نحوه طراحی بسته بندی برای محصول جدید

نحوه طراحی بسته بندی برای محصول جدید


Rate this post

هنگام توسعه محصول ، شرکت ها زمان زیادی را صرف طراحی و ایده پردازی پشت آن می کنند. طراحی بسته بندی اغلب بعنوان یک فکر مطرح می شود.

بسته بندی شما به عنوان سخنگوی محصولات شما عمل می کند ، به همین دلیل مهم است که ملاحظات بسته بندی خود را در توسعه محصول خود قرار دهید. بسته بندی نقش مهمی در؛ تجربه مشتری ، ایجاد روایت برند ، ایجاد اعتبار برند و افزایش آگاهی و ترویج برند دارد و بسته بندی شما اولین برداشتی است که مشتریان از محصول شما دریافت می کنند. در حالی که فرآیند تولید بسته بندی ساده است ، انتخاب درست در طراحی بسته بندی شما کلید تولید بسته بندی موثر و تاثیرگذار است. در هنگام طراحی بسته بندی برای محصول جدید ، 5 نکته را باید در نظر گرفت. در ادامه این مطلب از صنعت کارتن همراه باشید.

تعیین استراتژی بسته بندی

بسته بندی علاوه بر زیبایی ظاهری ، نوعی تبلیغات برای محصولات تازه توسعه یافته شما است. هزینه و مواد بسته بندی شما می تواند در جنبه های مهم تجارت شما تغییر ایجاد کند. همه چیز از تجربه مشتری گرفته تا نتیجه نهایی شما. اولویت بندی ملاحظات بسته بندی شما تأثیر زیادی در تأثیر محصولات جدید شما در بازار ایجاد می کند و شاید روند بازاریابی را به کل تغییر دهد! به همین دلیل داشتن یک استراتژی بسته بندی به شما کمک می کند تا روند طراحی بسته بندی محصول خود را هدایت کنید.

پرسش های متداول تعیین استراتژی بسته بندی

این سوالات را از خود بپرسید:

  • چه روایتی را می خواهید به تصویر بکشید؟ یک روایت قوی از برند به ارزش تجاری شما می افزاید ، داستانی جذاب تر برای مصرف کنندگان ایجاد می کند و به ایجاد یک ارتباط معتبر کمک می کند.
  • چه چیزی محصول شما را از رقبای شما متمایز می کند؟ در حالت ایده آل ، شما چیزی را می خواهید که باعث شود مشتریان شما را بر دیگران ترجیح دهند ، اما چه چیزی در مورد محصول شما ایجاد می کند؟
  • چرا محصول شما در بازار است و عامل تفاوت چیست؟ این را به سوال تمایز بازگردانید ، زیرا همه اینها در مورد درک این موضوع است که چرا کسی محصول شما را دوست دارد و در طراحی بسته بندی نقش دارد.
  • مشتریان شما کجا با محصولات شما تعامل خواهند داشت؟ بسته به تجارت الکترونیکی یا فروش ، ملاحظات متفاوتی برای طراحی بسته بندی وجود دارد.
  • دوست دارید مشتریان شما چه احساسی داشته باشند؟ با تأکید بیشتر بر تجربه بسته بندی ، ایجاد چیزی که مشتریان از خرید و باز کردن آن هیجان زده شوند بسیار حیاتی است. این یک استراتژی برای بسته بندی شما ارائه می دهد و روند طراحی شما را به طور مثرتری هدایت می کند. به یاد داشته باشید ، رضایت از محصول همیشه نشان دهنده وفاداری به نام تجاری نیست.

انتخاب نوع مناسب طراحی بسته بندی

نوع بسته بندی انتخاب شده می تواند بر ظاهر ، احساس و کیفیت محصول شما تأثیر بگذارد. بسته به نوع محصولی که در حال توسعه آن هستید ، ممکن است در برخی از گزینه های خود محدود باشید ، یا ممکن است این فرصت را پیدا کنید.

مواد دیگر مورد توجه بسته بندی شما هستند. ممکن است لایه های مختلف بسته بندی وجود داشته باشد که محصول شما باید در آنها پیچیده شود – از جمله لایه بیرونی ، لایه داخلی و بسته بندی محصول. طراحی و ترکیب هر لایه برای ایجاد یک تجربه مشتری ثابت مهم است.

لایه بیرونی

این چیزی است که محصولات شما را سالم و مستحکم نگه می دارد ، بنابراین موارد زیادی را باید در نظر گرفت. لایه بیرونی از محصول محافظت می کند. در حالت ایده آل شما به دنبال مواد با دوام هستید که بتوانند شرایط سخت را تحمل کنند ، اما با مارک تجاری شما سازگار است.

لایه داخلی

این قطعات اضافی هستند که در اطراف بسته بندی بیرونی قرار می گیرند تا خود محصول را ایمن نگه دارند. بسته به نوع محصولات ، معمولاً چیزی است که مانع حرکت زیاد محصول می شود یا می تواند لایه ای برای حفظ طراوت بسته بندی مواد غذایی باشد. این بسته به محصول متفاوت است ، اما ایده این است که یک لایه ایمنی دیگر برای سالم ماندن محصول شما به همان شکل باقی می ماند.

بسته بندی محصول

بسته بندی محصول به بسته واقعی محصول شما اشاره دارد (و آنچه که سایر لایه ها از آن محافظت می کنند). این می تواند یک جعبه ، بسته بندی ، بطری یا واقعاً هر چیزی باشد که محصول واقعی را در خود نگه می دارد.

عملکردهای مختلفی برای انواع مختلف مواد بسته بندی وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر یک محصول غذایی یا یک محصول مایع دارید ، گزینه های بسته بندی شما کمی محدود است. هر جعبه تصادفی این کار را انجام نمی دهد ، شما به گزینه های بسته بندی مواد غذایی نیاز دارید که دارای روکش و مهر مخصوص برای محصول شما باشند تا سالم ، بهداشتی و تازه بمانید.

بسته بندی کاغذ مواد غذایی نیز به بسته بندی مواد غذایی بخصوص در صنعت رستوران ها متصل می شود. در حالی که وظیفه آن گرفتن روغن های اضافی از هر غذای فست فود یا محصولات پخته است ، می توان آن را به صورت سفارشی چاپ ، طراحی و شخصی کرد.

طراحی بسته بندی
طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی نشان دهنده انواع مواد بسته بندی

فراتر از بسته بندی مواد غذایی ، انتخاب مواد شما هنوز نقش مهمی در ارتباط با کیفیت محصول شما ایفا می کند. بسته به محصول شما ، بسته بندی بسته بندی شما ممکن است متفاوت باشد. کارتن تاشو دارای حس عالی و تطبیق پذیری بالا در گزینه های چاپ و تکمیل است. با این حال ، محافظت کمتری دارد. به طور معمول مواردی مانند لوازم آرایشی ، دارویی ، پوشاک و بسیاری از صنایع اصلی دیگر از این مواد استفاده می کنند.

بسته بندی سخت احساس لوکس و درجه یک را به محصولات شما ارائه می دهد. با این حال ، می تواند بسیار شکننده و پرهزینه باشد. به طور معمول چیزهایی مانند جواهرات ، لوازم آرایشی  و بسیاری از صنایع لوکس از این مواد استفاده می کنند.

بسته بندی راه راه از محصولات سنگین و شکننده شما محافظت عالی می کند. به طور معمول تجارت الکترونیک از این مواد برای اهداف حمل و نقل و حفاظت استفاده می کند. در نظر گرفتن مواد بسته بندی شما در نحوه جذابیت مشتریان شما تفاوت زیادی ایجاد می کند. به همین دلیل بسیار مهم است که موادی را انتخاب کنید که برای محصول ، صنعت و بازار هدف شما بهترین عملکرد را داشته باشد

بررسی مهندسی سازه و طراحی بسته بندی

در حالی که زیبایی بسته بندی شما مهم است ، عملکرد یکی دیگر از اجزای اصلی طراحی بسته بندی شما است. در نظر بگیرید که چگونه می توانید بسته ای تاثیرگذار و کاربردی ایجاد کنید بدون اینکه تجربه مشتری را به خطر بیندازید. مهندسی سازه بسته بندی اطمینان می دهد که برای مشتریان شما ایمن و کاربرپسند است. هنگام تولید ، توزیع و فروش محصول ، هزینه های مربوط به محصول و بسته بندی شما باید در نظر گرفته شود.

محصول شما باید سودآور باشد ، بنابراین انتخاب بسته بندی هایی که مقرون به صرفه نیستند به حاشیه سود شما آسیب می رساند. ساخت بسته بندی با مواد خاصی مانند کارتن تاشو و راه راه به کاهش هزینه های مواد کمک می کند. ساختار هوشمند به شما کمک می کند تا هنگام طراحی بسته خود برای محصول خود ، متغیرهای مختلف را بررسی کرده و بهترین گزینه را برای نام تجاری خود انتخاب کنید.

بسته بندی مناسب از آسیب دیدن محصول جلوگیری می کند تا به دست مشتریان شما برسد. حتی می تواند استفاده از بار را برای به حداقل رساندن فضای بار و بهبود نتیجه نهایی شما بهبود بخشد ، که همیشه مفید است. به عنوان مثال ، بسته بندی جعبه مقوایی راه راه بازیافتی ، محافظ و در طراحی و چاپ بسیار متنوع است.

توسعه طراحی هنری

همانطور که قبلاً ذکر شد ، بسته بندی شما به عنوان سخنگوی محصول شما عمل می کند. با لایه بندی مهندسی سازه با آثار هنری خلاقانه با استفاده از طراحی گرافیکی ، تأثیر ماندگاری بر مشتریان هدف خود بگذارید. از طریق فرایند طراحی ، می توانید داستان مارک تجاری خود را با آثار هنری نفس گیر که ارزش ها ، رسالت شما را به اشتراک می گذارد ، به اشتراک بگذارید و این یک احساس مثبت ایجاد می کند و تا حد زیادی در چگونگی همسویی مشتریان با پیام مارک شما پیش می رود. از گرافیک گرفته تا کپی ، طراحی مناسب آثار هنری بسته بندی به شما کمک می کند تا اطلاعات مهم در مورد محصول و نام تجاری را به مشتریان خود منتقل کنید.

این که آیا اطلاعات نظارتی یا مزایای کلیدی محصول شما برای کمک به مشتریان در تصمیم گیری خرید آنها است ، تمایز از رقبای شما به مشتریان شما انگیزه می دهد تا محصولات شما را انتخاب کنند. آثار هنری بسته بندی با دقت طراحی شده می توانند به تجربه جعبه گشایی استثنایی محصول شما بیفزایند. سفارشی سازی فراتر از منفعت برند و محصول شما ، بلکه مشتریان شما نیز است.

به عنوان مثال ، آثار هنری که ظاهر و احساس ممتازی را به مشتریان شما نشان می دهد که محصول لوکس است ، بنابراین انتظار آنها را برای باز کردن بسته بندی افزایش می دهد. شخصی سازی بسته بندی برای مشتریان شما ، ارتباطی واقعی با آنها ارائه می دهد. استفاده از برچسب ها و برچسب ها می تواند به عنوان واسطه ای برای صحبت مستقیم با مشتریان باشد.

پیشنهاد ویژه: از چه روکش هایی برای چه نوع بسته بندی استفاده شود؟

آزمایش با نمونه گیری و نمونه سازی

طراحی و توسعه بسته بندی مناسب برای محصول شما به زمان و حوصله نیاز دارد. طراحی بسته بندی موفق می تواند یک فرایند تکراری باشد به این معنی که آزمایش مواد ، ساختار و آثار هنری قبل از تولید انبوه بسیار توصیه می شود. نمونه های فیزیکی و نمونه سازی مراحل مهمی برای ارزیابی اثربخشی دید بسته بندی قبل از عرضه محصول به بازار است.

تأیید اندازه و تناسب محصول شما در بسته بندی نیز مهم است. آن را از طریق نمونه های اولیه خود امتحان کنید تا مطمئن شوید محصول شما به خوبی و راحت در بسته شما قرار می گیرد. این امر به تجربه مشتری شما و همچنین اعتبار و حرفه ای بودن نام تجاری شما می افزاید.

سعی کنید بازخورد و بینش خود را از طریق رفتن مستقیم به بازار هدف ایده آل خود دریافت کنید. در پایان روز موفقیت محصول به مشتریان شما بستگی دارد ، بنابراین مطمئن شوید که بسته بندی شما با محصول ، مارک و آنها مطابقت دارد. به یاد داشته باشید که هنگام کار بر روی بسته بندی های پیچیده ، ممکن است خطاهای طراحی رخ دهد.

مطمئن شوید که انتخاب رنگ ، مهندسی سازه و طرح های خود را دوبار بررسی می کنید تا مطمئن شوید وقتی محصول شما در دست مشتری شما است ، دقیقاً همانطور که تصور می کردید باشد. آن را به یاد ماندنی ، کاربر پسند و کاربردی کنید.

در نظر گرفتن طراحی و استراتژی بسته بندی محصول جدید ، بخش مهمی از افزایش فروش است. در صورتی که علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید؟ با شرکت صنعت کارتن تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *