خرید کارتن اسباب کشی

خرید کارتن اسباب کشی


Rate this post

کارتن ها در ابعاد و ضخامت های مختلفی با هدف جابه‌جایی ایمن اشیا تولید می‌شوند. پارامتر هایی مانند ضخامت نیز بر روی نوع کاربرد و قیمت آن ها نیز تاثیر خواهند داشت. به طور مثال برای خرید کارتن اسباب کشی چندین نوع محصول به مشتریان معرفی می‌شود که وابسته کالای قابل حمل باید انتخاب گردد. به همین خاطر دانستن ویژگی های مهم انواع کارتن های بسته بندی اهمیت پیدا کرده است.

خرید و انتخاب محصولاتی مانند خرید کارتن اسباب کشی باید از فروشگاه های معتبر انجام داد. چرا که جعبه باید توانایی تحمل وزن بالا و محافظت از محتویات درونش را داشته باشد. شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از کارشناسان صنعت کارتن بهترین کارتن های بسته بندی را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری فرمایید.

کارتن اسباب کشی چیست؟

کارتن های اسباب کشی به جعبه های از جنس کاغذ فشرده گفته می‌شود که سه لایه و یا 5 لایه هستند. معمولا روی آن ها هیچ چیزی چاپ نمی‌شود و تک رنگ هستند. این محصول قابلیت تولید در ابعاد مختلف را دارد. این کارتن ها با هدف جابه‌جایی و نگهداری از کالا های سبک تا سنگین تولید می‌شوند. همچنین قابلیت اعمال تغییرات به خواست مشتری نیز بر روی آن ها وجود دارد.

روش تولید آسان سبب شده است که خرید کارتن اسباب کشی چندان سخت و پر هزینه نباشد. در حال حاضر تولید کنندگان بسیاری توانایی عرضه این محصولات بسته بندی را به بازار دارند. تولید کارتن اسباب کشی شامل چند مرحله است:

  • مقوای تولید کارتن توسط قالب و یا دایکات برش می‌خورد.
  • ایجاد خطوط لازم برای تا زدن الگو کارتن
  • تا زدن کارتن
  • چسب زدن و یا منگنه زدن بخش هایی از کارتن که باید به یکدیگر بچسبند.
  • قفل کردن لبه های دیگر کارتن

این کارتن ها دارای ویژگی هایی هستند که سبب فراگیری استفاده آن ها شده است. مهمترین مزیت آن ها نیز امکان بسته بندی سریع و استفاده مجدد از آن ها است. از آن جایی که کارتن اسباب کشی در یکی از دو رنگ قهوه‌ای یا سفید ساخته می‌شوند، هزینه تولیدشان کاهش می‌یابد. البته از این جعبه ها برای آرشیو و ارسال مرسولات پستی هم می‌توان استفاده کرد.

کیفیت جعبه کارتنی به کیفیت ورق مورد استفاده در فرایند ساخت بستگی دارد. مورد دیگری که در بازدهی این کارتن ها اهمیت دارد، نوع و تعداد لایه های میانی آن ها است. معمولا مشتریان در هنگام خرید کارتن اسباب کشی به سراغ کارتن های 5 لایه و 3 لایه می‌روند. چرا که فلوت های بین لایه ها استحکام جعبه و وزن قابل تحمل توسط آن ها را بهبود می‌دهد.

خرید کارتن اسباب کشی

خرید کارتن اسباب کشی چند لایه

کارتن های اسباب کشی در دو پارامتر اندازه و ضخامت لایه های به کار رفته با یکدیگر اختلاف دارند. تفاوت در تعداد لایه های یک کارتن تعیین کننده وزن قابل تحمل توسط آن است. معمولا کارتن اسباب کشی در دو مدل ۵ لایه و ۳ لایه ساخته می‌شوند. هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد، مقاومت کارتن در برابر ضربه های ناگهانی هم بیشتر خواهد شد. از طرفی افزایش ضخامت خود به افزایش قیمت منجر خواهد شد.

منظور از 3 لایه یا 5 لایه بودن، تعداد لایه های مواج و ساده هر کارتن است. اگر به صورت عرضی به کارتن های 5 لایه نگاه کنید سه لایه صاف و دو لایه فلوت یا موج‌دار خواهید دید. این لایه های موج‌دار سبب افزایش استحکام کارتن ها می‌شوند. در این کارتن ها می‌توان از انواع لایه های فلوت  A، B، C و E استفاده کرد.

اگر به کارتن های سه لایه دقت کنید، دو لایه مقوای مسطح و یک لایه فلوت را می‌تواند مشاهده کنید. در این کارتن ها هم می‌توان از انواع مقوا های فلوت استفاده کرد. اگر چه نوع کاربری این کارتن ها با هم متفاوت است، ولی روش تولیدشان کاملا یکسان است. همچنین کیفیت محصول نهایی به کیفیت ورق های مقوایی بستگی دارد. به همین خاطر برای خرید کارتن اسباب کشی باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

خرید کارتن اسباب کشی باید با توجه به ویژگی های مهم چنین محصولاتی و کاربرد مورد نظر آن ها انجام شود. برای تجربه یک حرید خوب و اقتصادی هم بهتر است تفاوت های انواع کارتن های بسته بندی 5 لایه و 3 لایه را بدانید. به طور مثال کارتن های 5 لایه با مقاومتی که دارند برای لوازم حساس و شکننده‌ای مانند وسایل برقی، تلویزیون، مجسمه و… در مسیر های طولانی استفاده می‌شوند.

این در حالی است که کارتن سه لایه را بهتر است برای حمل و نقل کالا های سبکی مانند کتاب ها استفاده کرد. برای جابه‌جایی کالا های بسیار سنگینی مانند یخچال و یا کولر هم بهتر است از نوع 5 لایه استفاده شود. به طور کلی با خرید کارتن اسباب کشی 5 لایه می‌توان هزینه های جانبی باربری را هم بهبود بخشید.

خرید کارتن اسباب کشی

انواع کارتن های اسباب کشی

کارتن های اسباب کشی علاوه بر این که در مدل های چند لایه ساخته می‌شوند، بلکه در اندازه های مختلفی به بازار عرضه می‌گردند. در هنگام خرید کارتن اسباب کشی باید تعداد بسیاری از انواع آن ها را به تناسب تعداد کالا ها، وزن و حجم کالا ها انتخاب کرد. در حال حاضر تولید کنندگان تجهیزات بسته بندی، تعدادی از سایز ها را همواره در خط تولید خود دارند. اما امکان تغییر در ابعاد و شخصی سازی آن ها نیز وجود دارد.

سایز یک: ابعاد این جعبه ها کوچک است و در دو نوع 5 لایه و 3 لایه تولید می‌شوند. مناسب برای حمل کتاب و…

سایز 2: ابعاد این جعبه ها کوچک است ولی طول بیشتری نسبت به سایز 1 دارند. در دو نوع 5 لایه و 3 لایه تولید می‌شوند. مناسب برای حمل وسایل سبک و نیمه سنگین.

سایز 3: ابعاد این کارتن نسبت به دیگر سایز ها بزرگتر است و معمولا از مدل 5 لایه هستند. مناسب برای حمل کالا های نیمه سنگین.

سایز 4: این سایز ابعادی بیشتر از 40 سانتیمتر در هر بعد دارد و به همین خاطر آن را می‌توان متوسط نامید. مناسب برای حمل انواع کالا ها.

سایز 5: این کارتن ها را به نام بزرگ می‌شناسند و ابعادی در حدود 60 سانتیمتر دارند. مناسب برای حمل کالا های سنگین و شکستنی.

خرید کارتن اسباب کشی

خرید کارتن اسباب کشی دست دوم

اسباب کشی فرایندی پر هزینه به شمار می‌رود. هزینه های بالا هم سبب شده است که بسیاری از مردم ترجیح دهند که کارتن اسباب کشی دست دوم را جایگزین محصولات نو کنند. به این کارتن ها استوک نیز می‌گویند. اما استفاده از کارتن های استوک چندان هم مناسب نیست.

خرید کارتن اسباب کشی استوک به سبب استفاده چند باره، مقاومت و استحکام پایینتری دارند. به علاوه نگهداری نامناسب به ویژه در تماس بودن با رطوبت هم از مشکلات دیگر آن ها است. چرا که امکان لانه کردن حشرات موذی، رشد کپک و بروز بیماری های واگیردار در این جعبه ها را در پی خواهد داشت.

به جز کاهش هزینه های کار اسباب کشی، دلیل دیگری هم برای خرید کارتن اسباب کشی استوک وجود دارد. عدم تعادل در نسبت عرضه به تقاضا را می‌توان به عنوان دلیل دوم شناخت. خوشبختانه در سال های اخیر با گسترش این صنعت و دسترسی تولید کنندگان داخلی به فناوری های نوین این مشکل تا حدودی بر طرف شده است.

بنابر دلایلی که در بالا اشاره شد، استفاده از کارتن های دست دوم برای حمل و نقل و اسباب کشی کالا های سبک و در مسافت های کوتاه توصیه می‌شود. پیش از مصرف این کارتن ها باید از استحکام و ایمنی کارتن ها مطمئن شوید. در غیر این صورت آسیب جدی به کالا ها در طی جابه‌جایی وارد خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *