رستر بهتر است یا وکتور؟

رستر بهتر است یا وکتور؟


Rate this post

رستر یا وکتور؟ از کدام یک برای بسته بندی استفاده شود؟ بعد از اینکه به بسته بندی خود پرداختید ، چاپ کردن مرحله بعدی است و می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. شما وقت خود را برای طراحی بسته بندی مناسب برای نام تجاری خود اختصاص داده اید و وقت آن است که آن را ببینید و مطمئن شوید دقیقاً همان چیزی است که می خواستید.

خواهید فهمید که روند طراحی اغلب با اصطلاحاتی مانند بردار و شطرنجی همراه است که ممکن است کاملاً درک نکنید. ما برخی از اصطلاحات کلیدی و موارد مهم را که باید در طول مراحل طراحی و چاپ بدانیم ، تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. در ابتدا برخی از اصطلاحات مهمی را که باید در طول مراحل به خاطر بسپارید بررسی خواهیم کرد. شما در فرآیند طراحی با اصطلاحات pixel و bitmap مواجه می شوید. در اینجا مواردی است که آنها به آن اشاره می کنند:

Pixel: پیکسل کوچکترین عنصر تصویر روی صفحه است. تصاویر روی صفحه نمایش اساساً از مربع های کوچک حاوی کدهای رنگی مختلف تشکیل شده اند.

Bitmap: یک bitmap از پیکسل ها در یک شکل شبکه تشکیل شده است و در مجموع یک تصویر را می سازد. اکنون که برخی اصطلاحات کلیدی را ایجاد کردیم ، بررسی خواهیم کرد که یک تصویر برداری چیست.

وکتور چیست؟

تصویر وکتور بیشتر یک تصویر تخصصی است و فقط در نرم افزارهای خاصی از طراحی مانند Adobe Illustrator ایجاد می شود. گرافیک برداری شامل مسیرهایی است که اشکال هندسی را برای ایجاد تصویر تعریف می کند. آنها هنگام مقیاس گذاری یا ویرایش کیفیت تصویر را از دست نمی دهند و امکان انعطاف پذیری بیشتری را می دهند. بردارها را در صورت لزوم به راحتی می توان به شطرنجی تبدیل کرد. تصاویر وکتور ، برخلاف تصاویر شطرنجی ، هر اندازه هم که باشند صاف باقی می مانند. آنها همچنین هنگام کار با محدودیت های اندازه پرونده در طول فرایند طراحی مفید هستند.

یک اشکال این است که شما فقط می توانید با استفاده از یک نرم افزار خاص به تصاویر برداری دسترسی داشته باشید و آنها را دستکاری کنید. نمی توانید آنها را در نرم افزارهای دیگر باز کنید ، مگر اینکه به یک پرونده رستر تبدیل شوید. تصاویر برداری بهتر است در برنامه هایی مانند Adobe Illustrator و Sketch ایجاد شوند. فتوشاپ انتخاب درستی نیست ، زیرا آن برنامه عمدتا برای تصاویر شطرنجی است.

فایل های وکتور برای کارهای طراحی مانند آرم و نماد بهترین هستند ، زیرا جزئیات زیادی برای ادغام وجود دارد ، و ممکن است لازم باشد در هنگام استفاده برای مارک سازی محصولات ، وب سایت ها و موارد دیگر ، در سایزهای مختلف باشند بدون از دست دادن کیفیت.

رستر یا وکتور: انواع قالب های فایل

برای فایلهای برداری می توانید از قالب های زیر استفاده کنید.

.ai (سند Adobe Illustrator)

.eps (PostScript محصور شده)

.svg (گرافیک برداری مقیاس پذیر)

.pdf (قالب سند قابل حمل ؛ فقط وقتی از برنامه های برداری ذخیره می شود)

رستر چیست؟

گرافیک رستر یا تصاویر بیت مپ ، تصاویر دیجیتالی متشکل از نقاط مستطیلی کوچک یا پیکسل در یک شکل شبکه برای نشان دادن یک تصویر هستند. تصاویر رستر معمولاً از اسکن عکس یا عکسبرداری دوربین دیجیتال ساخته می شوند و برای تصاویر هنری غیر خطی مناسب ترین حالت هستند. تعداد بیشتر پیکسل ها به معنای تصویر با کیفیت بالاتر است. تعداد پیکسل های پایین هنگام بزرگنمایی تصویر واضح است. شما می توانید به وضوح هر پیکسل را که منجر به کیفیت پایین است، ببینید. یکی از مزایای تصاویر شطرنجی توانایی آنها در نشان دادن درجه بندی رنگی ظریف و ترکیبات پیچیده است.

تصاویر رستر معمولاً در عکاسی و ابزارهای دیجیتال یافت می شوند و برای ایجاد هرگونه ویرایش یا تغییر به یک برنامه مبتنی بر شطرنجی مانند Adobe Photoshop نیاز دارید. تصاویر رستر به جای کار طراحی ، برای عکاسی و تصویر بهتر عمل می کنند ، زیرا نمی توانند به همان اندازه که تصاویر بردار می توانند مقیاس بندی شوند و اغلب در صورت منفجر شدن در ابعاد گسترده ، تحریف می شوند. اگرچه تصاویر شطرنجی برای عکاسی موثر هستند ، اما برای طراحی آرم ها به همان اندازه که توانایی اندازه گیری به تعداد پیکسل شما محدود می شود ، کارایی ندارد.

  قالب های فایل

می توانید پرونده های شطرنجی را در قالب های زیر ذخیره کنید:

.tiff (قالب فایل تصویر با برچسب)

.psd (سند Adobe Photoshop)

.pdf (قالب سند قابل حمل)

.jpg (گروه تخصصی مشترک عکاسی)

.png (گرافیک قابل حمل شبکه)

.gif (قالب تبادل گرافیک)

.bmp (فایل تصویر Bitmap)

اگرچه پرونده های تصویری همه پیکسل ها را نمایش می دهند ، تنظیمات نمایش در اندازه پرونده متفاوت خواهد بود. تصاویر با کیفیت بالاتر بهتر ارائه می شوند اما فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری را نیز اشغال می کنند. یک فایل کوچکتر برای ذخیره سازی آسان تر است اما می تواند کیفیت پایین تری داشته باشد. بنابراین وقتی یک ایده از بردارها و رسترها گرفتید ، کدام یک را برای بسته بندی خود انتخاب کنید؟

رستر یا وکتور کدام یک برای بسته بندی بهتر است؟

تصمیم گیری در مورد انتخاب اصلی اساساً بر اساس مارک تجاری شما و آنچه می خواهید در بسته بندی خود نمایش دهید ، خواهد بود.

چه موقع باید از وکتور استفاده کنید؟

اگر از اشکال و عناصر هندسی استفاده می کنید ، تصاویر برداری بهتر خواهد بود. این تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود و شما می توانید تصویر را به روش های مختلف دستکاری کنید تا خطوط مختلف را بدون تضعیف کیفیت متناسب کند. اگر گرافیک تصادفی شده ای دارید که می تواند بردار شود ، می توان از برنامه هایی مانند Adobe Illustrator برای بازآفرینی آنها استفاده کرد.

با این حال ، این فقط در صورتی کار می کند که تصویر شما دارای خطوط ، شکل ها و منحنی های ریاضی مشخص باشد. برای عکسهایی که شکل متمایزی وجود ندارد ، مانند عکاسی ، نمی توان آن را انجام داد.

چه موقع باید از رستر استفاده کنید؟

تصاویر رستر برای تصاویری مانند عکس و تصاویر واقعی که پیکسل ها می توانند دوباره ایجاد کنند ، بهتر است. به عنوان مثال ، اگر عکس های محصول را روی بسته بندی یا تصاویر دیگر می خواهید ، بهترین گزینه است زیرا شما می توانید با کیفیت بالا چاپ کنید ، اگر تعداد پیکسل شما بالا باشد بهتر است از تصاویر شطرنجی در اندازه اصلی خود استفاده کنید و می توانید کمی بالا یا پایین بروید. نباید اندازه تصاویر را به شدت تغییر دهید ، زیرا این امر منجر به تصویر با کیفیت پایین می شود. وقتی تصمیم گرفتید از چه نوع تصویری استفاده کنید ، شرایط خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

الزامات چاپ با کیفیت بالا

کیفیت چاپ براساس وضوح انتخابی شما متفاوت خواهد بود.

300 DPI

با استفاده از وضوح بالا 300 DPI اطمینان حاصل می کنید که بهترین کیفیت را برای چاپ خواهید داشت. برای هر تصویر یا گرافیک زیر 300 DPI ، ممکن است هنگام چاپ بهترین کیفیت را نداشته باشید و تصویر آنقدر واضح نخواهد بود. اگر نمی دانید تصویر شما از چه نوع وضوحی برخوردار است ، می توانید برای بررسی ، روی آن کلیک راست کرده و مشخصات آن را مشاهده کنید.

 مدل رنگی CMYK

رنگ ها بخشی اساسی از مارک تجاری شما هستند ، بنابراین برای درست کردن آنها می توانید از مدل رنگی CMYK استفاده کنید. هنگام چاپ بسته بندی خود اطمینان حاصل کنید که طرح ها از RGB به CMYK تبدیل شده اند تا کیفیت چاپ و وضوح رنگ را حفظ کنند.

 برای خرید کارتن بسته بندی می توانید از طریق سایت صنعت کارتن محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *