار زیاد است.

روتوگراور

از روتوگراور به طور معمول برای کیسه های ایستاده استفاده می شود. کارتن های تاشو نیز از این روش استفاده می کنند. فرآیند از یک استوانه حکاکی شده تشکیل شده است که برای انتقال جوهر به لایه زیرین استفاده می شود. سیلندر منقوش کاغذ یا فیلم را بر روی استوانه گراور که با جوهر آغشته شده فشار می دهد. Rotogravure در مقایسه با چاپ فلکسوگرافی یا لیتوگرافی بسیار معمول نیست ، اما هنوز هم در چاپ تجاری استفاده می شود. این می تواند چاپ های با کیفیت عالی را با رنگ های کالیبره شده ارائه دهد ، دارای 4 فرآیند رنگ است و می تواند به راحتی رنگ PMS را اضافه کند. چاپ Rotogravure ماندگاری بسیار بالایی نیز داردچاپ می کند

هزینه ابزار در این فرآیند چاپ بسیار زیاد است. بنابراین ، اگر در این فرآیند سرمایه گذاری می کنید ، بهتر است حجم چاپ بالا را سفارش دهید.

سیلکسکرین یا چاپ صفحه

از Silkscreen برای چاپ برچسب ها ، کارتن های تاشو ، وسایل تبلیغاتی و همچنین برای نمونه های اولیه استفاده می شود. این یک گزینه عالی برای چاپ بسته بندی سفارشی است به ویژه هنگامی که بسته بندی به طور مستقل ساخته شده است. این شامل درب و بطری ، لیوان و پیراهن سفارشی است. هزینه راه اندازی نیز بسیار کم است. برای انتقال جوهر به بستر از یک شبکه پلیمری استفاده می شود. در اینجا ، مش به عنوان شابلون عمل می کند. یک صاف استفاده می شود تا جوهر را از طریق مش و به سطح منتقل کنید. از صفحه ابریشم می توان برای حجم کمتری نیز استفاده کرد و همیشه به سطح صاف نیاز ندارد.

سرعت تولید با چاپ صفحه بسیار پایین است. بسیاری از مراحل به تلاش دستی احتیاج دارند و از این رو ممکن است خطای انسانی روی آن وارد شود. علاوه بر این ، کیفیت چاپ بسیار پایین است ، رنگ ها دقیق نیستند و گزینه مناسبی برای چاپ با حجم زیاد نیست.

کدام نوع چاپ بسته بندی برای شما مناسب است؟

بهترین راه حل چاپ به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. اگر چاپهای با کیفیت بالا و رنگهای دقیق می خواهید ، اولویت اول شما فلکسوگرافی و بعد از آن لیتوگرافی است. برای حجم کمتر ، می توانید به سراغ چاپ دیجیتال بروید. اگر دقت رنگ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است ، می توانید به سراغ چاپ روتوگراور نیز بروید. چاپ صفحه گزینه خوبی برای پروژه های کم هزینه و کم حجم است. برای خرید کارتن باکیفیت می توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری سفارش خود را ثبت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *