بسته بندی ظروف آشپزخانه

بسته بندی ظروف آشپزخانه


5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی ظروف آشپزخانه امروزه به یکی از دغدغه های اصلی بانوان علی الخصوص در زمان های اسباب کشی تبدیل شده است، چرا که در زمان های اسباب کشی وقتی به اسباب کشی و جابجایی منزل فکر می‌کنید، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی چگونگی بسته‌بندی لوازم برای جابجایی آن‌ها به منزل جدید است.

در این بین یکی از سخت‌ترین قسمت‌ها، بسته‌بندی ظروف آشپزخانه که ندرتا شکستنی هستند می‌باشد.

عموم مردم نگران شکستن لوازم شکستنی خود در آشپزخانه هستند. اگر بسته‌بندی وسایل آشپزخانه به دقت صورت نگیرد؛ ممکن است بعد از باز کردن جعبه‌های اسباب کشی با صحنه شکستن لوازم آشپزخانه مواجه شوید.

درواقع با بسته‌بندی صحیح ظروف آشپزخانه وسایل تزئینی و شکستنی شما در طی جابجایی نمی‌شکنند و اموال شما به طور کامل حفظ می‌شوند‌. بنابراین می‌توانید اسباب کشی بی دغدغه و ایمنی را تجربه کنید.

بسته‌بندی ظروف شکستنی خاطر شما را از ایمنی ظروف شکستنی همچون آرکوپال، چینی، لوازم دکوری بوفه ها، لیوان و ماگ آسوده می‌کند و منجر به اسباب کشی بی دردسر و بدون استرس می‌شود.

در ادامه این مطلب از صنعت کارتن شما را مرحله به مرحله برای بسته‌بندی ظروف آشپزخانه راهنمایی می کنیم.

بسته بندی ظروف آشپزخانه در اسباب کشی
بسته بندی ظروف آشپزخانه در اسباب کشی

نحوه ی بسته بندی ظروف آشپزخانه

پیش از شروع بسته‌بندی ظروف آشپزخانه باید کلیه لوازم موجود در آشپزخانه را بررسی کنید. سعی کنید وسایل را در سه دسته ضروری  یعنی وسایلی که هر روز استفاده می‌شوند.

به ندرت یعنی وسایلی که کم استفاده می‌شوند و اضافه یعنی وسایلی که اصلا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید دسته‌بندی کنید.وسایل اضافه را برای فروش و یا اهدا کنار بگذارید. وسایلی که به ندرت استفاده می‌شوند را در ابتدا بسته‌بندی کنید.

از وسایل ضروری تعدادی از آن‌ها که برای گذراندن زندگی تا روز اسباب کشی و چند روز بعد از آن مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند تعدادی قاشق، چنگال، بشقاب، قابلمه و … را کنار بگذارید و بقیه را بسته‌بندی کرده و داخل جعبه قرار دهید.

✅ برای خرید کارتن با کیفیت برای بسته بندی ظروف آشپزخانه میتوانید روی صنعت کارتن حساب کنید.

وسایل لازم برای بسته‌بندی ظروف آشپزخانه

بسته‌بندی ظروف آشپزخانه ممکن است کمی وقت گیر و سخت به نظر آید، پس برای شروع احتیاج به تهیه وسایل زیر دارید:

  1. جعبه‌های مقوایی یا جعبه خود ظروف
  2. نایلون حباب دار و حفاظ نگه دارنده ظروف
  3. روزنامه و کاغد باطله برای بسته بندی ظروف آشپزخانه (سعی کنید از کاغذهای با متن چاپی مخصوصا برای بسته‌بندی سرویس غذاخوری استفاده نکنید. سرب و مواد شیمیایی موجود در چاپ متن باعث رنگی و کثیف شدن وسایل شما می‌شود.)
  4. قیچی و چاقو
  5. ماژیک
  6. نوار چسب پهن برای محکم کردن در جعبه، کف و دیواره‌های جعبه

✅ برای خرید کارتن بسته بندی پنج لایه روی صنعت کارتن حساب باز کنید.

بسته بندی ظروف آشپزخانه در اسباب کشی
بسته بندی ظروف آشپزخانه در اسباب کشی

انتخاب جعبه و کارتن مناسب برای بسته بندی ظروف آشپزخانه

انتخاب نوع بسته‌بندی و جعبه مناسب، نقش بسزائی در تضمین سلامت ظروف آشپزخانه دارد. برخی از مردم استفاده از جعبه‌های چوبی را مناسب می‌دانند. ظروف چوبی گران قیمت هستند و خرید آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

سعی کنید از جعبه‌های خود ظروف استفاده کنید. این کارتن ها مخصوص خود ظرف و با توجه به ویژگی‌های ظرف طراحی می‌شوند و جنس مقاومی دارد. همچنین نگهداری این جعبه‌ها جای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

اگر ظروف شما کارتن ندارند از جعبه‌های مقوایی استفاده کنید. پیشنهاد ما خرید جعبه‌های مقوایی با سایز متوسط است. این جعبه‌ها را می‌توانید از سوپری ها تهیه کنید. همچنین سعی کنید بعد از اسباب کشی، جعبه‌ها را برای اسباب کشی بعدی نگه دارید.

برای بسته‌بندی ظروفی مثل بشقاب، ماگ و لیوان که شکستنی هستند؛ از روزنامه و ورق استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از کاغذهای باطله و دور ریز و یا مجلات قدیمی استفاده کنید.

بررسی ایمنی جعبه : داخل جعبه کمی کاغذ و روزنامه خرد شده بریزید تا کف کارتن را به طور کامل بپوشانید. این عمل ایمنی جابجایی ظروف را افزایش می‌دهد.

بسته بندی ظروف آشپزخانه : نحوه ی بسته‌بندی لیوان و چاقو

کاغذ و یا روزنامه را باز کنید و لیوان‌های کوچک همچون فنجان‌های کوچک را در وسط آن قرار دهید. کاغذ را به سمت داخل لیوان جمع کنید. همچنین در حین دسته‌بندی لیوان‌های دسته دار از پوشاندن دسته‌ها غافل نشوید.

در ادامه ی بسته بندی ظروف آشپزخانه شما می توانید برای بسته بندی لیوان‌های بزرگ‌تر کاغد را به دور لیوان به صورت رول بپیچید و اضافه کاغذ را داخل لیوان قرار دهید.

برای هر لیوان از کاغذی جداگانه استفاده کنید. برای بسته‌بندی لیوان‌های کریستالی و ظریف می‌توانید دو بار عمل رول کردن را با دو کاغذ جدا تکرار کنید. برای بسته‌بندی لیوان‌های پایه دار یک کاغذ مچاله شده را درون ظرف قرار دهید. دور تا دور ظرف و پایه آن را با کاغذ و روزنامه بپوشانید.

بعد از قرار دادن لیوان‌ها درون جعبه بین آن‌ها فوم جدا کننده بگذارید. سعی کنید لیوان‌ها را در قسمت بالایی جعبه بگذارید به صورتی که وسیله دیگری روی آن‌ها قرار نگیرید. لیوان‌ها به دلیل ظرافت بیشتر، بیشتر در معرض شکستگی و آسیب قرار دارند.

در بسته‌بندی چاقوها به دقت عمل کنید. چاقوها ابزار خطرناکی هستند که اگر درست بسته‌بندی نشوند می‌توانند به سایر وسایل آسیب جدی وارد کنند. برای بسته‌بندی چاقوها از پارچه‌های ضخیم و کیسه‌های چرمی استفاده کنید.

بسته بندی ظروف آشپزخانه در اسباب کشی
بسته بندی ظروف آشپزخانه در اسباب کشی

بسته بندی ظروف آشپزخانه : نحوه ی بسته‌بندی گلدان و بطری و بشقاب‌ها و کاسه

برای بسته بندی گلدان ها و بطری ها همچون مرحله بسته‌بندی لیوان‌ها، با رول کردن روزنامه انجام می‌شود. به دلیل اندازه بزرگ‌تر از لایه‌های روزنامه بیشتری استفاده کنید تا تمام اجزا ظروف به خوبی پوشیده شوند.

برای بسته بندی بشقاب و کاسه لازم است هر بشقاب را با روزنامه به طور کامل بپوشانید. بشقاب‌ها را کنار یکدیگر و روی لبه خود در جعبه بگذارید و بین آن‌ها از نایلون های حباب دار استفاده کنید.

داخل هر جعبه می‌توانید حدودا ۸ بشقاب به همراه تعدادی لیوان بگذارید. هر یک کاسه ها را با کاغذ بسته‌بندی کنید و کاسه‌های کوچکتر را درون کاسه‌های بزرگ‌تر قرار دهید. بین آن‌ها از کاغذها و فوم های جدا کننده استفاده کنید.

بسته بندی ظروف آشپزخانه : نحوه ی بسته‌بندی ظروف در دار و قاشق و چنگال

برای بسته‌بندی قابلمه ابتدا بدنه را با کاغذ و روزنامه بپوشانید. در قابلمه را به صورت وارونه روی قابلمه قرار دهید و دوباره با کاغذ بپوشانید. برای قرار دادن قابلمه درون جعبه همواره آن را از پهلو داخل باکس بگذارید.

برای بسته‌بندی تابه ها، هر تابه را به خوبی با کاغذ بپوشانید. تابه های کوچک‌تر را درون تابه های بزرگ‌تر قرار دهید. درهای تابه را جداگانه بسته بندی کنید و درون جعبه قرار دهید.

برای بسته‌بندی سایر وسایل مانند آبمیوه گیری، مخلوط کن و … اجزای آن‌ها را جدا کنید و هر بخش را به صورت جداگانه با کاغذ و روزنامه بپوشانید. اگر ظروف شیشه‌ای در بین آن‌ها بود حتما کاغذی مچاله شده درون این ظروف بگذارید.

برای بسته بندی قاشق و چنگال باید ابتدا دسته‌های مرتبی از چنگال، قاشق و کارد تهیه کنید و سپس دور آن‌ها را با نخ یا کش ببندید و با کاغذ بسته‌بندی کنید. برای بسته‌بندی کاردها می‌توانید از روکش‌های چرمی یا پارچه‌ای استفاده کنید.

برای بسته بندی ظروف آشپزخانه و این دسته از لوازم می‌توانید از جعبه‌های کفش استفاده کنید. جعبه‌ها را به خوبی تمیز کنید و داخل آن‌ها را با کاغذ بپوشانید.

قاشق و چنگال‌های دسته دسته شده را درون جعبه قرار دهید و روی آن‌ها را با کاغذ بپوشانید. در جعبه را بسته و چسب بزنید و روی آن برچسب بزنید.

انتخاب جای مناسب برای نگه داری جعبه‌ها در بسته بندی ظروف آشپزخانه

بعد از پر کردن جعبه‌ها و بستن در آن‌ها، باید مکان مناسبی برای نگه داشتن آن‌ها انتخاب کنید. پیشخوان آشپزخانه و میز ناهار خوری و برای جعبه‌های بزرگتر بخش‌هایی از پذیرایی و یا اتاق ‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

مکان منتخب باید تمیز باشد و کمتر در معرض رفت و آمد باشد. همچنین دقت کنید که امکان سقوط وسایل دیگر روی جعبه‌های شما وجود نداشته باشد.

نکات حائز اهمیت حین بسته‌بندی ظروف آشپزخانه

در زیر به بررسی چند نکته ی مهم برای بسته بندی ظروف آشپزخانه در اسباب کشی می پردازیم.

  1. در صورت نبود مقدار کافی روزنامه و کاغذ می‌توانید از دستمال آشپزخانه و یا حوله برای بسته بندی ظروف آشپزخانه استفاده کنید.
  2. ۷ سانتی متر بالای جعبه را پر نکنید. این قسمت را با تعدادی روزنامه و مقوا پر کنید. سپس در جعبه را ببندید‌.
بسته بندی ظروف آشپزخانه
بسته بندی ظروف آشپزخانه

3. حین بسته‌بندی ظروف آشپزخانه مخصوصا ظروف سنگین باید آن را در پایین جعبه قرار دهید. ظروف سبک و ظریف را در قسمت‌های بالاتر بگذارید.

4. پیشنهاد ما برای پر کردن جعبه در ابتدا قرار دادن ظروف سنگین با سطح صاف همچون دیس، سینی و بشقاب غذاخوری است.

5. از سنگین کردن بیش از حد جعبه‌ها برای بسته بندی ظروف آشپزخانه پرهیز کنید.

6. در بسته بندی ظروف آشپزخانه باید درب جعبه‌ها باید به راحتی و بدون هیچ فشاری بسته شود.

7. برای بستن در کارتن بعد از پر کردن از چسب نواری پهن استفاده کنید.

8. حین قرار دادن ظروف درون جعبه برای بسته بندی ظروف آشپزخانه باید از آن مطمئن باشید که هیچ فضای خالی بین ظرف ها وجود ندارد. وجود فضای خالی منجر به جنب و جوش ظروف و شکستن آن‌ها می‌شود‌.

تمام قسمت‌های خالی را با پارچه، کاغذ، فوم و یا ظروف کوچک‌تر پر کنید.

9. پس از اتمام کار بسته بندی ظروف آشپزخانه، روی جعبه‌ها عبارت ظروف شکستنی را بنویسید. در این صورت حین جابجایی توجه بیشتری به آن جعبه‌ها خواهد شد و در محل جدید نیز به راحتی پیدا می‌شوند.

10. حین قرار دادن جعبه‌ها در کامیون جعبه‌های سنگین را زیر و جعبه‌های سبک‌تر را رو قرار دهید.

11. سعی کنید بعد از جابه‌جایی کاغذها و روزنامه های تا شده را صاف کنید و درون جعبه بگذارید. جعبه‌ها را نگه دارید تا برای دفعات بعدی از آن‌ها استفاده کنید. این گونه هزینه‌های شما نیز کاهش می‌یابد.

امروزه شرکت‌ها و موسسات باربری زیادی برای کمک در اسباب کشی وجود دارند. این شرکت‌ها شیوه بسته‌بندی و حمل‌ونقل وسایل را به خوبی می‌دانند.

شما می‌توانید از این شرکت‌ها کمک بگیرید. اگر قصد استفاده از این موسسات را ندارید حتما نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *