بسته بندی های جدید

بسته بندی های جدید


Rate this post

بسته بندی یک محصول مهمترین بخش بازاریابی و فروش آن است. بسته بندی باید بتواند کالا را از گزند عوامل آسیب زا دور نگه دارد و در قفسه های فروشگاه مشتریان را به سمت خودش بکشاند. برای همین است که بسته بندی های جدید نه تنها در طرح بلکه در جنس هم تنوع بیشتری یافته‌اند.

بسته بندی یک هنر توام با دانش است. طراح بسته بندی های جدید بایستی از اصول نگهداری از کالا، محل فروش و اصول بازاریابی و فروش آشنا باشد. در این مقاله از صنعت کارتن درباره‌ی بسته بندی های جدید و موفقی که در سال های اخیر روانه‌ی بازار شده‌اند صحبت می کنیم.

✅برای خرید کارتن روی صنعت کارتن حساب باز کنید.

بسته بندی چیست؟

بسته بندی یک دانش، صنعت و هنر است. هر ساله شرکت های بسیاری افراد خوش ذوق اما آگاه به اصول تبلیغات و بازاریابی را که مهارت های قابل توجهی در نرم افزار هایی مانند فتوشاپ دارند را استخدام می‌کنند. گروه های تحقیق و توسعه‌ شاید ماه ها برای طراحی و برندینگ یک کالا هر چند ضروری وقت بگذارند تا بتوانند سود شرکت را چندین برابر کنند.

بنابراین نمی‌توان به سادگی از کنار این مسئله گذشت. هر چقدر هم کیفیت محصولات بالا باشد، اما؛ نتوان به در صف قفسه های فروشگاه برتری ها را نشان داد، بی فایده است. چرا که مشتری از کنار محصول شما خواهد گذشت و شکستی مالی برای شما رقم خواهد خورد.

بسته بندی های جدید

در گذشته بسته بندی تنها وظیفه‌ی نگهداری از محصول را داشت. اما امروزه یکی از وظایف بسته بندی های جدید نگهداری از کالا است. به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر به برخی از مسئولیت های بسته بندی های جدید اشاره کرد:

  • قابلیت حمل و نقل
  • نشانگر تاریخ تولید و انقضا
  • جدول ارزش غذایی برای کالا های خوراکی
  • نمایش دهنده‌ی استاندارد ها و مجوز های کسب شده
  • روش مصرف و نگهداری

ابزار طراحی و تولید بسته بندی های جدید

شاید شما تولید کننده‌ی کالایی هستید که به رغم ویژگی های کیفی که دارد نتوانسته خوب بفروشد. این بار به جای این که به دنبال بازاریاب  و فروشگاه های بهتر بگردید با دقت به بسته بندی نگاه کنید و چند سوال بپرسید:

  1. آیا بسته بندی من جذاب است؟
  2. آیا بسته بندی من کپی یک محصول معروف است؟
  3. آیا قابلیت محافظت طولانی مدت از محصول را دارد؟

در بسته بندی های جدید طراحی بر اساس نیاز روز انجام می‌گیرد. به علاوه باید شناخت خوبی از انواع بسته بندی های در دسترس داشت و از آن ها استفاده کرد. به نوعی باید ابزار های لازم برای ساخت این کالا را شناخت و در جای درست آن ها را به کار گرفت.

ساخت بدنه‌ی اصلی

منظور از بدنه‌ی اصلی همان جعبه‎‌‌ای است که در درجه‌ی اول باید محافظ خوبی باشد. پس از آن قابلیت انجام چاپ روی آن و دوام مورد بحث قرار دارند. این بدنه می‌تواند از جنس کارتن، نئوپان، چوب و فلز ساخته شود. بسته به نوع جنس هزینه های ساخت و نگهداری هم تغییر خواهد کرد و می‌تواند سبب گرانتر شدن آن در هنگام فروش گردد.

تعدادی از ابزار های معمول که برای بسته بندی انواع محصولات مانند مواد خوراکی، شیشه‌ای، صنعتی و … می‌توان استفاده کرد از جنس کارتن ها هستند. کارتن از ماده اولیه سلولزی مشابه کاغذ تهیه شده است که می‌تواند بار های سبک تا نیمه سنگین و حتی تحت فشار را هم در خود جای دهد.

کارتن هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند شامل انواع:

  • کارتن های تاشو
  • کارتن های سفت
  • کارتن ها دارای لایه موج دار
  • کارتن های راه راه
بسته بندی های جدید

طراحی بدنه و چاپ

مهمترین کلید بسته بندی های جدید طراحی اصولی هم زمان برای کاربردی بودن و نوع رنگ و نقش و نگار است. در حالی که خلاقیت باید به کار گرفته شود، روش استفاده و نگهداری نیز باید آسان باشد. از طرف دیگر نوع طرح و رنگ در تناسب با کالای درون بسته باشد.

فرآیند های مختلفی برای چاپ روی انواع جعبه ها وجود دارد. بسته به سلیقه، جنس جعبه و هزینه انتخاب بین آن ها انجام می‌گیرد. برخی از این روش ها بر روی انواع کارتن ها قابل اجرا هستند، عبارتند از:

  • چاپ لیتوگرافی
  • چاپ افست
  • چاپ فلکسوگرافی
  • چاپ دیجیتال

در این بخش دانش رنگ شناسی را فراموش نکنید. طیف رنگی که با کیفیت بالا روی بسته بندی های جدید اعمال شده باشد تاثیر روانی شگرفی در نگاه اول خواهند گذاشت. پس طرحی را انتخاب کنید که بتوان با روش های چاپ در دسترس آن را پیاده کرد.

معرفی چند مورد از  بسته بندی های جدید

به طور مثال به بسته بندی پاکت شیر دقت کنید. در این طراحی خلاقانه، سهولت در تخلیه مایع درون جعبه هدف طراح بوده است.

بسته بندی های جدید
بسته بندی های جدید
بسته بندی های جدید

در طراحی بسته بندی های جدید چای سه عنصر خلاقیت، کاربردی بودن در کنار انتخاب رنگ و طرح مرتبط به محصول در کنار هم به چشم می‌آیند.

بسته بندی های جدید
بسته بندی های جدید
بسته بندی های جدید

در بسته بندی دیگر از شکل همیشگی طراحی بطری خارج شد و کمی دوستدار محیط زیست شده است.

بسته بندی های جدید
بسته بندی های جدید

در یکی دیگر از نمونه ها به خلاقیتی که pischikova از خود برای بسته بندی لامپ کم مصرف با الهام از طبیعت نشان داده توجه کنید.

بسته بندی های جدید

به همین ایده های ساده در بسته بندی های برنج نگاه کنید!

بسته بندی های جدید
بسته بندی های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *