Rate this post

کارتن بسته بندی صابون و شمع چه ویژگی هایی دارد ؟ برای پاسخ به این پرسش باید اول بدانیم شمع‌ و صابون محصولاتی آسیب‌پذیری هستند که به راحتی می‌شکنند و تغییر شکل می‌دهند. به همین سبب باید از بسته‌بندی مناسب و استاندارد برای آن‌ها استفاده کرد تا در هنگام جابه‌جایی به صابون ها و شمع‌ها آسیب وارد نشود. اگر در هنگام جا به جایی به محصولات آسیب وارد شود، جنبه بسیار منفی برای کسب و کار شما دارد. در این مطلب از صنعت کارتن، به بررسی روش های بسته بندی و انواع کارتن بسته بندی شمع و صابون می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

نکات کلیدی در انتخاب کارتن بسته بندی صابون و شمع

 

1- انتخاب کارتن مناسب

 

اولین قدم برای انتخاب یک بسته بندی مناسب برای محصول شما، انتخاب کارتنی زیبا و با دوام است. کارتنی که مقاوم و محکم باشد از آسیب های احتمالی به محصول شما جلوگیری میکند. انتخاب کارتن بسته بندی زیبا با طرح و رنگ بندی جذاب سبب میشود مشتری به خرید محصول ترغیب شود.

 

کارتن بسته بندی صابون و شمع
کارتن بسته بندی صابون و شمع

2- انتخاب کارتن با ابعاد مناسب

طراحی و سایز محصول ها باهم برابر نیستند و محصولات به اشکال متفاوتی توزیع می‌شوند، بنابراین شما باید در انتخاب کارتن بسته بندی صابون و شمع، به سایز محصول خود توجه کنید.
برای اینکار طول، عرض و ارتفاع شمع یا صابون خود را اندازه گیری کنید تا کارتنی با ابعاد مناسب سفارش دهید.

توجه کنید که جعبه شمع باید اندازه‌ای مناسب داشته باشد. بسته‌های کوچک‌تر خود باعث صدمه رسیدن به شمع‌ها و صابون ها خواهند شد. جعبه‌های بسیار بزرگ نیز باید با اجناسی مثل پلاستیک حباب دار در حجم زیاد پر کرد تا به محصول آسیب نرسد.

3- محافظ

نکته بسیار مهم دیگری در انتخاب کارتن بسته بندی صابون و شمع، انتخاب محافظ مناسبی برای حفاظت از محصول شماست. بسیاری از افراد برای افزایش جذابیت بسته‌ بندی صابون ها و شمع‌ها از کاغذ کرافت و نخ‌های کنفی استفاده می‌کنند. اما پلاستیک حباب دار از بهترین گزینه های شما برای محافظت از محصولاتتان است.

این نوع پلاستیک جلوی بیشتر ضربه ها را میگیرد و باعث میشود کمتر به محصول آسیب وارد شود. پلاستیک حباب دار فضای بیشتری نسبت به کاغذ کرافت اشغال میکند.
شما باید محافظ حبابدار را دور تا دور شمع و صابون پیچیده و سپس به کمک چسب پهن یا سلفون آن را در اطراف محصولات ثابت نگه‌ دارید. با این کار هیچ آسیبی به شمع در طول حمل و نقل و پست وارد نخواهد شد.

کارتن بسته بندی صابون و شمع
کارتن بسته بندی صابون و شمع

انواع کارتن بسته بندی صابون و شمع

 

انواع گوناگونی از کارتن و جعبه برای بسته بندی محصولات شما وجود دارد. اما برای محصولات مومی مثل شمع یا صابون فقط چند گزینه مناسب وجود دارد که در ادامه این مطلب از صنعت کارتن به بررسی انواع کارتن ها و مزایا و معایب آن می‌پردازیم:

1- کارتن مقوایی

یکی از ارزان ترین و رایج ترین نوع کارتن بسته بندی صابون و شمع، کارتن های مقوایی است. این کارتن ها را میتوانید در سایز و ابعاد مختلف سفارش دهید. از مزایای این کارتن ها قیمت مناسب و قابلیت چاپ اختصاصی است. علاوه بر آن شما میتوانید با کمی خلاقیت با استفاده از کناف و ربان و… کارتن را جذاب تر کنید.

2- جعبه طلقی

برخی از فروشندگان علاقه دارند زیبایی محصولاتشان را به نمایش بگذارند و جلوه و جذابیت محصول از درون بسته بندی آن مشخص باشند. در این نوع بسته بندی ها، مشتری میتواند شکل و ظاهر محصول را ببیند و بهتر انتخاب کند.
بنابراین در استفاده از جعبه های طلقی بدون اینکه نیاز باشد محصول را باز و دستکاری کنید، میتوانید محصول را به مشتری نشان دهید.

 

کارتن بسته بندی صابون و شمع
کارتن بسته بندی صابون و شمع

3- هارد باکس

موردی دیگری از کارتن بسته‌ بندی شمع و صابون، استفاده از هارد باکس است. این گزینه مناسب کسب و کار هایی است که به دنبال بسته بندی لوکس و کادویی هستند. هارد باکس ها بسیار ضخیم و مقاوم تر هستند و نسبت به موارد دیگر بسیار گران قیمت تر هستند.
استفاده از این نوع بسته بندی برای محصولات لوکس و گران قیمت توصیه می‌شود.

 

مزایا و معایب کارتن بسته بندی صابون و شمع

 

از جعبه‌های مقوایی، طلقی و هارد باکس می‌توانید بخ عنوان کارتن بسته بندی صابون و شمع استفاده کنید. البته هر کدام از این بسته بندی ها مزایای و معایب خاص خود را دارا هستند. به طور مثال هارد باکس زیباترین و مقاوم‌ترین نوع جعبه است اما قیمت بسیار بالایی دارد.

جعبه‌های طلقی زیبایی خاص خود را دارند اما احتمال شکستن یا آسیب رسیدن به شمع و صابون در هنگام جابه‌جایی آن با زمانی که از جعبه‌های تلقی استفاده می‌کنید بسیار بیشتر از زمانی است که از کارتن‌های مقوایی یا هارد باکس استفاده کرده‌اید.
به همین دلیل اگر شما از افرادی هستید که از پست و روش‌های شبیه به آن برای رساندن محصولات خود به دست مشتریان استفاده می‌کنید، حتماً از بسته‌بندی‌های محکم‌تری استفاده کنید تا محصولاتتان سالم به دست مشتری برسد.

✅ برای خرید کارتن بسته بندی پنج لایه روی صنعت کارتن حساب باز کنید.

کارتن بسته بندی صابون و شمع
کارتن بسته بندی صابون و شمع

 

ایده برای کارتن بسته بندی صابون و شمع

 

شما باید در بسته بندی خود خلاقیت به خرج دهید. یکی از ایده های جالبی که میتواند جذابیت محصول شما را بیشتر کند، استفاده از لوگو برندتان به صورت مهر است.
مهروموم بسته‌بندی با استفاده از لوگوی برندتان با استفاده از لوگو و موم برای مشتری بسیار جالب و جذاب است. توجه کنید که با با استفاده از این روش نه تنها جذابیت بسته‌بندی خود را بالاتر برده‌اید، بلکه میزان اطمینان مشتریان به برند خود را نیز افزایش میدهید و بسته بندی شما باز نمیشود.
شما همچنین میتوانید نام یا لوگو برندتان را بر روی کاغذ کرافت چاپ کنید و سپس با استفاده از این کاغذ کرافت ها محصول خود را بسته بندی کنید و برای مشتری هایتان بفرستید.

 

در آخر شما با تهیه کارتن بسته بندی مناسب باعث میشوید کسب و کارتان در ذهن مشتری باقی بماند و با کمی خلاقیت بسته بندی جذابی طراحی کنید که مشتری را به خود جذب کند.
✅ برای خرید کارتن با کیفیت و شیک بسته بندی صابون و شمع میتوانید روی صنعت کارتن حساب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *