فرآیند دایکاتینگ در بسته بندی

فرآیند دایکاتینگ در بسته بندی


Rate this post

فرآیند دایکاتینگ (برش قالب) در بسته بندی

دایکاتینگ ریشه در چاپ لترپرس دارد و برای تبدیل شدن به یک فرآیند تولید خاص تر ، تکامل یافته است. فرایند برش قالب در بسته بندی از قالب برای برش مواد به آرایه ای از اشکال ، طرح ها و الگوهای مختلف استفاده می کند. این معمولاً برای تولید بسته بندی کارتن تاشو مورد استفاده قرار می گیرد ، اما محدود نمی شود.

از برش قالب برای ایجاد بسته بندی سفارشی منحصر به فرد متناسب با روایت برند و تجربه مشتری استفاده می شود. این یک فرآیند بسیار ارزشمند است زیرا تولید بسته بندی های سفارشی در مقادیر بیشتر آسان تر ، سریعتر و مقرون به صرفه تر است و این امر باعث می شود هم برای تولیدکنندگان و هم برای مشاغل یک مزیت باشد. در اینجا ما همه چیزهایی را که باید بدانید برای درک بهتر فرایند برش قالب را پوشش خواهیم داد.

دای چیست؟

برای درک فرآیند برش ، درک اجزای سازنده برای تولید مهم است. خوب ، دقیقاً دایکاتینگ چیست؟ قالب یک ابزار تخصصی است که برای برش و شکل دادن مواد بسته بندی با استفاده از پرس مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید دای را به عنوان یک «قالب» تصور کنید که به روشی خاص که برای برش دادن بسته بندی های سفارشی شما لازم است شکل گرفته است. در نهایت اولین قدم برای تولید بسته بندی سفارشی خود تشکیل قالب است. قالب با استفاده از ابزارها و سازندگان قالب ایجاد می شود تا قالب سفارشی شما را قبل از سوار شدن بر روی پرس تشکیل دهد.

درک فرآیند دایکاتینگ

یک دستگاه برش قالب را به عنوان یک برش کلوچه غول پیکر در نظر بگیرید که به مواد مورد نظر شما فشار داده می شود تا بسته بندی سفارشی شما ایجاد شود. پیشرفت های فن آوری و تکنیک های ساخت در فرایند برش قالب ، امکان طراحی موثر و دقیق جعبه های قالب برش را فراهم کرده است.

رئوس مطالب بسته بندی به طور کلی توسط Computer-Aided Design (CAD) ایجاد می شود و اجازه می دهد تا نقشه های دیجیتالی شما به صفحه قالب که از چوب ساخته شده منتقل شود. به همین دلیل است که قبل از حرکت به جلو با فرایند برش ، اطمینان حاصل کنید که خطوط برش ، خطوط برابر و مناطق ایمن را به درستی از روی خط قالب خود ترسیم کرده اید.

از زمان ورود برشهای لیزری در فرآیند برش قالب ، امکان دقت بیشتر هنگام تهیه تخته های قالب فراهم شده است. تابلوهای قالب در طول فرآیند برش قالب در زیر ماده قرار می گیرند تا از حداقل حرکت و قرارگیری دقیق هنگام برش برای اطمینان بیشتر اطمینان حاصل کنند. تخته های قالب تقریباً به عنوان یک راهنما برای تیغه عمل می کنند ، هنگامی که این ماده از طریق مواد برش داده می شود تا برش ها را صاف و دقیق نگه دارد.

عملکردهای دایکاتینگ

در حالی که دایکاتینگ به نام این فرآیند است ، برش قالب عملکردهای مختلفی دارد از جمله:

  • از طریق برش – برش درست از طریق مواد
  • امتیازدهی – در یک منطقه مشخص ، برداشت ، تورفتگی یا برش جزئی ایجاد می کند
  • چین خوردگی – ایجاد خط چین برای ساخت راحت
  • سوراخ کردن – یک سری برش کوچک برای پاره شدن راحت ایجاد می کند

هر یک از این عملکردها برای انواع مختلف مواد بسته بندی و طرح های ساختاری هدفی را به همراه دارد.

چین خوردگی مخصوصاً برای ساخت بسته بندی های راه راه بسیار مفید است. قوانین فولاد به داخل تخته قالب همراه با مجموعه ای از کف و قطعات لاستیکی چکش می خورند تا اطمینان حاصل شود که در هنگام تولید ، قالب از تخته موج دار خارج می شود.

این تضمین می کند که خطوط چین برجسته هستند و برای تاشو آسان اثری ماندگار دارند. همانطور که برای فرایند برش خود ، دستگاه برش قالب را محکم به مواد فشار می دهد تا شکل را برش دهد و عملکردهای برنامه ریزی شده خود را که روی صفحه قالب و قالب منعکس شده است ، انجام دهد. سپس مواد اضافی در صورت امکان جمع آوری و بازیافت می شود.

آیا می توان از قالب ها بیش از یک بار استفاده کرد؟

ایجاد قالب برای هر طرح بسته بندی کاملاً هزینه بر است. با این حال ، این یک بار پرداخت است و بسیار بیشتر از هزینه های بلند مدت است. پس از ایجاد قالب ، می توان چندین بار برای تولید حجم زیادی از بسته بندی استفاده کرد که از نظر اقتصادی برای تجارت شما بسیار مقرون به صرفه تر می شود.

بگذارید بگوییم شما 3 محصول دارید که همه آنها از یک ساختار بسته بندی یکسان برخوردار هستند اما برای تمایز محصول دارای طراحی های مختلف هنری هستند. فرآیند برش قالب در ایجاد بسته بندی سفارشی منحصر به فرد که در نهایت به یک ماده اصلی برای روایت تجاری شما تبدیل می شود بسیار موثر است. در حالی که ممکن است تولید قالب های سفارشی از کار بیفتد ، اما به آن به عنوان سرمایه گذاری نگاه کنید که تجارت شما فقط می تواند از آن بهره مند شود.

روش های دایکاتینگ

در حالی که ما هنگام بررسی فرآیند دایکاتینگ ، عملکردهای مختلفی را پوشش می دادیم ، اما روش های مختلفی را نیز به کار می برد. این روش ها دنیای کاملاً جدیدی از امکانات طراحی ساختاری را باز می کنند و تجربه واقعی بسته بندی سفارشی را امکان پذیر می کنند.

انواع مختلفی از روش های برش قالب وجود دارد ، از جمله:

  • خالی کردن: مواد تخت را با برش دادن از لبه خارجی آن قطعه قطعه می کنیم. خالی کردن یک درجه صافی دقیق ایجاد می کند.
  • نقشه کشی: مواد را به طول از پیش تعیین شده می کشد. برای ایجاد بسته بندی بلند استفاده می شود.
  • شکل گیری: مواد اولیه را روی یک سطح خمیده شکل می دهد. این به طور معمول همراه با یک نقاشی برای ساخت اشکال استوانه ای گرد استفاده می شود.
  • ضرب: با ایجاد نیروی تحت فشار ، سوراخ هایی دایره ای در مواد ایجاد می کند تا ویژگی های طراحی دقیق و پیچیده ای ایجاد کند.
  • برش زدن: استفاده از چندین ردیف بزرگ دندانه برش برای برش موادی که معمولاً خیلی سخت یا ضخیم هستند و نمی توان آنها را از طریق دیگر برش داد ، نیاز دارد.

همانطور که در لیست بالا مشاهده شد ، فرایند برش قالب را می توان برای هر ماده بسته بندی مورد نظر شما اعمال کرد.

سخن پایانی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، فرآیند برش قالب یک تجربه بسته بندی منحصر به فرد و کاملاً سفارشی را به تجارت ارائه می دهد.  همه ما می دانیم بسته بندی های لوکس با یک سطح پیشرفته و پیشرفته ارتباط برقرار می کنند ، اما تولید آن گران است. با این حال ، اگر بودجه لازم برای تولید بسته بندی حق بیمه سفارشی دارید ، استفاده از فرایند قالب گیری را نیز برای این امر در نظر بگیرید.

فرایند قالب گیری این فرصت را فراهم می کند که از بین انواع تکنیک های تکمیل که طراحی قالب شما را برجسته می کند ، انتخاب کنید. روند برش قالب بسته بندی های سفارشی را برای تولیدکنندگان و مشاغل بیشتر در دسترس قرار می دهد. اگرچه هزینه های تنظیم شده می تواند بسیار گران باشد ، اما این ضرر در مقابل این است که دیگر مجبور به پرداخت مجدد هزینه برای طراحی خاص خود نیستید.

این فرآیند ضمن تولید زمان بسیار عالی سفارشات با کیفیت بالا ، از کیفیت بسیار بالایی در طراحی برخوردار است.

این برنامه همچنین طیف متنوعی از توابع و روش ها را برای انتخاب واقعی جدا کردن بسته بندی های سفارشی از بسته بندی سهام و اجازه دادن به کسب و کارها برای خلاقیت واقعی در بسته بندی هایشان ارائه می دهد.

آیا می خواهید پروژه بسته بندی سفارشی خود را شروع کنید؟ با ما تماس بگیرید و ما می توانیم در هر مرحله به شما کمک کنیم. برای خرید انواع کارتن از جمله کارتن های دایکات با کارشناسان صنعت کارتن تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *