تاثیر شعار تبلیغاتی بر فروش چگونه است؟ یکی از راه های موثری که در میزان فروش یک کسب و کار تآثیر بسزایی دارد، انتخاب بهترین شعار تبلیغاتی برای شرکت، کمپین و … است. با انتخاب این روش می توانید، افراد بسیار زیادی را جذب شرکت خود کنید. شعارهای تبلیغاتی یک بخش مهم در موفقیت هر کسب وکاری هستند قدرت این شعارها به مقداری است که می توانند یک کسب و کار کوچک را به بزرگترین کسب و کار در صحنه رقابت تبدیل کنند.
یکی از شرکت های مهمی که با شعار تبلیغاتی توانست جایگاه خود را متفاوت سازد شرکت اپل می باشد. واما شعار تبلیغاتی این شرکت عبارت بود از : متفاوت فکر کنید.
همانطور که می دانید محصولات اپل با محصولات سایر شرکت ها و برندهای دیگر متفاوت است. تفاوت محصولات اپل از نظر عملکرد و طراحی منحصر بفرد آنهاست. این شعاری که به آن اشاره کردیم شامل 2 کلمه است، ایجاد کردن حس جدیدی به افراد طوری که مشتری احساس متفاوتی نسبت به آن محصول داشته باشد و متفاوت بیندیشد. پس از نشر این شعار تبلیغاتی، به مدت کوتاهی قیمت اپل سه برابر شد.!!! و این باور نکردنی است!
در این مقاله از صنعت کارتن قصد داریم که به موضوع شعار تبلیغاتی و نقش پررنگ آن در تبلیغات بپردازیم. یک شعار خوب و قدرتمند چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ و کاربردهای شعار تبلیغاتی چیست؟
تاثیر شعار تبلیغاتی بر فروش : معرفی شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی یا شعار برند کلمه ای است که با نشان دادن محصولات یک سازمان یا شرکت، ویژگی های آن را بیان و توصیف می کند. در تمامی تبلیغات شرکت، سازمان و محصول شعار برند تکرار می شود. یکی از روش های تبلیغاتی دادن شعار تبلیغاتی درباره محصول یا سازمان مربوطه است که در چند کلمه برای مشتری بیان می شود. سازمان ها یا شرکت ها با دادن شعارهای تبلیغاتی هدف و مقصود خود را عنوان می کنند.
- شما می توانید برای خرید کارتن بسته بندی با کیفیت روی صنعت کارتن حساب کنید.
شعار کلمه ای است که مانند یک پرچم برای شناسایی یک گروه از آن استفاده می شود و از این طریق گروه ها شناسایی می شوند. مانند شعارهایی که برای تبلیغات بهترین کاندید از زبان طرفداران می شنویم. شعارها در زمینه های گوناگون می توانند نظرات جوامع، زندگی مردم و شغل ها را تغییر دهند.
هر شرکت بزرگ و معتبری در دنیا ارزش یک شعار تبلیغاتی خوب را می فهمد. همانطور که می دانید، شرکت های بزرگ و مطرح در دنیا با استفاده ازهمین شعارهای تبلیغاتی توانسته اند محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو معرفی کنند. راز محبوبیت همین شرکت ها در استفاده از بهترین شعارهای تبلیغاتی است.
تاثیر شعار تبلیغاتی بر فروش : اهمیت انتخاب بهترین فرمول تبلیغاتی
سوالی که در اینجا مطرح می شود اینست که چگونه یک شعار مناسب می تواند به ما کمک کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شعارهای خوب شامل کلمات مفید و خوب هستند. بنابراین این موضوع چیست و چه ارتباطی به بحث مورد نظر ما دارد؟
- شما می توانید برای خرید کارتن بسته بندی پنج لایه و خرید کارتن خالی 3 لایه روی صنعت کارتن حساب کنید.
تابحال به این موضوع توجه کرده اید که چرا یک شعر، یک حدیث، یک متن، یک کلمه، یک نقل قول چگونه به ذهنتان وارد می شود؟ چرا این اتفاق ممکن است برای شما بیفتد؟
ذهن ما از کلماتی که خوشایندتر باشد با آنها بهترارتباط برقرار می کند و همین موضوع موجب می شود که این کلمات در ذهن ما نقش ببندد. برای مثال، فرض کنید که شما دارای یک شرکت هستید و میخواهید از عباراتی برای معرفی محصول خود استفاده کنید. اگر برای معرفی کالا یا خدمات خود از کلمات جذاب استفاده کنید، مطمئنآ تآثیر مضاعفی بر ذهن مخاطب خواهد داشت.
چگونه یک شعار عالی می تواند مسیر یک کسب و کار را تغییر بدهد. بنابراین یک شعار، یک سخنرانی یا یک متن خوب، می تواند در سرنوشت یک شرکت تآثیرگذار باشد.
مانند ضرب المثلی که به آن معتقدیم و تآثیر شگرف آن را در زندگی ما نشان داده است. مثالی از مبارزه نژادپرستی در آمریکا گویای این مطلب است که سیاه پوستان با سر دادن شعار آزادی خواستار مبارزه با نژاد پرستی شدند و آنقدر به این شعار معتقد بودند که توانستند آن شعار را واقعی کنند. مثالی دیگر، در جنگ ایران و عراق سربازان آنقدر به تصمیمات رهبران خود ایمان داشتند که همین باور آنها را به پیروزی بزرگی رساند.
شعار موضوع مهمی است که درباره همه مشاغل صدق می کند. ما نمیتوانیم بگوییم که در زندگی معمولی یا کاری خود نیازی به شعار نداریم، چون همه ما با شعارهایی که به آن اعتقاد داریم زندگی می کنیم.
تاثیر شعار تبلیغاتی بر فروش
شعارها نقش پررنگ و تآثیرگذاری در برندسازی و تبلیغات کسب و کارها دارند. شعار تبلیغاتی کلمات معناداری هستند که به منظور اهداف و مهارت های خاصی در کنار هم قرار می گیرند و درباره یک موضوع صحبت می کنند. از شعار برای معرفی محصولات، برند یا فروش استفاده می شود. شعارهای تبلیغاتی نشان دهنده آرم یا لوگوی یک شرکت است و برای معرفی یک برند یا محصول است و هدف آن را بیان می کند.
با توجه به اینکه شعارهای تبلیغاتی زیاد هستند و تنوعی که در این زمینه وجود دارد مهمترین اصل برای ایجاد بهترین شعار تبلیغاتی خلاقیت است. همین خلاقیت می تواند یک شعار تبلیغاتی را به اثری به یاد ماندنی تبدیل کند.
شعاری تجاری است که بتواند تمام اهداف شرکت یا سازمان را در یک جمله یا چند کلمه کوتاه بیان کند. از مهمترین اهداف شعار، درک و به یاد سپردن برند است.
برای هر شغل یا بیزینسی مهمترین اقدام، تدوین کردن شعار تبلیغاتی است. شعارها می توانند با بیان کردن یک مفهوم برای محصولات یا برند کاری کنند تا احساسات افراد تحریک شده و به یک ابر تبلیغ کننده تبدیل شوند. مهمترین نقشی که شعار تبلیغاتی دارد، ادامه ی برنامه های تبلیغاتی برای یک شرکت یا کمپین است.
کاربرد شعار تبلیغاتی
اسلوگان یا شعار بهترین مکمل برای برند و لوگوی شرکت شماست. برای معرفی کردن تمام محصولات شرکت یا برندها از شعارهای تبلیغاتی می توان کمک گرفت. برای اینکار شما می توانید شعار تبلیغاتی شرکت یا سازمان خود را همراه با لوگو در همه کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید.
این شعارها می توانند به عنوان مفهوم خوبی برای محصولات شما، روی بسته بندی تمام محصولات قرار بگیرد یا مهمترین قسمت برندسازی را در کنار لوگوی شما بر عهده داشته باشد.
تاثیر شعار تبلیغاتی بر فروش : مراحل تهیه و تدوین شعار تبلیغاتی
انتخاب شعار با توجه به خدمات، هدف کسب و کار، نوع محصولات، فرهنگ جوامع انتخاب می شود. برای طراحی کردن شعار از تکنیک های مختلفی استفاده شده است. به همین دلیل برای طراحی شعارهای تبلیغاتی تمامی این موارد را باید در نظر گرفت. نکته ای که باید به آن توجه کنید، برای طراحی کردن شعار گیرا و مفید باید از جملات یا عباراتی استفاده کنید که بتواند محصولات یا برند شما را در یک جمله تعریف کند. از موارد مهمی که در طراحی شعار تبلیغاتی باید در نظر داشت بدین صورت است:
- تأکید بر نیازهای مخاطب
برای ماندگار ماندن شعار در ذهن افراد، باید تمرکز و توجه شما روی نیاز خاص از بازار کسب و کار باشد و توجه به این مقوله درک درستی را برای افراد ایجاد خواهد کرد.
- تأکید بر هدف برند
شعارهایی که بصورت مستمر بر اهداف شرکت یا سازمان و برند تآکید دارند. با بلد کردن (پررنگ) اهداف سازمان و تعهدات سازمان می توانند بر ذهن افراد تآثیر بهتر و ماندگارتری داشته باشند.
- طرح کردن سوال در شعار تبلیغاتی
از مهمترین تکنیک هایی که برای طراحی شعار استفاده می شود، پرسیدن سوال از مخاطب است که همین امر موجب کارآمدی بالایی در شعار می شود.
استفاده از جملات چالش برانگیز که ذهن مخاطب را درگیر می کند یا پرسیدن یک سوال، بدین صورت که مخاطب یا افراد مورد نظر با خواندن شعار کسب و کار یا بیزینس شما به فکر فرو می روند و در ذهن خود به دنبال پاسخ سوال خواهند بود.
- ترکیب کردن اسم محصول همراه با مزیت های رقابتی
یکی از رایج ترین اشکال شعار تبلیغاتی استفاده از این روش است، به این صورت که کالا یا محصول شرکت مورد نظر را با مزایایی که در رقابت با سایر محصولات دارد ترکیب می کنید و میزان اثرگذاری آن در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود.
- بازی کردن با احساسات مخاطب
اگر در هنگام پیاده سازی یک شعار تبلیغاتی اندکی خلاقیت و ایده های نو داشته باشید می توانید ذهن مخاطب را به آسانی درگیر کنید. از جمله مواردی که می توانند فکر مخاطب را به خوبی برانگیزند؛ ایجاد کردن تصاویر شهودی با کمک گرفتن از عبارات یا تلقین کردن حرکت، شکل، مزه و … در ذهن مخاطب.
- تبلیغات را فراموش نکنیم.
تعریف کردن بودجه مناسب و تبلیغات، از مهمترین گزینه هایی است که می تواند به گسترده شدن یک شعار کمک بسزایی کند؛ اگر تبلیغات ما در معرض دید همه افراد قرار بگیرد یا اینکه در همه جا صحبت از برند ما باشد، این موارد کمک می کند تا کسب و کار ما به راحتی در ذهن مخاطبان قرار گیرد.
شعاری که ما انتخاب می کنیم، نشان دهنده برند ماست. این شعارها اگر خوب باشند به مشتریان ما انگیزه می دهند و آنها را برای وارد شدن به فروش مشتاق می کنند. یک شعار باید بتواند بدون نیاز به کلمات اضافه، با ترسیم نمودن یک تصویر واضح پیام کسب و کار را به مخاطب انتقال دهد. استفاده ازایده های تازه به شما در طراحی شعار تبلیغاتی مرتبط با کسب و کار کمک میکند.
بدون دیدگاه