نکات اسباب کشی

نکات اسباب کشی


Rate this post

نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی و دانستن نکات اسباب کشی مهمترین مرحله هنگام نقل مکان است. در واقع تهیه کارتن بسته بندی مناسب اسباب کشی و نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی، باعث می‌شود به سادگی و بدون خسارت اثاث کشی کنید.

مطمئنا اولویت شما هم هنگام جا به جایی آسیب ندیدن وسایل، و بسته بندی اصولی اشیاء شکستنی و گرانبهاست.

اگر مایل‌اید درباره بسته بندی وسایل برای اسباب کشی و نکات اسباب کشی اطلاعات بیشتری کسب کنید و خودتان اینکار را انجام دهید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.?

نکات مربوط به اسباب کشی و نقل وانتقال

دانستن نکات اسباب کشی (مخصوصا بسته بندی ظروف چینی و آسیب‌پذیر) و همینطور استفاده از کارتن بسته بندی اسباب کشی، می تواند باعث شود تا بدون نگرانی از آسیب دیدن وسایل و اثاث خود، آنها را جا به جا کنید.

و در نهایت یک اسباب کشی مرتب، اصولی و مطمئن را تجربه کنید.

برای اطمینان از کیفیت مطلوب بسته بندی وسایل برای اسباب کشی بهتر است با شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند در ارتباط باشید، و با استعلام هزینه بسته بندی لوازم منزل و ماشین باربری، اینکار حساس را به آنها بسپارید و با خاطری جمع اسباب کشی کنید.

با کمی برنامه ریزی، روز اسباب کشی می تواند برای شما بدون استرس باشد. نکات و راه حل هایی که در این مطلب ارائه کردیم به شما کمک می کند تا اساس کشی اصولی داشته باشید.

آماده سازی برای اسباب کشی

بیشتر افراد (مخصوصا کسانی که به جابجایی زیاد عادت ندارند) بر این باورند که اثاث کشی، با جمع کردن معمولی وسایل تفاوت خاصی ندارد.

اما اگر به افرادبا تحربه تر گوش دهیم، متوجه می‌شویم که اینکار نکات ریز و درشتی دارد و به شدت زمان‌بر هم هست. با این حال، برخی ترجیح می‌دهند خودشان لوازم را (که بعضا ارزش خاصی برای آنها دارد) با توجه به نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی جمع کنند.

پس رعایت نکات اسباب کشی به شدت مهم است.

در این حالت باید توجه داشت نحوه بسته بندی اثاث کشی مستقیما به وسایل مدنظر بستگی دارد. مثلا برای بسته بندی وسایل شکستنی مانند ظروف که در اثر برخورد با هم در کارتن ممکن است بشکنند، باید لوازم و تجهیزات مخصوص اثاث کشی منزل را تهیه و استفاده کرد.

?بهترین و قابل اعتمادترین ترکیب برای بسته بندی وسایل برای اسباب کشی پلاستیک حباب‌دار و کارتن‌های محکم است.

مثلا برای بسته بندی لیوان‌ها و بشقاب‌ها بهتر است ابتدا یک حوله نرم ته کارتن قرار دهید.

بشقاب ها را کف کارتن بچینید، با مقوای ضخیم یا کارتن‌های بازشده روی آن  یک طبقه ایجاد کنید، و بعد لیوان‌های پیچیده‌شده در پلاستیک حباب‌دار را روی آنها بپیچید.

وقتی بسته بندی اثاث کشی تمام شد، حتما لیست وسایل هر کارتن را روی آن بنویسید.

نکات اسباب کشی
نکات اسباب کشی

این را هم در نظر بگیرید که آیا منطقی است که خودتان اسباب کشی کنید یا اینکه افراد بیشتری را استخدام کنید.

هزینه و زمان موجود خود را در نظر بگیرید. ممکن است بتوانید برای وسایل بزرگتر (مانند مبلمان و لوازم خانگی) یک شرکت استخدام کنید و بقیه کارها را خودتان انجام دهید.

جابجایی به طور معمول بیش از آنچه پیش بینی شده طول می کشد. زمان اضافی را در برنامه خود قرار دهید.

هنگام بسته بندی کارتن ها، آنها را بیش از حد بارگیری نکنید.

یک اشتباه رایج در هنگام اسباب کشی، استفاده از کارتن های بزرگ برای بسته بندی بسیاری از وسایل است.

هرچه کارتن سنگین تر باشد، جابجایی آن دشوارتر است و احتمال خراب شدن ته کارتن بیشتر است. وزن کارتن ها نباید خیلی سنگین باشد.

اگر نمی توانید یک کارتن را به راحتی بلند کنید، این یعنی بیش از حدش سنگین  شده است.

بسته بندی وسایل هنگام اسباب کشی

هنگام بسته بندی وسایل را با دقت بسته بندی کنید.

برای جداسازی و محافظت از وسایل شکننده، از روزنامه، کاغذ بسته بندی، بسته بندی کف یا بالشتک حباب استفاده کنید و هر مورد را جداگانه بسته بندی کنید.

از مواد بسته بندی اضافی برای پر کردن فضای خالی کارتن استفاده کنید تا وسایل کمتر آسیب ببینند.

بشقاب و چینی را به صورت عمودی بسته بندی کنید و وسایل را روی هم قرار دهید. می توانید کیت های بسته بندی مخصوص وسایل شکننده مانند لیوان و ظروف را پیدا کنید.

جالب است بدانید که استفاده از روزنامه به دلیل داشتن جوهر چاپ در نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی، توصیه نمی‌شود.

هنگام جمع کردن و جابجایی وسایل منزل، به اشیائی که ارزش هنری دارند یا خاص‌تر هستند مانند عتیقه جات و  قاب عکس و … بیشتر دقت کنید.

این وسیله‌ها را با حوله نرم یا پلاستیک حباب‌دار بپیچید؛ و پس از اینکه آنها را در کارتن قرار دادید، دور آنها را با لوازم محافظتی مثل حوله، کاغذ مچاله‌شده و … بپوشانید.

از همین دو مثال می‌توان اهمیت نکات اسباب کشی و نحوه بسته بندی وسایل  را به خوبی متوجه شد.

در اسباب کشی کلیدی‌ترین اقدام پس از مشخص شدن جنس وسیله عبارت است از:

  • انتخاب کارتن مناسب
  • چیدمان صحیح
  • استفاده از پارچه‌های مناسب، پلاستیک حباب‌دار و موارد مشابه برای محافظت از اثاثیه
نکات اسباب کشی
نکات اسباب کشی

مهمترین نکات اسباب کشی

توجه به نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی و اصولی انجام دادن آن شما را از سردرگمی در می‌آورد، و به پروسه نقل و انتقال نظم می‌بخشد.

طریق جمع کردن و تفکیک مواد شوینده، آتش زا، کتاب، لوازم شکستنی، با ارزش و همچنین لوازم بزرگ هنگام اثاث کشی منزل از مهمترین نکات اسباب کشی محسوب می شود.

سعی کنید برای اسباب کشی ماشین ظرفشویی، لباسشویی و بقیه لوازم برقی آشپزخانه مانند یخچال و موارد آسیب‌پذیرتر مثل جابه جایی گیاهان، برنامه مشخصی داشته باشید.

بسته بندی وسایل قسمت‌های مختلف منزل علاوه بر ساده کردن امر اسباب کشی، در نحوه چیدمان سریع آنها هم تاثیرگذار است.

در کنار رعایت نکات اسباب کشی، باید بهترین ماه برای اسباب کشی انتخاب کنید. هرچند که در شرایط خاص و بحرانی مانند شیوع یک بیماری می‌تواند تغییراتی هم داشته باشد.

رعایت نکات اسباب کشی در کرونا اصول و برنامه‌ریزی جدیدی را می‌طلبد، که کل پروسه اسباب کشی و حمل اثاثیه به محل دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.

لوازم مورد نیاز هنگام اسباب کشی

یک فاکتور مهم که نحوه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مسافت بین مبدا و مقصد است. مثلا برای مسافت‌های طولانی بهتر است از کارتن‌های اسباب کشی بادوام و چسب‌های پهن و محکم استفاده کرد.

اصولی‌ترین طریقه بسته بندی وسایل برای اسباب کشی هم شامل توجه به چیدمان صحیح، بسته بندی مناسب وسایل برای حمل‌ونقل، لیست‌برداری از وسایل موجود در هر کارتن و استفاده از پوشش‌های محافظتی برای آنهاست.

در ادامه با دو مورد مهم در اصول بسته بندی وسایل در اسباب کشی آشنا می‌شویم.

کارتن بسته بندی اسباب کشی

اولین مورد که مهم ترین هم است، کارتن بسته بندی اسباب کشی است.

در حال حاضر کارتن‌های بسته بندی اسباب کشی در ابعاد گوناگون برای انواع وسایل تولید می‌شوند.

این کارتن‌ها حمل و نقل وسایل اثاث کشی را فوق‌العاده آسان‎تر و البته ایمن‌تر کرده‌اند.

این روزها شرکت‌های زیادی در زمینه تولید و توزیع کارتن بسته بندی اسباب کشی فعالیت دارند، و این کارتن‌ها بسیار قابل دسترس هستند.

به لطف این کارتن‌ها و بسته بندی صحیح اثاث، درصد آسیب‌پذیری آنها و مشکلاتی مانند روشن نشدن یخچال بعد از جابجایی یا خرابی کامل وسایل برقی به حداقل رسیده است.

نایلون های حباب دار بسته بندی اسباب کشی

همانطور که در ابتدا مطلب اشاره کردیم، لازمه بسته بندی مناسب داشتن نایلون‌های حباب دار و کارتن های با مقاومت بالا است. این نایلون‌ها، با ثابت کردن وسایل در محل قرار گیری از وارد شدن فشار و نیرو بر سطح اثاث جلوگیری می‌کنند.

نکات اسباب کشی
نکات اسباب کشی

اصول اسباب کشی منزل

تجهیزات و لوازم بسته بندی برای اسباب کشی به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن اثاثیه خود را بسته بندی کنید. در این بخش آخرین نکات اسباب کشی و نحوه بسته بندی وسایل را در اختیار شما قرار می دهیم:

  • کارتن پنج لایه، کارتن رگال‌دار برای بسته بندی لباس، باکس مخصوص حمل مواد غذایی منجمد و … از جمله تجهیزات ضروری بسته بندی برای اسباب کشی هستند.
  • وسایل چوبی زاویه‌دار مانند میزها بیشتر در معرض آسیب هستند؛ بنابراین حتما آنها را با پلاستیک حباب دار یا حداقل پلاستیک ساده و روزنامه بپوشانید.
  • پیش از بسته بندی و جمع آوری وسایل حتما از سلامت و استحکام جعبه‌ها مطمئن شوید.
  • به نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب کشی و حساسیت‌های آن توجه زیادی داشته باشید. هرچقدر در بسته بندی لوازم شکستنی بیشتر دقت کنید، احتمال آسیب دیدن آنها کمتر خواهد شد.
  • پس از بسته بندی روی جعبه‌ها برچسب بزنید. مثلا اگر وسایل داخل آن شکستنی است، با ماژیک قرمز روی کارتن‌ها بنویسید: ”مواظب باشید، شکستنی است!” اینکار می‌تواند در حفظ وسایل حساس شما تاثیر زیادی بگذارد.

خرید کارتن بسته بندی

اگر در حال بسته بندی وسایل خود هستید، کارتن های مورد نیاز خود را تهیه کنید. برای خرید کارتن می توانید سفارشات خود را به صورت آنلاین از طریق سایت صنعت کارتن ثبت نمایید. کارتن های تولیدی این شرکت شامل موارد زیر می باشد.

کارتن های کوچک برای کتاب، عکس، اسباب بازی و برخی از ظروف آشپزخانه مناسب هستند.

کارتن های متوسط ​​برای ظروف آشپزی و برخی از لوازم خانگی و همچنین وسایل شخصی مانند کفش و اسباب بازی به خوبی کار می کنند.

کارتن های بزرگ و کارتن های بسیار بزرگ برای وسایل سبک ، بزرگ مانند لوستر و بالش و همچنین ژاکت، کت، پتو، روتختی و ملحفه ایده آل هستند.

کارتن های سنگین در اندازه های مختلف، کارتن های کمد لباس برای بسته بندی لباس روی آویزها و کارتن های مخصوص تلویزیون وجود دارد.

مواد بسته بندی محافظتی یک امر ضروری است. به دنبال کاغذ بسته بندی، کف بسته بندی، بالشتک حبابی و ظروف شیشه ای و همچنین  نوار بسته بندی باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *