طراحی بسته بندی پوشاک

طراحی بسته بندی پوشاک


Rate this post

طراحی بسته بندی پوشاک  چه مزایایی در فروش آن دارد؟  در اینجا اول باید به این نکته توجه کرد که علاوه بر زیبایی و کارایی خود پوشاک (شامل انواع  لباس ، کیف و کفش )  نوع بسته بندی آن برای مشتری حایز اهمیت است.

چرایی این موضوع بدین گونه ثابت میشود که ظاهر  محصول در نظر خریدار اولین وجه دیدنی از محصول میباشد پس بنابراین رنگ و لعاب دادن به بسته بندی محصول ، کیفیت اثر بخشی فروش را بالاتر  میبرد.

در واقع میتوان گفت طراحی بسته بندی پوشاک باید بر مبنای اهداف اصلی بسته بندی باشد، که در زیر به آن ها اشاره میکنیم:

  1. ارائه ی کالا به صورتی که باعث افزایش فروش و یا افزایش سود حاصله از فروش گردد.
  2. سهولت استفاده از بسته بندی
  3. اینکه کلیه نیازهای مشتری را بر طرف کند و برای مصرف مناسب باشد.

صنعت کارتن راهنمای مطمئن شما در خرید کارتن خالی سه لایه با چندین سال سابقه در فروش کارتن میباشد.

طراحی بسته بندی پوشاک و رعایت چند اصل مهم و کاربردی

همان طور که در بالا اشاره کردیم طراحی بسته بندی پوشاک ارتباط مستقیمی با فروش پوشاک دارد.

 رعایت چندین اصل مهم در طراحی که از مهمترین موضوعات درطراحی یک بسته بندی مناسب و کار هستند (مثل بالا بردن کیفیت محصول، افزایش ارزش افزوده، جذب مخاطبان و باقی نگه داشتن آن‌ها به عنوان مشتریان دائمی است.) باعث ا اثر بخشی در فروش محصول میشوند.

در زیر به برخی از آن ها اشاره میکنیم.

طراحی بسته بندی پوشاک
طراحی بسته بندی پوشاک

اصل اول: خلاقیت در طراحی بسته بندی پوشاک

اولین و مهمترین اصل در بسته بندی ها داشتن خلاقیت در طراحی بسته بندی است.

در واقع میتوان گفت یکی از عناصر مهم در خرید یک کالا از دید مشتری عناصر بصری آن است که شامل تصاویر، سایز و شکل بسته­ است که بر روی تصمیم مشتری برای خرید محصول بسیار موثر است.

البته فراموش نشود که حتما نیازی به صرف هزینه ی زیاد برای طراحی بسته بندی نیست. گاهی یک ایده ی کوچک و کاربردی و خلاقانه موثرترین روش در ایجاد طرحی متفاوت و جذاب میشود.

حتی میتوان گفت مشتریان شما تبدیل به تبلیغ کنندگان برند شما می‌شوند. علاوه بر آن  همیشه میتوانید طیف وسیعی از رنگ ها و طرح ها را همیشه با هم ترکیب کنید تا  تصویری خلاقانه تر بسازید اینگونه شما هم دائما با توجه به نیاز های جدید به روز خواهید بود. حتی میتوان گفت بنا به خواسته مشتری که هر روز به دنبال تنوع جدید محصولات میباشد و هر کدام سلایق مختلفی دارند، با ترکیب این عناصر میتوانید مشتریان خود را مشتریان دائمی تبدلی کنید.

اصل دوم: حفظ سلامت محصول  در طراحی بسته بندی پوشاک

یکی دیگر از اصول طراحی بسته بندی پوشاک همین اصل مراقبت از محصول است.  یعنی بسته بندی باید به گونه ای طراحی گردد تا زمان رسیدن به دست مشتری اصالت خود را حفظ کند . این اصل مخصوصا در دوران امروزی که بیشتر خرید ها به صورت آنلاین می باشد خیلی مشهود است.

در این صورت بسته بندی باید با بالاترین حد از کیفیت خود باشد تا بتواند از محصول در برابر عواملی چون آلودگی‌ها، باران ، نور شدید آفتاب، صدمات ناشی از حمل و نقل مثل چروک شدن بیش از حد لباس ­ها در بسته بندی یا حتی پاره شدن لباس،  و همچنین انبار کردن در پست جلوگیری کند.

طراحی بسته بندی پوشاک
طراحی بسته بندی پوشاک

اصل سوم: متمایز نشان دادن محصول در طراحی بسته بندی پوشاک

با توجه به دنیای رقابتی امروزه و افزایش نیاز جامعه به پوشاک و همین طور شبیه بودن بسیاری از محصولات نسبت به هم لازم است محصول را به نحوی متفاوت ارائه کنید که پیروزمند از این رقابت بیرون بیاید.

همچنین فراموش نشود که بسته بندی اصولی راهی برای برقرای ارتباط مداوم مشتری با برند کاری شماست. درواقع  در طراحی بافت‌، فونت‌، رنگ‌ و ترکیب‌بندی‌های یک محصول می‌توانند احساس و تجربه مشتری از یک برند را تغییر دهند

اصل چهارم: به خاطر سپردن هدف بسته بندی درطراحی بسته بندی پوشاک

اینکه چرا باید پوشاک بسته بندی داشته باشد کمک کننده این اصل در طراحی بسته بندی پوشاک است .  در واقع بسته بندی پوشاک باید متناسب با خود پوشاک تعریف شود.

یعنی باید تمام جنبه ها ( همانند جنس و کاربرد لباس و حجم لباس و اینکه اصلا مناسب چه فصلی است) در طراحی آن گنجانده شود.

طراحی بسته بندی پوشاک
طراحی بسته بندی پوشاک

اصل پنجم: اهمیت روانشناسی رنگ‌ها در بسته بندی پوشاک

لازمه هر حرفه شناسایی دایره مشتریان و سلایق و روحیات مشتریان میباشد. بطور کلی میتوان گفت شناسایی دقیق باعث جذب مشتری و ایجاد آرامش در خرید میشود. اینکه مشتری چه طیف رنگی را در خرید میپسندد و اینکه اصلا پوشاک برای چه رنجی سنی تولید میشود در استفاده از رنگ ها برای بسته بندی بسیار موثر است.

درواقع رنگ‌ها عاملی انگیزشی هستند که مخاطب را به سمت محصولی خاص جذب میکنند.مثلا انتخاب رنگ های تیره تر همانند مشکی، زرشکی، بنفش، آبی تیره برای بسته بندی پوشاک مردانه گزینه ی مناسبتری میباشد .

یا مثلا انتخاب رنگ های روشن در بسته بندی خانم ها میتواند بهترین آیتم گزینش رنگ در طراحی بسته بندی پوشاک باشد. حتی میتوان از جنس لباس( اینکه مناسب کدام فصل است)  الهام گرفت، بدین صورت که در طراحی بسته بندی  لباس های ضخیم مناسب فصل سرما باید از رنگ های سرد استفاده شود و در طراحی بسته بندی لباس های فصول گرم باید از رنگ های گرم استفاده شود .

اصل ششم: توجه به گروه‌های سنی و جنسیت در طراحی بسته بندی پوشاک

همان طور که قبلا گفتیم شناسایی دقیق مشتریان میتواند در طراحی بسته بندی پوشاک بسیار کمک کتنده باشد. اینکه بسته بندی برای چه گروه سنی و حتی چه جنسیتی طراحی میگردد، حایز اهمیت میباشد.

مثلا برای طراحی گروه سنی کودکان باید به جنسیت آن ها هم توجه کرد. بدین صورت که در طراحی بسته بندی پوشاک دخترانه از ایده های و انیمیشن های سبک دخترانه و یا حتی رنگ های روشن و شاداز طیف های خاص رنگی استفاده کرد و یا حتی برای طراحی بسته بندی پوشاک پسرانه از رنگ های سنگین و محکم استفاده کرد یا حتی فقط تک رنگ بودن بسته بندی در ایجاد یک طراحی عالی برای بسته بندی پوشاک پسرانه کمک میکند.

طراحی بسته بندی پوشاک
طراحی بسته بندی پوشاک

اصل هفتم: سادگی  در طراحی بسته بندی پوشاک

گاهی اوقات یک طرح ساده و مبتکرانه بهترین طراحی در بسته بندی پوشاک به حساب میاید. نیازی نیست حتما از اشکال عجیب و غریب برای نشان دادن محصول استفاده کنید. سادگی  و در عین جذاب بودن طرح میتواند به درستی در انتقال پیام محصول به خریدار و حتی دادن فهرستی از اطلاعات شفاف ( مثلا تولید شده از چه جنسی ، یا حتی میزان مقاومت محصولو کیفیت آن) درباره محصول موثر باشد.

اصل هشتم : معرفی برند در طراحی بسته بندی پوشاک

بعد از رعایت تمامی اصول طراحی لازم است حالا برند خودتان را در طراحی بگنجانید. پس لازم است رنگ و طراحی لوگو به شکلی جذاب و با قلمی مناسب روی بسته چاپ شود.

با این کار برند شما بیشتر در ذهن مشتریان باقی خواهد ماند و در خرید بعدی به سراغ شما خواهند آمد. جعبه های بسته بندی دارای وجوه خالی می‌باشد که میتواند حاوی محتوای معرفی پوشاک و  برند باشند، پس از این پتانسیل بسته بندی به منظور جذب کاربران و بالا بردن میزان اعتماد به برندتان نهایت استفاده را ببرید.

برای خرید کارتن با کیفیت روی صنعت کارتن حساب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *