کارتن های بسته بندی سبزیجات

کارتن های بسته بندی سبزیجات


Rate this post

با کمک متخصصان سخت کوش و ماهر، ما توانسته ایم طیف کیفی کارتن های بسته بندی سبزیجات را به مشتریان خود ارائه دهیم.

کارتن های ارائه شده ما به طور گسترده ای برای بسته بندی سبزیجات و سایر مواد غذایی استفاده می شود.

بسته بندی میوه ها و سبزیجات تازه یکی از مراحل مهم در مسیر طولانی و پیچیده از تولید کننده تا مصرف کننده است. کیسه ها، جعبه ها، مانع ها، سبدها، کارتن ها، سطل های فله و ظروف پالت شده ظروف مناسبی برای جابجایی، حمل و نقل و بازاریابی محصولات تازه هستند.

بیش از 1500 نوع کارتن های بسته بندی سبزیجات مختلف برای تولید در کشور استفاده می شود و با معرفی صنعت مواد غذایی و مفاهیم جدید بسته بندی، این تعداد همچنان در حال افزایش است.

اگرچه صنعت مواد غذایی به طور کلی موافق است که استانداردسازی ظروف یکی از راه‌های کاهش هزینه است، روند در سال‌های اخیر به سمت طیف وسیع‌تری از اندازه‌های بسته‌بندی حرکت کرده است تا نیازهای متنوع عمده‌فروشان، مصرف‌کنندگان، خریداران خدمات غذایی و عملیات پردازش را برآورده کند.

بسته بندی و جنس کارتن های بسته بندی سبزیجات و صیفی جات هزینه قابل توجهی برای صنعت تولید دارد.

بنابراین مهم است که بسته‌بندی‌کنندگان، حمل‌کنندگان، خریداران و مصرف‌کنندگان درک روشنی از طیف وسیعی از گزینه‌های بسته‌بندی در دسترس داشته باشند.

در این مطلب اطلاعاتی از برخی از انواع کارتن های بسته بندی سبزیجات، از جمله عملکردها، کاربردها و محدودیت های آنها را توضیح می دهیم.

کارتن های بسته بندی سبزیجات : عملکرد بسته بندی مناسب

درصد قابل توجهی از شکایات خریداران و مصرف کنندگان محصول به دلیل طراحی نامناسب کارتن های بسته بندی سبزیجات و صیفی جات است.

برای جلوگیری از نارضایتی خریداران و مصرف کنندگان و همین طور تحمیل ضرر و زیان به تولید کنندگان و توزیع کنندگان باید کارتن های بسته بندی سبزیجات به گونه ای طراحی شود که بتواند از محصول به خوبی محافظت نماید و همچنین مصرف کننده به راحتی بتواند محصول داخل بسته بندی را مشاهد نماید.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

نکات مهم در انتخاب نوع بسته بندی:

  • قابلیت بازیافت / زیست تخریب پذیری
    تعداد زیادی از بازارهای صادراتی دارای محدودیت های دفع زباله برای مواد بسته بندی هستند. در آینده نزدیک، تقریباً تمام کارتن های بسته بندی سبزیجات و محصولات دیگر قابل بازیافت یا زیست تخریب‌پذیر یا هر دو خواهند بود. بسیاری از بزرگترین خریداران محصولات تازه نیز کسانی هستند که بیشتر نگران مسائل زیست محیطی هستند.
  • تنوع
    امروزه گرایش به سمت استفاده بیشتر از بسته های فله برای پردازنده ها و خریداران عمده و بسته های کوچکتر برای مصرف کنندگان است. در حال حاضر بیش از 1500 اندازه و سبک مختلف بسته بندی محصولات وجود دارد.
  • طراحی زیبا و قابلیت چاپ پذیری
    با استفاده از طرح های گرافیکی مناسب و همچنین چاپ چند رنگ می توانید کارتن های بسته بندی سبزیجات تولید نمایید که به محصول شما ارزش افزوده بسیاری بالایی ببخشد و این نوع بسته بندی میتواند بصورت فزاینده ای در جذب مشتری تاثیر گذار باشد و جذابیت محصول شما را صد چندان بکند.چاپ چند رنگ، حروف متمایز و لوگوها امروزه رایج هستند.
  • ماندگاری
    بسته بندی محصولات مدرن را می توان برای هر کالا به صورت سفارشی مهندسی کرد تا عمر مفید را افزایش داده و ضایعات را کاهش دهد.
کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

انواع کارتن های بسته بندی سبزیجات

1. پالت های چوبی:

پالت ها به معنای واقعی کلمه پایه ای را تشکیل می دهند که بیشتر محصولات تازه به مصرف کننده تحویل داده می شود. پالت برای اولین بار در طول جنگ جهانی دوم به عنوان یک روش کارآمد برای جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفت.

حدود 40 درصد از این پالت ها یک بار مصرف هستند. از آنجایی که بسیاری از آنها اندازه غیر استانداردی دارند، پالت ها تا حد امکان ارزان ساخته می شوند و پس از یک بار استفاده دور انداخته می شوند.

اگرچه تلاش‌های استانداردسازی برای سال‌ها به آرامی در حال انجام است، تلاش‌ها با فشار گروه‌های زیست‌محیطی، علاوه بر افزایش هزینه پالت‌ها و هزینه‌های انعام دفن زباله، تسریع شده است.

طی سال‌ها، پالت با عرض 40 اینچ و طول 48 اینچ به عنوان اندازه استاندارد غیررسمی تبدیل شده است.

استانداردسازی استفاده مجدد را تشویق می کند که مزایای زیادی دارد. علاوه بر کاهش هزینه، زیرا ممکن است بارها مورد استفاده قرار گیرند، اکثر قفسه‌های پالت و تجهیزات حمل خودکار پالت برای پالت‌های اندازه استاندارد طراحی شده‌اند.

پالت‌های اندازه استاندارد از فضای کامیون و ون استفاده مؤثری می‌کنند و می‌توانند بارهای سنگین‌تر و استرس بیشتری را نسبت به پالت‌های یک بار مصرف سبک‌تر تحمل کنند.

علاوه بر این، استفاده از یک اندازه پالت می تواند به طور قابل توجهی هزینه های موجودی پالت و انبارداری را به همراه هزینه های تعمیر و دفع پالت کاهش دهد.

بسته به اندازه بسته بندی محصول، یک پالت منفرد ممکن است از 20 تا بیش از 100 بسته جداگانه را حمل کند.

از آنجایی که این کارتن های بسته بندی سبزیجات اغلب به‌صورت شل روی هم چیده می‌شوند تا امکان گردش هوا فراهم شود، یا برآمدگی دارند و به سختی می‌توان آنها را به طور یکنواخت روی هم چید، باید برای جلوگیری از جابجایی در حین جابجایی و حمل و نقل، محکم (یکپارچه) شوند.

2. سطل های پالت:

سطل های پالت چوبی قابل توجهی از چوب آسیاب شده یا تخته سه لا در درجه اول برای انتقال محصولات از مزرعه یا باغ به خانه بسته بندی استفاده می شود.

اکثر سطل های پالت به صورت محلی ساخته می شوند. بنابراین بسیار مهم است که آنها در مواد، ساخت و ساز و به‌ویژه اندازه از تعداد زیادی به مقدار زیادی سازگار باشند.

برای مثال، تفاوت‌های کوچک در ابعاد کلی می‌تواند مشکلات بزرگی را ایجاد کند، زمانی که چندین صد دستگاه برای خنک‌سازی، تهویه یا ذخیره‌سازی کنار هم قرار می‌گیرند.

همچنین مهم است که نقاط استرس به اندازه کافی تقویت شوند. عمر متوسط ​​یک سطل پالت چوبی سخت که در بیرون ذخیره می شود تقریباً پنج سال است.

هنگامی که سطل های پالت به درستی در آب و هوا محافظت می شوند، ممکن است 10 سال یا بیشتر عمر مفید داشته باشند.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

3. جعبه های سیمی:

اگرچه گزینه‌های جایگزین موجود است، جعبه‌های سیمی چوبی به‌طور گسترده برای لوبیا، ذرت شیرین و چندین کالای دیگر که نیاز به خنک‌سازی با آب دارند استفاده می‌شوند.

جعبه های سیمی محکم و سفت هستند و دارای استحکام انباشتگی بسیار بالایی هستند که اساساً تحت تأثیر آب قرار نمی گیرند. جعبه های سیمی در اندازه های مختلف از نیم سطل تا سطل پالت وجود دارند و فضای باز زیادی برای تسهیل خنک سازی و تهویه دارند.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

4. جعبه های چوبی:

جعبه های چوبی که زمانی به طور گسترده برای سیب، میوه هسته دار و سیب زمینی استفاده می شد، تقریباً به طور کامل با انواع دیگر ظورف بسته بندی جایگزین شده است. هزینه نسبی ظرف، نگرانی بیشتر برای وزن خالص، و پیشرفت در حمل و نقل مواد، استفاده از آنها را به چند مورد خاص، مانند میوه های گران قیمت استوایی کاهش داده است.

5. سبد های چوبی:

سبدهای روکش چوبی تقویت شده با سیم در اندازه های مختلف زمانی برای انواع مختلف محصولات از توت فرنگی گرفته تا سیب زمینی شیرین استفاده می شد.

آنها بادوام هستند و ممکن است برای حمل و نقل کارآمد در صورت خالی بودن تودرتو شوند.

با این حال، هزینه، مشکلات دفع، و دشواری در پالت سازی کارآمد، استفاده از آنها را به بازارهای عمدتاً تولیدکنندگان محلی که ممکن است بارها مورد استفاده مجدد قرار گیرند، به شدت محدود کرده است.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

6. تخته فیبر راه اره:

تخته فیبر راه راه (اغلب به اشتباه مقوا نامیده می شود) در سبک ها و وزن های مختلف تولید می شود.

به دلیل نسبیت کم هزینه و تطبیق پذیری آن، این ماده غالب مواد ظروف تولیدی است و احتمالاً در آینده نزدیک به همین شکل باقی خواهد ماند. استحکام و قابلیت استفاده از تخته فیبر موجدار در سال های اخیر در حال بهبود بوده است.

اکثر تخته های فیبر موجدار از سه لایه یا چند لایه مقوا ساخته شده که توسط فرآیند کرافت ساخته می شوند.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

7. ظروف خمیر کاغذ:

ظروف ساخته شده از خمیر کاغذ بازیافت شده و یک چسب نشاسته ای عمدتاً برای کارتن های بسته بندی سبزیجات و محصولات تازه استفاده می شود.

ظروف خمیر کاغذ در اشکال و اندازه های بسیار متنوعی موجود هستند و در اندازه های استاندارد نسبتاً ارزان هستند.

ظروف پالپ می توانند رطوبت سطح محصول را جذب کنند که برای میوه ها و توت های کوچک که به راحتی توسط آب آسیب می بینند مفید است. ظروف خمیر کاغذ نیز زیست تخریب پذیر هستند، از مواد بازیافتی ساخته شده و قابل بازیافت هستند.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

8. کیسه های کاغذی و توری:

بسته های مصرفی سیب زمینی و پیاز تقریباً تنها اقلامی هستند که اکنون در کیسه های کاغذی بسته بندی می شوند. کیسه توری محکم تر کاربرد بسیار گسترده تری دارد.

علاوه بر سیب زمینی و پیاز، کلم، شلغم، مرکبات و برخی اقلام تخصصی در کیسه های توری بسته بندی می شوند.

ذرت شیرین ممکن است همچنان در کیسه های مشبک در برخی بازارها بسته بندی شود. کیسه های کاغذی علاوه بر کم هزینه بودن آن، از مزیت جریان هوا نیز برخوردار است.

تهویه خوب مخصوصاً برای پیاز مفید است.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

9.کیسه های پلاستیکی:

از دیگر کارتن های بسته بندی سبزیجات می توانیم به کیسه های پلاستیکی اشاره کنیم.

علاوه بر هزینه های بسیار کم مواد، ماشین های کیسه بندی خودکار هزینه های بسته بندی را نیز کاهش می دهند. کیسه های پلاستبکی شفاف هستند و امکان بازرسی آسان محتویات را فراهم می کنند و به راحتی گرافیک با کیفیت بالا را می پذیرند.

کیسه های پلاستیکی در طیف وسیعی از ضخامت‌ها و درجات موجود هستند و ممکن است برای کنترل گازهای محیطی داخل کیسه مهندسی شوند.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

10.بسته بندی فشرده:

یکی از جدیدترین گرایش‌ها در بسته‌بندی محصولات، بسته‌بندی فشرده شده اقلام تولیدی است.

بسته بندی شرینک با موفقیت برای بسته بندی سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، سیب، پیاز، ذرت شیرین، خیار و انواع میوه های استوایی استفاده شده است.

بسته بندی چروکیده با یک پوشش پلاستیکی مهندسی شده می تواند انقباض را کاهش دهد، محصول را در برابر بیماری محافظت کند، آسیب مکانیکی را کاهش دهد و سطح خوبی برای برچسب های چسبناک ایجاد کند.

کارتن های بسته بندی سبزیجات
کارتن های بسته بندی سبزیجات

کارتن بسته بندی سبزیجات صنعت کارتن

با توجه به سالها تجربه صنعت کارتن، ما طیف گسترده ای از کارتن بسته بندی سبزیجات را ارائه می دهیم.

کارتن ارائه شده به دلیل دوام و ویژگی های بدون رطوبت مورد استقبال گسترده مشتریان قرار می گیرد.

این کارتن با استفاده از بهترین ماده اولیه درجه یک و ماشین آلات مدرن مطابق با استانداردهای تعیین شده صنعت به خوبی تولید شده است. علاوه بر این، برای جلوگیری از نقص، کنترل کننده های ماهر کیفیت ما این کادر را در برابر پارامترهای مختلف کیفیت علامت می زنند.

با کمک تیم متخصص و کاربلد، ما در حال تولید و تهیه طیف گسترده ای از کارتن های بسته بندی سبزیجات با کیفیت بالا هستیم که به طور گسترده ای برای بسته بندی محصولات غذایی استفاده می شود.

کارتن های بسته بندی ارائه شده در ابعاد مختلف و چاپ جذاب، با استفاده از مواد اولیه تضمین شده با کیفیت طراحی شده اند.

کارتن های بسته بندی ارائه شده ما دقیقاً بررسی می شود تا در پایان مشتری بتواند عرضه بی عیب و نقصی داشته باشد. جدا از این، مشتریان معتبر ما می توانند از این کارتن ها با قیمت مناسب استفاده کنند.

فرآیند کارآمد برای پرورش دهندگان و گلخانه داران

بسته بندی میوه ها و سبزیجات تازه فرآیندی است که باید سریع و ساده انجام شود. ما از نظر انعطاف پذیری نیازهای شما را می دانیم و برای پردازش کارآمد محصولات تازه شما راه حل های سفارشی ارائه می دهیم. از بسته بندی مسطح گرفته تا جعبه های آماده.

راه حل های بسته بندی ما در هر دو فرآیند تولید خودکار و دستی استفاده می شود.

بسته به ظرفیت عملیاتی، پردازش دستی، سرویس راه اندازی خارجی یا اتوماسیون ممکن است بهترین راه حل برای شما باشد.

با داشتن یک شبکه بزرگ از ایستگاه های راه اندازی و تأمین کنندگان ماشین آلات، ما می توانیم به شما در مورد چگونگی تنظیم کارآمد فرآیند بسته بندی خود با ساختار شفاف هزینه، مشاوره دهیم. هوشمندی در گلخانه ها به معنای انتخاب پایدار و مدیریت هوشمند نیز هست.

ما در زمان دقیق نیاز به بسته بندی تحویل می دهیم و آن را در انبار نگه می داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *