نکات طراحی جعبه ی کفش

نکات طراحی جعبه ی کفش


5/5 - (1 امتیاز)

نکات طراحی جعبه ی کفش چیست ؟ اگر در کار تولید و فروش کفش هستید، بسته‌بندی با کیفیت و مناسبی برای محصولات خود نیاز دارید که متناسب با نوع و استفاده کفش‌ها باشد. طراحی جعبه کفش سفارشی، شیک و محکم فرصتی عالی برای به نمایش گذاشتن اصالت برند شما و در عین حال برای محافظت محصول از آسیب‌های وارده در هنگام حمل و نقل لازم و ضروریست.

ایده‌های طراحی زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با کسب‌وکار خودتان منطبق کنید یا بعداً آن‌ها را تغییر دهید تا با محصولات شما سازگارتر باشد.

اما لازم است قبل از آن این سوالات را در ذهن خود مروز کنید. آیا می‌خواهید روی محصول خود در بسته‌بندی تاکید کنید؟ یا می‌خواهید آن را تکمیل کنید تا مشتری را متحیر کنید؟

این انتخاب به عهده شماست و پاسخ از محصولی به محصول دیگر بسیار متفاوت است، اما قوانینی کلی برای طراحی جعبه کفش سفارشی وجود دارد.

با این حال، تولید جعبه کفش اصولی دارد که اگر آن‌ها را دنبال نکنید، ممکن است در طراحی بیش از حد زیاده روی کنید و شروع به اضافه کردن ویژگی‌های اضافه فقط به خاطر طراحیتان کنید، که اغلب منجر به یک نتیجه منفی می‌شود.

به علاوه، شما می‌خواهید از استفاده از مواد بسته‌بندی بیش از حد یا حجیم خودداری کنید تا محصول شما واقعاً بدرخشد! بیایید ببینیم برای طراحی درست یک جعبه کفش چه اصولی را باید رعایت کنید.

در این مقاله از صنعت کارتن سعی کردیم 6 نکته ی کلیدی را جهت طراحی بهترین جعبه کفش ممکن و متناسب با برند و بازار هدف تولیدات شما، آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

نکات طراحی جعبه ی کفش
نکات طراحی جعبه ی کفش

نکات طراحی جعبه ی کفش

جعبه‌های کفش سفارشی برندهای معتبر را می‌توان به روش‌های بسیار متنوعی تغییر داد. ساده‌ترین رویکرد هنگام طراحی بسته‌بندی این است که برندی را انتخاب کنید که از نظر هویت به برند شما نزدیک باشد و برندی را که واقعاً دوست دارید انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگر محصولات رده بالای ورزشی را می‌فروشید و از طرفداران کفش‌های کتانی Air Jordan هستید، تاریخچه ایده‌های طراحی ۱۰ مدل جعبه کفشی را که Air Jordans قبل از تولید جعبه کفش فعلی انجام داده است، بررسی کنید.

این برند با طراحی مجدد عناصر کلیدی بسته‌بندی مانند شکل جعبه ها، چندین جعبه را در یک غلاف که یک بند به آن متصل بود برای استفاده به عنوان دسته اضافه کرد.

با این حال، هیچ یک از اینها به نفع برند نبود. در پایان، چیزی که باعث می‌شود بسته‌بندی ممتاز به نظر برسد، یک لوگوی طلایی برجسته بود که در وسط جعبه سیاه نقش بسته بود.

در قرن بیست و یکم، سادگی مترادف است با کیفیت برتر فقط نگاهی به برندهای برتر مانند تسلا، اپل و رولکس بیندازید. بسته‌بندی رولکس نسبتاً ساده است اما فقط لوکس است. داخل آن بالشتک نرمی برای نگهداری ساعت وجود دارد و هیچ چیزی اضافه دیگری وجود ندارد. هر تکه کاغذ، گارانتی و دستورالعمل زیر خود ساعت مخفی شده است که نکته اصلی مورد علاقه مشتری همین سادگی است.

با این حال، سادگی لازم نیست معادل کنار گذاشتن آثار هنری یا لوگوی متمایز شما باشد! در ادامه هر آن چه که نیاز است تا یک طراحی مناسب داشته باشید مورد بررسی قرار می دهیم.

نکات طراحی جعبه ی کفش : ساده نگاه کنید و زیاده روی نکنید.

تلاش برای ایجاد چیزی کاملاً جدید اغلب ما را به پیچیدگی در طراحی سوق می‌دهد. چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید و آن را از آن خود کنید.

شما می‌توانید رنگ، ظاهر و احساس، مواد و همچنین ظاهر کلی بسته را بدون نیاز به طراحی مجدد کل آن تغییر دهید.

در برندسازی خود خلاقیت به خرج دهید، اما مطمئن شوید که شخصیت کسب و کار خود را معتبر نگه دارید تا جعبه کفش شما بدون شلوغی بصری قابل شناسایی باشد.

نکات طراحی جعبه ی کفش
نکات طراحی جعبه ی کفش

نکات طراحی جعبه ی کفش : برند را در نظر بگیرید.

آیا برند شما لوکس است؟ اگر بله، پس کارها را ساده کنید. آیا به والدینی که عمدتاً محصولاتی را برای فرزندان خود خریداری می‌کنند، می‌فروشید؟

پس جعبه‌ها را با رنگ‌های روشن، شخصیت‌های کارتونی، برچسب‌ها و غیره جالب کنید. به این فکر کنید که چه چیزی با برند شما متناسب‌تر است، و بهتر است آن را روی جعبه کفش‌تان نمایش دهید تا حداکثر تأثیر را در طول تجربه جعبه‌گشایی داشته باشید.

نکات طراحی جعبه ی کفش : استفاده از برچسب های مهم

هنگامی که در حال ایجاد یک طرح هستید، ممکن است این اتفاق بیفتد که برچسب اندازه یا اطلاعات را فراموش کنید و سپس مجبور شوید آن‌ها را روی تصاویر زیبا بچسبانید، که ممکن است جعبه کفش سفارشی شگفت‌انگیزی را که ساخته‌اید خراب کند.

بنابراین طرح را با در نظر گرفتن برچسب‌ها از ابتدا برنامه ریزی کنید تا صدمه ای به طراحی زیبای جعبه کفش وارد نشود، این یکی از موارد مهم در نکات طراحی جعبه ی کفش نیز می باشد.

نکات طراحی جعبه ی کفش : طراحی متناسب با ابعاد جعبه کفش

صرف نظر از اینکه چه جعبه‌ای را می‌خواهید بسازید، از اندازه‌های استانداردی که برای ساخت جعبه‌های کفش استفاده می‌شود، زیاد منحرف نشوید.

نکات طراحی جعبه ی کفش
نکات طراحی جعبه ی کفش

ابعاد جعبه کفش باید با استانداردهای موجود مطابقت داشته باشد. جعبه کفش‌ها باید کاملا متناسب با خود کفش‌ها باشد و داخل آن خیلی گشاد نباشد. در زیر متداول‌ترین اندازه‌های جعبه کفش مورد استفاده در ایالات متحده بیان شده است.

  • میانگین عرض، ارتفاع و طول جعبه‌های کفش در ایالات متحده طبق اعلام ParkourShoesGuide.
  • اندازه‌ها برخی اینچ محاسبه شده است.
نوع کفش ارتفاععرض طول
مردانه        ۵ ۱۰      ۱۴
زنانه۴   ۷.۵     ۱۳
بچگانه    ۳.۵     ۵۱۰
نکات طراحی جعبه ی کفش : طراحی متناسب با ابعاد جعبه کفش

نکات طراحی جعبه ی کفش : حفظ اصالت کالا

طراحی شما باید کسب و کار شما را معرفی کند و آن را نشان دهد یا تکمیل کند تا ارائه برند شما در کل تجربه جعبه گشایی برای مشتری مشهود باشد.

همه ی اینها به این معنی است که ابتدا باید مشتری خود را بشناسید و بدانید که آن‌ها چه چیزی را می‌پسندند تا طراحی شما برحسب سلیقه مشتریان باشد. اگر مشتریانتان طرحتان را دوست داشته باشند، شما موفق خواهید شد و وفاداری و تایید مشتریانتان را کسب خواهید کرد که بسیار مهم است.

سعی کنید تحقیقاتی راجب سلایق مشتریانتان انجام دهید و نظرسنجی کنید که تا بفهمید مشتریان شما ممکن است به سمت چه نوعی زیبایی‌شناسی گرایش پیدا کنند.

نکات طراحی جعبه ی کفش : طراحی تعاملی و سازگار با محیط زیست

بیش از ۸۵ درصد از مصرف کنندگان فعال در سراسر جهان در چند سال گذشته دوستدار محیط زیست شده اند. مردم مایلند برای محصول برندی که به محیط زیست سیاره زمین اهمیت می‌دهد هزینه بیشتری بپردازند.

به شما توصیه می‌شود که از بسته‌بندی سازگار با محیط زیست استفاده کنید و با افتخار آن را با یک برچسب روی جعبه‌های خود یا در وب سایت برند خود ذکر کنید، که می‌توانید آن را با یک کد QR سفارشی قابل اسکن به بسته‌بندی خود اضافه کنید.

نکات طراحی جعبه ی کفش
نکات طراحی جعبه ی کفش

گنجاندن کد QR روی جعبه کفش شما یک روش هوشمندانه و در عین حال موثر برای جذب مشتریان در یک تجربه دیجیتالی پس از اولین تعامل فیزیکی در طول جعبه‌گشایی است.

یک کارت تشکر حاوی یک کد QR و لوگوی برندتان داخل کاغذی که با آن کفش‌ها را پوشانده آید قرار دهید.

بهترین روش‌ها هنگام طراحی بسته‌بندی سفارشی : برای یک سورپرایز دلپذیر در داخل جعبه‌های کفش برند خود، دور محصول خود را با کاغذ بسته‌بندی بپوشانید و یک کارت یادداشت دست‌نویسی شده یا تایپ شده در آن قرار دهید!

در نهایت ساخت جعبه کفش سفارشی با تحقیقات کامل شروع و به پایان می‌رسد. بررسی کنید که برندهای مورد علاقه شما چه کار کرده اند. از آن‌ها الهام بگیرید، سپس با نمایش نام تجاری خود، بسته‌بندی را از آن خود کنید. سپس، بسته‌بندی رویایی خود را طراحی کنید که مشتریان را شگفت‌زده کند، شیک و با اصالت!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *