طراحی بسته بندی بیسکوییت

طراحی بسته بندی بیسکوییت


5/5 - (1 امتیاز)

طراحی بسته بندی بیسکوییت چه نقشی در فروش آن دارد ؟ از آنجایی که بیسکویت از پرطرفدار ترین خوراکی ها به شمار میرود، ظاهر و بسته بندی آن هم در آمار فروش آن و هم در ماندگاری و کیفیت آن تاثیر دارد. همچنین فاکتور هایی نظیر شکل، طراحی ، بهداشتی بودن ، میزان محافظت و … تاثیر زیادی در فروش دارند.

قطعا یک مشتری پیش ار هرچیزی با ظاهر و بسته بندی یک محصول روبه رو میشود پس هرچه کیفیت محصول شما باشد تا زمانی که طراحی و بسته بندی اصولی نداشته باشید نمیتوانید مشتری ها را به تجربه محصول خود راغب کنید.

حال اگر محصول شما مواد غذایی باشد این اهمیت دوچندان می شود. در ادامه این مقاله از صنعت کارتن به مهم ترین نکات در طراحی بسته بندی بیسکوییت اشاره می کنیم، همراه ما باشید.

طراحی بسته بندی بیسکوییت : درج مشخصات فنی روی بسته

یک ماده غذایی مثل بیسکویت را نمی توان به تک به تک مشتریان معرفی کرد بلکه باید بیسکویت را با یک بسته بندی مناسب و طراحی کامل بسته بندی که عناوینی چون مواد تشکیل دهنده ، تاریخ تولید و انقضا، برند تولید کننده ، شکل درست محصول موجود در بسته بر روی آن درج شده باشد به مشتری معرفی نمود تا هنگام بازدید از قفسه ها محصول شما را انتخاب کند.

طراحی بسته بندی بیسکوییت
طراحی بسته بندی بیسکوییت

طراحی بسته بندی بیسکوییت : شکل ظاهری بسته

بیسکویت ماده شکننده ای است و از زمان تولید تا رسیدن به دست مشتری احتمال ضربه دیدن و …. است.  پس یک بسته بندی درست و اصولی میتواند محصول شما را در برابر این خطرات محافظت کند. که به این منظور دو نوع بسته بندی جعبه ای و پلاستیکی را در ادامه به شما معرفی میکنیم.

یک بسته بندی مناسب باید یک سری خصوصیات داشته باشد که رعایت آن ها بسیار مهم است . بسته بندی باید به گونه ای باشد که به راحتی باز شود،تمامی اطلاعات مورد نیاز مشتری روی آن درج شده باشد،کپی برداری در طراحی محصول خود انجام ندهید و سعی منید طراحی منحصر به فردی داشته باشید.

طراحی شما باید مورد تایید وزارت بهداشت باشد و مهر سلامت روی آن درج شود، وزن آن کم باشد و اندازه آن جوری باشد تا فشاری به بیسکویت وارد نکند، میزان هزینه بسته بندی طوری نباشد مه قیمت تمام شده کالا را بسیار افزایش دهد،استاندارد باشد و نام برند روی آن درج شده باشد.

کارتن بسته بندی بیسکویت

از آنجا که بیسکویت ماده حساسی است و در برابر ضربه به راحتی خرد میشود باید برای بسته بندی آن ار کارتن ها و جعبه های محکمی استفاده کرد.کارتن ها با توجه به جنسی که دارند می توانند برای انواع مواد غذایی استفاده شوند.از طرفی این کارتن ها باید بهداشتی باشند تا آسیبی به سلامتی نزنند. روی کارتن ها باید اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید و انقضا، مواد تشکیل دهنده،شرکت تولید کننده به همراه آدرس آن ،برند مورد نظر درج شده باشد.

طراحی بسته بندی بیسکوییت
طراحی بسته بندی بیسکوییت

صنعت کارتن

طراحی بسته بندی بیسکوییت : بسته بندی پلاستیکی

بسته بندی های پلاستیکی در بین مشتریان بخاطر قیمت کمتر پرطرفدار تر است.به طور کلی هزینه بسته بندی حدود 10 درصد از هزینه کل را شامل می شود. در بسته بندی ها باید از رنگ ها طرح های جذاب استفاده کرد. به طور کل بسته بندی های پلاستیکی به چند دسته تقسیم می شوند:

  • بسته بندی های شفاف
  • بسته بندی براق
  • بسته بندی مات

در بسته بندی های شفاف به علت نمایان بودن محصول نیازی به عکس آن روی جلد نیست. بسته بندی های مات نسبت به بسته بندی های براق قیمت بیشتری دارند اما معمولا براق ها به علت انعکاس نور جلوه بیشتری دارند.

بسته بندی های پلاستیکی با کارتن به مغازه ها و فروشگاه ها عرضه می شوند. این بسته بندی ها باید به نحوی انجام شوند که کمترین آسیب و آلودگی به کالا برسد. در ادامه به اصولی اشاره می کنیم که رعایت آنها می تواند به ماندگاری بیسکویت، جذب مشتری و حفظ کیفیت کمک بسیاری کند.

هر ماده غذایی قوانین و ملاحظات مخصوص به خود را برای بسته بندی دارد و یک بسته بندی غیراصولی و نادرست می تواند تاثیر منفی بر ظاهر ، کیفیت و طعم ماده غذایی بگذارد.

اصول مهم در طراحی بسته بندی بیسکوییت

برخی از اصولی که باید رعایت شوند به شرح زیر است:

  • بسته بندی باید تحمل دما ها مختلف را اعم از فصل و یا انبار و محیط نگه داری داشته باشد.
  • استفاده ار مواد اولیه با کیفیت و عدم سمی بودن به علت تماس مستقیم با کالا
  • تحمل در برابر رطوبت،گاز های موجود در هوا
  • ظاهری مناسب و شفاف
  • مقاوم در برابر فشار و ضربه
  • ارزان و مقرون به صرفه
  • کالا را در برابر آلودگی های محیط محافظت کند.
  • کالا را در برابر نور محافظت کند.
  • جنس پلاستیک مورد استفاده باید قابلیت چاپ و پرس دوخت و تخکل حرارت آنها را داشته باشد.
طراحی بسته بندی بیسکوییت
طراحی بسته بندی بیسکوییت

برای بسته بندی مواد غذایی از دو نوع پلاستیک ( او پی پی) و ( سی پی پی) استفاده می شود که (سی پی پی )ها به علت شفافیت بالا تر و انعطاف پذیری، قابلیت چاپ ، و نرم تر بودن مناسب تر هستند.

طراحی بسته بندی بیسکوییت : بسته بندی های جعبه ای

بسته بندی جعبه ای به علت داشتن ظاهری لوکس تر بسیار مورد توجه قرار میگیرند و از طرف دیگر به علت بازیافت اسیب محیطی کمتری نیز دارند.این بسته بندی ها دوام بیشتری برای نگه داری محصولات شکننده نظیر بیسکویت دارند و برخلاف بسته بندی های پلاستیکی که در اثر حمل و نقل ،فشار و جابه جایی آسیب پذیر است ، میزان اسیب را به حداقل میرساند.بسته بندی های جعبه ای برای تعداد بالایی از محصول مورد استفاده قرار میگیرند .

در ادامه به مهم ترین آیتم ها در طراحی بسته بندی بیسکوییت به صورت جعبه ای می پردازیم. در ابتدا باید نوع بیسکویت ، تعداد و … مشخص شود تا سایز جعبه مورد نیاز ارزیابی شود.همچنین نوع بیسکویت آیتم مهمی برای جنس جعبه مورد استفاده است و باید در نظرداشت که جعبه چه میزان دما و فشار و رطوبت را میتواند متحمل شود.

یک طراحی متفاوت و خلاقانه میتواند در برتری میان رقبا و جلب توجه مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد.استفاده از تصویر خوب از محصول، رنگ ها و توضیحات جاذب و دقیق،و … . نشان دادن طعم ، تعداد ،شکل بیسکویت به صورت تصویر ،نام برند،و تمام اطلاعاتی که مشتری برای شناخت شما و انتخاب این محصول نیاز دارد را به او نشان دهید.

برای چاپ جعبه نیز باید از مواد بهداشتی استفاده کرد تا بهترین کیفیت را برای این ماده غذایی سالم عرضه کنید.

طراحی بسته بندی بیسکوییت: انواع بسته بندی های جعبه ای

در ادامه انواع بسته بندی جعبه ای را به شما معرفی می کنیم:

جعبه پنجره ای: این گونه جعبه ها دارای قسمتی شفاف که محتویات درون جعبه از ان پیداست هستند و آن قسمت با طلق یا پلاستیک شفاف پوشانده شده که با وجود محافظت از محتویات آن را نشان داده و جایگزین عکس است.

جعبه های ظرف دار: بسته بندی های شیک و متفاوت تری هستند که بیسکویت ها درون ظرفی منظم چیده و درون جعبه قرار میگیرند.این جعبه ها مجلسی تر و مناسب مهمانی و مکان های رسمی است.

جعبه های کشویی یا تا شو: این نوع هم همانطور که از نام آن پیداست یک ظرف کشویی یا تا شو دارد که بیسکویت در آن قرار گرفته.

طراحی بسته بندی بیسکوییت
طراحی بسته بندی بیسکوییت

طراحی بسته بندی بیسکوییت : نحوه افزایش فروش

چطور فروش زیاد و سود چشمگیر برسیم؟ قطعا داشتن یک طراحی خوب موجب جلوه زیبای محصول و جلب نظر مشتری ها،فروش بیشتر و در نتیجه سود زیاد و موفقیت میشود.

مشتری ها با اولین چیزی که از یک محصول برخورد میکند ظاهر و بسته بندی آن است.حتی داشتن یک بسته بندی خاص میتواند برخی ایراد های ریز محصول را بپوشاند و خیلی از محصولات مختلف بیشترین درصد فروش خود را بخاطر ظاهر و طراحی خاص خود دارند.ظاهر یک محصول راهی برای تعامل بیشتر با مشتریان است.

شما نمیتوانید در هر جایی که محصولتان را برای فروش پخش میکنید فردی را برای تبلیغات بگذارید اما اگر یک طراحی و بسته بندی کامل و خاص هم اطلاعات لازم را به مشتری داد و هم مشتری را جذب کند. شما میتوانید با رعایت مواردی که در ادامه گفته می شود کیفیت بسته بندی های خود را افزایش دهید.

  • هر شرکت یا برندی با داشتن یک بسته بندی و طراحی منحصر بفرد محصول خود را در ذهن مشتری ماندگار کند. حتی این مورد می تواند به پرداخت هزینه کمتر بسته بندی هم کمک کند.
  • با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و بهترین متریال بهترین چیزی که می توانید را در اختیار مشتری خود قرار دهید. استفاده ار مواد اولیه نامرغوب ارزش محصول را پایین آورده و محصول از نظر مشتری بی کیفیت بنظر میرسد مخصوصا برای مواد غذایی این مورد بسیار حائز اهمیت است.
  • اگر بیسکویت شما در بسته بندی نامناسب و بی کیفیتی باشد طعم و کیفیت بیسکویت نیز از نظر مشتری بد بنظر میرسد و دیگر رغبتی به خرید نیست!!
  • داشتن یک لگو برای برندتان نیز میتواند تاثیر خوبی روی ظبهر بسته بندی و جلب نظر مشتری داشته باشد.
  • اگر برای برندتان شعاری در نظر بگیرید و رو جعبه ها شعار مخصوصتان را درج کنید میتواند به منحصر بفرد شدن بسته بندی هایتان کمک بسیاری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *