نحوه ساخت کارتن بسته بندی

نحوه ساخت کارتن بسته بندی


2/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله نحوه ساخت کارتن بسته بندی و مراحل کار کارتن سازی به صورت مختصر بیان می شود، برای آشنایی با این مبحث تا پایان با ما همراه باشید. کارتن به طور فزاینده ای در بسته بندی محصولات خوراکی از جمله مواد غذایی مایع مانند آب میوه و شیر استفاده می شود. از نسخه سنگین جعبه های کارتنی برای بسته بندی محصولات سنگین تر و جامد استفاده می شود. کارتن هایی که معمولاً در بسته بندی محصولات غذایی استفاده می شوند ، به طور سنتی از مقوا ساخته می شوند.

1- فرآیند ساخت کارتن بسته بندی

در ساخت کارتن ، یک سری فرآیند متوالی در حال انجام است. این شامل ساخت تخته کاغذ می باشد. اولین مرحله در تولید کارتن ساخت مقوا است. در این فرآیند ابتدا تراشه های چوبی با افزودن مواد شیمیایی نرم می شوند. سپس تراشه های چوبی نرم شده به صورت تفاله ساخته می شوند. سپس مخلوط تفاله و آب از طریق دستگاه مجاز است. پالپی که بدست می آید سپس از طریق چند لایه فیلتراسیون ارسال می شود تا مواد ناخواسته از پالپ خارج شود. آب و کلر در طی این فرآیند غربالگری اضافه می شود. پس از آن تفاله ساخته می شود تا با برداشتن محتوای مایع از تفاله چوبی ، به شکلی از حصیر الیاف چوبی برسد.

سپس این الیاف خشک می شود تا تخته کاغذ جامد مورد نیاز را بدست آورید. پوشش با مواد ضد آب و سپس تخته کاغذ خشک با عبور از بین غلتک هایی که پلی اتیلن مذاب را روی صفحه کاغذ می پوشاند ، تحت فرایند افزودن پوشش ضد آب قرار می گیرد. این فرآیند برای چندین بار تکرار می شود تا اینکه یک لایه ضخیم از پلی اتیلن در بالای مقوا ایجاد می شود. این فیلم به عنوان لایه ضد آب عمل خواهد کرد.

چاپ و برش در این فرآیند ، مقوای روکش دار اجازه داده می شود تا از دستگاهی عبور کند که شامل ترکیبی از غلتک های چاپ و ابزار برش قالب است. ابتدا مقوا از غلطک های چاپ عبور می کند ، جایی که تصاویر و حروف مورد نیاز در بالای صفحه کاغذ چاپ می شوند. تخته چاپ شده سپس از طریق یک ابزار برش قالب عبور می کند ، جایی که مهر زنی کارتن در امتداد لبه ها اتفاق می افتد.

2- آب بندی کارتن های بسته بندی

جعبه های کارتن برش خورده سپس به دستگاه آب بندی منتقل می شوند ، جایی که جعبه های کارتن در امتداد درزها تا می شوند. سپس درزها گرم می شوند تا پوشش پلی اتیلن به شکل محکم تری بپیوندد. این در واقع آخرین مرحله در فرآیند تولید کارتن است. در کل مراحل تولید کارتن ، کیفیت محصول با بازرسی از ویژگی های مختلف بررسی می شود. در مرحله ایجاد خمیر کاغذ ، مخلوط پالپ باید از نظر رنگ صحیح و تراکم فیبر بررسی شود. برخی از اقدامات مانند عرض ، ضخامت و تراکم الیاف مقوا به طور مداوم بررسی می شود.

 ابزار اندازه گیری به عنوان بخشی از دستگاه پردازش متصل است و در صورت وجود انحراف در اندازه گیری ها از استانداردهای تعیین شده ، مقوا اجازه نمی دهد که به فرآیند بعدی برود. با توجه به فرآیند تولید کارآمد ، ضایعاتی ای که از این فرآیند تولید می شود بسیار کم است. فرآیند تولید کارتن طی چندین سال گذشته هیچ تغییر عمده ای نداشته است زیرا فرآیندهای مختلف استاندارد شده اند و برای تولید کارتن های با کیفیت کالیبره شده اند.

برای خرید کارتن بسته بندی می توانید از صنعت کارتن که اولین شرکت تولید کننده کارتن ها در ابعاد مختلف می باشد و از بهترین متریال ها برای ساخت آن ها استفاده می کند محصول خود را سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *