بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش


5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش چگونه است ؟ و یا چقدر رعایت اصول طراحی یک بسته بندی خلاقانه به فروش یک محصول کمک می کند؟ نحوه ی بسته بندی محصول فرصتی است که می تواند فروش شما را چند برابر کند، زیرا طبق تحقیقات به دست آمده طراحی در بسته بندی بر تصمیمات خریدار و مصرف کننده تاثیر فراوان دارد.

همچنین عدم توجه به نحوه ی بسته بندی می تواند موجب کاهش فروش شود. در این مقاله از صنعت کارتن سعی داریم در خصوص بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش بپردازیم.

ما بر اساس 3 معیار مهم به شما آموزش می دهیم که متمایز از دیگر رقبا باشید و در میان هزاران محصول چشم ها به برند و محصول شما جلب شود. مصرف کننده تمایل دارد در زمان سریع تصمیم گیری کند و طراحی بسته بندی است که این امر را محقق می کند.

بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

اهمیت بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

بسته بندی محصول بسیار مهم است و نقش اساسی در پیشرفت و فروش بیشتر محصولات یک شرکت ایفا می کند.

برای افزایش فروش لازم است شما از طراحی خلاقانه برای بسته بندی استفاده کنید، زیرا طراحی در نهایت برند شما را در بین رقبا متمایز می کند و در اتاقی پر از گزینه شما هستید که توسط مشتریان انتخاب می شوید. ارزش محصول شما نیز با طراحی خلاقانه بالا می رود و فروش در کسب و کار شما رونق می یابد.

جزئیات محصول باید با ظرافت هر چه بیشتر در پشت بسته بندی اطلاعات کامل را به مصرف کننده انتقال دهد تا آگاهانه فرایند خرید را انجام دهد.

خلاقانه بسته بندی کنید تا در مراجعات بعدی مشتری هم چنان شما را از بین دیگر برندها انتخاب کند.

می توانید با استفاده از بارکد این امکان را به خریدار بدهید که با اسکن مشخصات محصول را بررسی کند. با انجام ترفندهایی ساده می توانید بسته بندی خلاقانه داشته باشید و تاثیرش بر فروش را مشاهده کنید.

یکی از برجسته ترین کاربردهای بسته بندی محصول محافظت در زمان حمل و جابه جایی تا تحویل به مشتری است.

اگر خریدار محصول را آسیب دیده تحویل بگیرد تصورش نسبت به شرکت و برند منفی شده و باید محصول سالم جایگزین شود یا پول عودت شود.

بسته بندی باید به نحوی باشد که به راحتی باز و از محصول جدا شود. هم چنین برای شناسایی محصول لازم است که اطلاعات کافی در خصوص مشخصات کالا به صورت عکس و سایر اشکال ارتباطی ارائه شود.

مثلا استفاده از رنگ یا لوگوی خاص می تواند معرف یک برند باشد. بسته بندی خلاقانه می تواند زمینه ای برای برند سازی و تاثیر گذار بر فروش باشد.

نحوه ی چگونگی افزایش فروش با بسته بندی خلاقانه

در یک نظر سنجی از هر ۱۰ نفر، هفت نفر تایید کردند که بسته بندی بر روی خرید آن ها تاثیر داشته و شرکت ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. نحوه بسته بندی خلاقانه محصول عامل اصلی و محرک انتخاب خریدار است، زیرا مصرف کننده اطلاعات کمی در خصوص کالا دارد.

لذا لازم است مشخصات کالا نظر مشتری را به برند شرکتی جلب کند. ارائه اطلاعات باید با روشی قابل فهم در نهایت سادگی باشد تا خریدار با خاطری آسوده خرید خود را انجام دهد.

حتما زمان طراحی بسته بندی کیفیت را در نظر داشته باشید زیرا کیفیت بالا برند شما را متفاوت از سایر رقبا می کند و هر جا سخن از کیفیت باشد برند شما خواهد درخشید.

طراحی بسته بندی مدرن

عوامل موثر درطراحی بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش مورد توجه بسیاری از بازرگانان قرار دارد. امروزه برای اکثر افراد مهم است که کاور و پوشش محصول مورد پسند شان قرار بگیرد و جلب توجه کند.

نکاتی وجود دارد که می توانید در انتخاب و طراحی بسته بندی خلاقانه به کار بگیرید و تاثیرش بر فروش را افزایش دهید.

مخاطب: یکی از کلیدی ترین موارد دقت به مخاطب و مصرف کننده کالا است. از طریق نظرسنجی انتظارات و سلایق مشتریان خود را تحقیق کنید مثلا رنگ های جیغ را ترجیح می دهند یا رنگ های ملایم؟

نام تجاری: از برند شیک و مدرن استفاده کنید هم چنین قواعد طراحی را رعایت کنید تا ملکه ذهن مصرف کنندگان شما باشد. شما با برند هویت و شخصیت کسب می کنید و به مخاطبان خود شناخته خواهید شد.

محصول: بسته بندی باید متناسب با نوع محصول و کالا باشد. مشتری باید قادر باشد تا از نحوه بسته بندی چیزی که می خواهد خریداری کند را شناسایی نماید. اطلاعات محصول باید کامل و جامع در بسته بندی درج شود تا راهنمای خریدار باشد.

مراقبت از محصول: بسته بندی باید به نحوی باشد که از کالا در برابر آسیب ها محافظت کند تا به دست مصرف کننده برسد. مثلا در نوع بسته بندی مواد غذایی باید به حفظ رطوبت و اکسیژن محصولات توجه داشت برای این منظور بهتر است از فویل استفاده شود.

رعایت استاندارها: قوانینی در خصوص بسته بندی خلاقانه وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. چرا رعایت اصول بسته بندی دارو اهمیت دارد؟

بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

در فروش محصولات دارویی باید مقررات سازمان غذا و دارو رعایت شود. عدم رعایت این اصول و قوانین ممکن است می تواند تاثیرات منفی بر فروش و برند شما داشته باشد.

بودجه: شما باید بودجه خود را در نظر بگیرید و هزینه های خدمات طراحی و تولید و توزیع بسته بندی را تامین کنید. در این خصوص می توانید از اسپانسر بخواهید که خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.

بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش : بررسی انواع بسته بندی محصول

رشته طراحی با تحولاتی که داشته تنوع زیادی در نوع بسته بندی خلاقانه ایجاد می کند و شرکت ها می توانند با توجه به نیاز خود طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

مثلا برخی از انواع رایج بسته بندی ها کیسه های کاغذی سبک هستند که قابل بازیافت است. گونی های بافته شده براي بسته بندی کردن مواد غذایی و محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

قوطی های حلبی براي نوشیدنی ها و روغن به کار گرفته می شوند. ظروف پلاستیکی براي طیف وسیعی از محصولات کاربرد دارد و ظروف ترموفرم مناسب برای قالب گیری است. در این صورت کمی خلاقیت در طراحی بسته بندی اینها در فروش معجزه آفرینی می کند.

بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

بکارگیری طرح و رنگ سفارشی در طراحی بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

شما باید مطمئن باشید که برند و نوع بسته بندی شما مورد توجه مخاطب قرار می گیرد تا تاثیر خود را بر فروش بگذارد. برای تمایز داشتن از رقبا طرح خاص و رنگ دلخواه خود را سفارش دهید تا توجه مشتری به محصول شما جلب شود.

طراحی ساده، شیک و چشم نواز به محصول شما حس مینی‌مالیستی می دهد و برند شما را منحصر به فرد می کند. اهمیت بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش اینجاست که نمایان می شود. رنگ به کار رفته می تواند به دریافت پاسخ مثبت از سوی مشتریان کمک کند.

در خصوص روانشناسی رنگ ها مطالعه کنید و با تداعی های آن آشنا شوید خصوصا در بسته بندی مواد غذایی. مثلا رنگ قرمز اشتیاق و هیجان، آبی صلح و آرامش، سیاه قدرت و پیچیدگی، صورتی صداقت و زنانگی، سبز طبیعت و پایداری، زرد شایستگی و شادی را تداعی می سازد.

ترکیب مناسب از عناصر ممکن است مدتی زمان بر باشد اما تحقیق در این موضوع می تواند به شما در انتخاب بسته بندی و در نهایت فروش بیشتر موثر باشد.

طبق آمار جدید ۸۱ درصد مصرف کننده ها محصولی را به خاطر جذابیت بسته بندی آن امتحان می کنند و ۶۳ درصد مجددا آن محصول را خریداری می کنند.

مزایای بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

مهم ترین مزیت در خلاقانه بودن بسته بندی تاثیر مثبت بر نظر مشتری برای خرید است. اگر کاور و بسته بندی شما قدیمی یا کهنه باشد، ارزش محصول شما را کاهش می دهد و خریدار به سمت دیگر برندها سوق پیدا می کند.

بسته بندی عالی موجب تقویت اعتبار برند شما می شود و می توانید با طراحی منحصر به فرد برند خود را در بازار هدف قرار دهید و با دادن اطمینان به مشتری محصول خود را برجسته کنید.

داشتن بسته بندی شیک علاقه مشتری به محصولات شما را نیز افزایش می دهد. راه های زیادی وجود دارد تا شما بتوانید با طراحی یونیک مخاطبان خود را متقاعد کنید که از کالا و محصولات شما خریداری کنند.

ابزار رسیدن به این هدف بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش را نباید نادیده گرفت بلکه باید مورد توجه خاص قرار داد.

بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

رنگ ها، تایپوگرافی، دیگر عناصر در طراحی کیفیت محصول را افزایش می دهد و نقش مهمی در تجربه مثبت مشتری دارد. بسته بندی خوب و نوآورانه سرمایه گذاری است که تاثیرات بی شماری بر فروش دارد.

تحلیل استانداردهای طراحی برای بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش

پارامترهایی برای تجزیه و تحلیل بسته بندی خلاقانه و تاثیرش بر فروش در محیط های رقابتی وجود دارد که نشان می‌دهد، چرا باید عناصر خاصی در بسته وجود داشته باشد.

شناسایی پالت رنگ رقبا می تواند کمک کند تا به این درک برسید که چه رنگی آزاد است یا از کدام بخش رنگ می توان استفاده کرد.

تکنیک های بصری باید در طراحی مورد بررسی قرار بگیرد. برای این کار لازم است تصاویر سه بعدی، فونت ها، تصاویر و شکل بسته تحلیل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *