بسته بندی چای و قهوه

بسته بندی چای و قهوه


5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی چای و قهوه دنیایی متنوع در طرح ها و رنگ های مختلف و گیج کننده می باشد. نکات بسیار مهم و متعددی بر روی زیبایی طراحی و بسته بندی شما تاثیر گذار است. برای طراحی بسته بندی چای و قهوه که هم جذاب و هم مشتری پسند باشد، حتما باید به طراحی بسته، استندپاچ ها و تی بگ هایی که داخل بسته قرار می گیرند، توجه کنید.

تک تک این قسمت ها باید درست و منظم در کنار هم قرار بگیرند تا شما یک برند با کیفیت داشته باشید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که طراحی یک بسته بندی خوب می تواند محصول شما را از سایر محصولات مشابه به میزان قابل توجهی متمایز کند.

اگر محصول شما نسبت به سایر محصولات بازار متمایز باشد، می تواند در میان دریایی از محصولات نظر مشتریان را به خود جلب کند. در صورتی که شما محصولی با کیفیت اما با بسته بندی نامناسب داشته باشید به احتمال زیاد در فروش محصول خود موفق نخواهید بود.

امروزه بسیار از شرکت ها به دنبال ساخت برند خود برای فروش چای هستند. در هنگام فروش چای علاوه بر توجه به قیمت گذاری مناسب و کیفیت بالا محصول حتما باید به داشتن یک بسته بندی زیبا و جذاب توجه داشته باشید.

در ادامه ی این مقاله از صنعت کارتن به بررسی بسته بندی چای قهوه می پردازیم همراه ما باشید.

مهم ترین نکات در بسته بندی چای و قهوه

اگر بخواهیم به طور خلاصه به شما بگوییم باید بسته بندی چای و قهوه به گونه ای باشد که بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند و همچنین محصول را از آسیب دیدن حفظ کند.

مهم ترین نکات در طراحی بسته بندی چای و قهوه ی مناسب

  • قرارگیری لوگو در جای درست
  • خاص بودن
  • حفظ کیفیت محصول تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد.
  • مشخصات محصول
بسته بندی چای و قهوه
بسته بندی چای و قهوه

متریال استفاده شده در بسته بندی چای و قهوه

یکی از نکات مهم در بسته بندی محصول انتخاب جنس بسته بندی می باشد. از رایج ترین بسته بندی ها موجود در بازار می توان به قوطی فلزی،جعبه هایی از جنس مقوا و استندپاچ ها اشاره کرد.

استفاده از جعبه های مقوایی محبوب ترین نوع بسته بندی در میان شرکت های مختلف می باشد. از ویژگی های مهم استندپاچ ها می توان به قیمت مناسب و مقاومت بالا اشاره کرد.

همچنین استندپاچ ها تقریبا محدودیتی برای طراحی ندارند و می توان از آن ها برای طراحی های مختلف استفاده کرد.

اما اگر به دنبال زیبایی و شیک بودن بسته بندی محصول خود هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از قوطی های فلزی می باشد.

قوطی های فلزی مقاومت بالایی دارند و همچنین حس لوکس بودن را به مشتریان شما منتقل می کنند. همچنین در صورت اتمام چای یا قهوه می توان از این قوطی های فلزی برای نگه داری چیز های دیگر استفاده کرد.

خب همانطور که مشخص است بسته بندی قوطی از مقوایی گران تر می باشد.

اما استفاده از این نوع بسته بندی می تواند به میزان زیادی بر لوکس بودن محصول شما موثر باشد.

در صورتی که نمی خواهید هزینه زیادی برای بسته بندی داشته باشید می توانید از بسته بندی مقوایی اما با کیفیت و طرح مناسب استفاده کنید.

همانطور که در بالا اشاره شد استفاده از بسته بندی های بی کیفیت و ارزان بر میزان فروش شما تاثیر منفی می گذارد.

نکات مهم در بسته بندی قهوه

حتما نکات زیر را بر روی بسته بندی قهوه خود درج کنید:

  • نژاد قهوه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بر روی بسته بندی قهوه شما درج شود نژاد قهوه می باشد.

حتما باید بر روی بسته بندی محصول خود تک نژاد بودن و یا مخلوطی بودن قهوه خود را ذکر کنید.

ذکر نام کشوری که قهوه در آنجا کشت شده است را فراموش نکنید.

  • روش دم کردن قهوه

می توانید بر روی بسته بندی خود روش دم کردن قهوه را درج نمایید. با اینکار ممکن است مردم ترغیت به خرید قهوه شما شوند تا روشی که بر روی دسته بندی درج کرده اید را امتحان کنند.

  • رست قهوه

از نکات مهم دیگری که باید بر روی بسته بندی محصول خود درج کنید رست قهوه می باشد. اکثر قهوه خور های حرفه ای ابتدا به این نکته توجه می کنند. چون رست در طعم و مزه قهوه موثر است.

بسته بندی چای و قهوه
بسته بندی چای و قهوه

تمرکز بر روی اصول اساسی طراحی بسته بندی چای و قهوه

حتما به این نکته توجه داشته باشید که طراحی های بیش از حد شلوغ نه تنها جذاب نیستند بلکه ممکن است بر نظر مشتری تاثیر منفی بگذارد.

استفاده از تصاویر به جای کلمات بار مفهومی بیشتری به بسته بندی شما می دهد.

شما می توانید با استفاده از تصاویر یک پیام یا مفهومی از محصول خود را به نمایش بگذارید.

بسته بندی چای و قهوه : توجه به کیفیت و غافل نشدن از رقبا

حتما بسته بندی رقبای خود را به شکل دقیق بررسی کنید. بسته بندی محصول شما باید نسبت به رقیبتان آنقدر خاص و جذاب باشد که نگاه هر مشتری را به خود جلب کند.از دریافت بازخورد ها برای تغییرات حتی کوچک به هیچ وجه غافل نشوید.

اگر یک محصول بی کیفیت را داخل یک بسته بندی زیبا قرار دهید به احتمال زیاد محصول شما توسط هر مشتری فقط یکبار خریداری می شود. چرا که در صورت پایین بودن کیفیت دیگر طراحی زیبا و لوکس شما تاثیری بر نظر مشتریان نخواهد گذاشت.

پس همانطور که زیبایی بسته بندی خود توجه می کنید به هیچ وجه از کیفیت غافل نشوید.

استفاده از تایپوگرافی مناسب در طراحی بسته بندی چای و قهوه

در هنگام طراحی بسته بندی به انتخاب درست فونت توجه کنید. از مهم ترین نکات یک طراحی مناسب استفاده از فونت زیبا و نوشته های خلاقانه می باشد.

اگر دقت کرده باشید امروزه بسیار از کمپانی ها تنها از یک نوشته برای لوگوی خود استفاده می کنند که این موضوع اهیمت و قدرت تایپوگرافی را نشان می دهد از جمله این شرکت ها می توان به گوگل و سونی اشاره کرد.

برای قرار گیری سایز و فونت مناسب می توانید با یک طراح حرفه ای همکاری کنید.

بسته بندی چای و قهوه
بسته بندی چای و قهوه

توجه به انتخاب رنگ و سایز بسته بندی در طراحی بسته بندی چای و قهوه

پیشنهاد می شود در طراحی بسته بندی چای و قهوه از رنگ های شاد و متنوع استفاده کنید. معمولا رنگ های شاد بیشتر توجه مشتریان را به خود جلب می کند.

حتما در انتخاب رنگ به روانشناسی رنگ ها توجه داشته باشید. به طور مثال معمولا رنگ سبز نشان دهنده ارگانیک بود یک محصول می باشد.

اما رنگ طلایی نشان دهنده لوکس و تجملاتی بودن یک محصول است.

سایز بسته بندی چای و قهوه : انتخاب سایز مناسب برای بسته بندی چای و قهوه بسیار مهم می باشد. حتما به اندازه لیبل توجه داشته باشید.

طراحی لیبل علاوه بر اینکه باید جلب توجه کند نباید تمام فضای جعبه را بگیرد. حتما توجه داشته باشید که شرکت بسته بندی محصول شما را در سایز ها و اندازه های مختلفی تولید می کند.

درج افتخارات شرکت بر روی بسته بندی چای و قهوه

به هیچ وجه درج افتخارات شرکت را بر روی بسته بندی محصول فراموش نکنید. اگر شرکت شما دارای گواهی خاصی است حتما آن را بر روی بسته بندی درج کنید.

چرا که معمولا مردم از روی گواهی های شرکت شما از سازمان های مختلف و موفقیت های شرکت محصول شما را قضاوت می کنند.

به طور مثال اگر برند شما به محیط زیست آسیب نمی رساند فروتنی را کنار بگذارید و حتما آن را بر روی بسته بندی محصول خود درج کنید.

در نهایت باید به شما بگوییم امروزه برای فروش هر نوع محصولی رقبای بسیار زیادی خواهید داشت. رقبایی که سعی می کنند تمای نکاتی که شما برای طراحی محصول خود رعایت می کنید را در نظر بگیرند و با یک طراحی جذاب تر سعی در شکست برند شما خواهند داشت.

حتما برای طراحی یک بسته بندی نکات بالا را در نظر بگیرید و به جزئیات توجه ویژه داشته باشید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *