یک کارتن بسته بندی عالی باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد تا بتواند توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب کند. قبل از هر چیز باید بدانید که بسته بندی یکی از رکن های مهم در فروش یک محصول است و یا حتی نقش مهمی در عرضه ی موفق یک محصول دارد، چرا که نحوه ی بسته بندی اولین چیزی است که به چشم خریدار می آید.
پس باید از لحاظ ظاهری به نوع و کیفیت بصری در طراحی بسته بندی توجه کرد. این می تواند شامل گرافیک طرح بسته بندی و یا حتی فونت نوشته بر روی بسته بندی یا حتی چگونگی درج لوگو و یا حتی درج اسامی آیتم های مواد مصرفی محصول بر روی بسته بندی و … باشد.
علاوه بر این نوع بسته بندی مثل نحوه باز کردن آن، جنس استفاده شده در بسته بندی، حتی نحوه قابلیت تا شدن کارتن بسته بندی و … جزو ظواهر اولیه است که در چشم خریدار ظاهر می شود، پس باید برای طراحی چنین بسته بندی از خلاقیت و ایده های نو کمک گرفت، چرا که همیشه ظهور یک پدیده جدید بیشتر از واقعیت خود پدیده مورد توجه قرار می گیرد.
علاوه بر این باید بهیک کارتن بسته بندی عالی که معمولا در بسته بندی های صادراتی باید به آن توجه نمود هم علاوه بر ظاهر باید ویژگی های دیگری مثل ، جنس بسته بندی که باید به گونه ای باشد تا بتواند از محصول تا رسید نبه مقصد مراقبت کند، حال میتواند مراقبت در برابر نور آفتاب و یا حتی رطوبت و گرد و خاک و … باشد .
همچنین اگر محتوای بسته از مواد شکستنی و شبیه به آن تشکیل شده باشد که چه بسا علاوه بر جنس کارتن نحوه پلمپ و چیدمان داخل آن هم حائز اهمیت است . با توجه به مواردی که ذکر شد در ادامه به بررسی کلی از ویژگی های یک کارتن بسته بندی عالی می پردازیم همراه ما باشید .
1) کارتن بسته بندی عالی باید چشم نواز باشد.
گشودن بسته بندی اولین تجربه ی خریدار با این محصول است. مشتری شما باید تشویق شود که با آن عکس بگیرد ، آن را به صورت آنلاین ارسال کند. با این حال ، لزوما به این معنی نیست که جعبه باید بسیار رنگارنگ یا عجیب باشد.
کافیست تا با تغییراتی ساده و چشم نواز و استفاده از رنگ های شکیل و زیبا که با محصول داخل بسته بندی نیز متناسب هست این تغییرات شگرف را ایجاد کنید. مثلا استفاده از رنگ های نارنجی و زد در بسته بندی عسل و یا استفاده از رنگ های جیغ از تناژ و طیف قرمز رنگ در بسته بندی ادویه تند مثل فلفل میتواند نماد خوبی از کیفیت محصول هم باشد.
علاوه بر این استفاده از طراحی های زیبا و در عین حال ساده بر روی کارتن بسته بندی عالی می تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند مثلا نحوه طراحی کارتنی به شکل ماشین برای بسته بندی اسباب های ماشینیو این چنین می تواند خود ایده خوبی برای جذب خریدار باشد.
علاوه بر این دقت به نکات ریز در بسته بندی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد مثلا بسته بندی عطر که علاوه بر بسته بندی شکیل می تواند نوع بسته بندی به گونه ای باشد که بوی بسیار عالی داشته باشد این خود نشان از ماندگاری محصول داخل جعبه می باشد.
2) کارتن بسته بندی عالی باید با دوام باشد.
دوام بسته بندی یکی از بزرگترین چالش های پیش روی شماست. کارتن های بسته بندی که در صنعت کارتن تولید می شوند ، سبک و بادوام هستند. با این حال ، همیشه احتیاط در مورد وزن و شکل محصول مهم است. در حالی که کارتن های معمولی برای محصولات کوچکتر مناسب است ، اگر محصول به حمایت خاص یا حمل و نقل دورتر نیاز دارد ، کارتن های بسته بندی چندلایه می تواند انتخاب خوبی باشد.
برای خرید کارتن بسته بندی می توانید به صورت حضوری یا آنلاین محصول مورد نظر خود را از شرکت صنعت کارتن سفارش دهید. البته ضروری است ، قبل از سفارش ، مطمئن شوید که کارتن مطابق با محصول شماست.
3) کارتن بسته بندی عالی باید محصول را معرفی کند.
کارتن بسته بندی عالی پیام برند شما را منتقل می کند. بسته بندی وسیله ای عالی برای گفتن در مورد نام تجاری شما است و آن را نوعی گفتگو با مشتری خود بدانید. اگر یکی از مهمترین ویژگی های شما شامل یک رویکرد دوستدار محیط زیست باشد ، مطمئنا این کارتن ها راهی برای تأکید بر آن خواهد بود. با فرض اینکه شما یک تولید کننده لباس خوش رنگ و شیک هستید ، یک طراحی خلاقانه مطمئنا می تواند پیام شما را منتقل کند.
4) کارتن بسته بندی عالی محصول شما را ایمن نگاه می دارد.
کارتن بسته بندی عالی باید محصول شما را ایمن کند. اما این یکی از مهمترین ویژگی های بسته بندی است. هیچ کس نمی خواهد هزینه یک محصول را بپردازد ، منتظر حمل بماند و سرانجام آن را خراب دریافت کند. از این رو ، دانستن وزن و اندازه محصول و محکم کردن آن توسط یک جعبه مناسب بسیار مهم است. همان طور که گفتیم علاوه بر جنس کارتن، باید نحوه پلمپ آن نیز مورد توجه قرار گیرد، چرا که حتی اگر جنس کارتن هم خوب باشد اما به خوبی بسته نشود ممکن است محصول در حمل و نقل علی الخصوص حمل ونقل های صادراتی دچار آسیب شود.
5) باز کردن کارتن بسته بندی عالی آسان است.
جعبه هایی وجود دارند که به دلیل خلاقیت بسیار حیرت انگیز به نظر می رسند. جعبه هایی با اشکال نامنظم و فرم های فوق العاده طراحی شده وجود دارد ، اما مدت زمان زیادی برای باز کردن آن لازم است. در این صورت ، خطر تخریب جعبه بسیار بیشتر است. علاوه بر این ، ممکن است بر درک مشتری از نام تجاری و محصول تأثیر بگذارد. هیچ کس دوست ندارد وقت بیهوده تلف کند. پس حتما به این ویژگی در کارتن بسته بندی عالی توجه کنید.
سخن پایانی
همه این ویژگی ها به یک اندازه مهم هستند. یک جعبه می تواند جذابیت بصری داشته باشد ، پیام برند شما را منتقل کند ، اما اگر محتویات داخل آن ایمن نباشد ، 100٪ با هدف آن متناسب نیست. بنابراین ، ما همیشه به مشتریان خود توصیه می کنیم قبل از سفارش جعبه ، همه آن عناصر اصلی را دوباره بررسی کنند. برای خرید کارتن می توانید سفارشات خود را از طریق ایبترنت و به صورت آنلاین از طریق سایت شرکت صنعت کارتن ثبت نمایید.
بدون دیدگاه