فرآیند چاپ فلکسوگرافی چیست؟

فرآیند چاپ فلکسوگرافی چیست؟


Rate this post

فرآیند چاپ فلکسوگرافی چیست؟

برای آشنایی با فرآیند فلکسوگرافی و مزایا و معایب آن تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید تا بتوانید یک انتخاب صحیح داشته باشید. اگرچه ما می فهمیم که چاپ برای طراحی بسته بندی بسیار مهم است ، اما تعیین اینکه فرآیند چاپ مناسب ترین پروژه بسته بندی سفارشی شما باشد بسیار دشوار است.

درباره چاپ افست و چاپ دیجیتال آنقدر غالباً در دنیای بسته بندی می شنویم که تازه واردان اغلب معتقدند این تنها گزینه هایی است که در اختیار دارند. چاپ فلکسوگرافی ، اگرچه به طور معمول مورد بحث نیست ، اما یکی دیگر از گزینه های مناسب چاپ است که باید مورد توجه قرار گیرد. فلکسوگرافی گزینه های چاپ و اتمام با کیفیت بالا را برای انتخاب ارائه می دهد.

فرآیند فلکسوگرافی

فلکسوگرافی یک فرآیند چاپ تجاری است که در آن از یک صفحه چاپ انعطاف پذیر برای تولید چاپ با کیفیت بالا بر روی انواع مختلف مواد از جمله کارتن تاشو ، مقوا راه راه ، پلاستیک و فیلم های فلزی استفاده می شود.

مطبوعات امروزی قلمداد می شود و می تواند مقادیر زیادی از محصولات بسته بندی را مانند چاپ افست تحمل کند. از فلکسوگرافی معمولاً برای چاپ روی سطح انواع بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود ، زیرا برای چاپ روی سطوح غیر متخلخل بسیار عالی است.

بسته بندی مواد غذایی باید غیر متخلخل باشد تا محصولات را تازه و بدون آلودگی نگه دارد ، به همین دلیل بسته بندی مواد غذایی اغلب بهترین گزینه برای چاپ فلکسوگرافی است. روند چاپ چند لایه شامل استفاده از جوهرهای سریع خشک می شود و به عنوان یک روش چاپ سریع در نظر گرفته می شود.

برای سایر گزینه های چاپ ، می توانید: چاپ افست و چاپ دیجیتال را بررسی کنید. فرآیندهای اصلی مربوط به فلکسوگرافی تهیه تصویر ، ساخت صفحه ، نصب ، چاپ و اتمام است. روش های مختلفی برای توسعه صفحه سازی فلکسوگرافیک وجود دارد مانند روش فتوشیمیایی ، روش لیزر و روش فتومکانیکی.

برای چاپ فلکسوگرافی می توان از تعدادی چاپگر مختلف استفاده کرد و نوع انتخاب شده معمولاً به آنچه دقیقاً باید چاپ شود بستگی دارد. جوهرهای فلکسوگرافی ویسکوزیته کمی دارند و به عنوان بخشی از فرآیند ، تا زمانی که جامد شوند روی سطح زیرلایه ها قرار می گیرند.

فرآیند اتمام معمولاً شامل عملیات مانند تاشو ، برش ، صحافی و روکش است. اگرچه به نظر می رسد که این به اندازه کافی ساده باشد ، اما در هنگام ورود انواع مختلف گزینه های چاپ فلکسوگرافی ، فلکسوگرافی پیچیده تر است.

انواع چاپ فلکسوگرافی

چاپ فلکسوگرافی طی سالها به سرعت تغییر کرده و برای مقابله با انواع گزینه های مختلف چاپ ایجاد شده است.

برخی از انواع گزینه های چاپ عبارتند از:

فلکسو سنتی: در این فرآیند از تیغه های دکتر برای پاک کردن جوهر اضافی و پخش جوهرهای حلال بر روی صفحات چاپ استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که رنگ به طور مساوی روی مواد پخش می شود زیرا صفحات در تماس مستقیم با لایه هستند.

فلکسو پیشرفته: یک نسخه تصفیه شده از فلکسو سنتی ، این فرایند از سیلندرهای مرکزی برای تولید تصاویر واضح و با کیفیت بسیار بالاتر استفاده می کند. همچنین مقرون به صرفه تر از فلکسو سنتی است.

طراحی برای فلکسوگرافی

بسیاری از پیشرفتها از زمان معرفی اولیه فلکسوگرافی در سال 1890 صورت گرفته است. اکنون طیف گسترده ای از قابلیتها را از طریق فلکسوگرافی همانطور که در بالا بحث شد ، داریم. با این حال ، هنگام انتخاب اینکه با فلکسوگرافی به عنوان روش چاپ مورد نظر خود انتخاب می شوید ، باید ملاحظات خاص طراحی را در خاطر داشته باشید.

طرح و تهیه پرونده شما می تواند بر کیفیت چاپ محصول نهایی شما تأثیر بگذارد. اگرچه این مورد برای همه فرایندهای چاپ صدق می کند ، اما مهم است که هنگام طراحی این مشخصات را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، اندازه قلم شما در شفافیت چاپ نقش دارد. هنگام طراحی بسته بندی باید مواد بسته بندی خود را در نظر بگیرید. کاغذ روکش دار و کاغذ کرافت بدون روکش تنها چند نمونه از مواردی هستند که باید هنگام انتخاب اندازه قلم مورد توجه قرار گیرند.

برای بیشتر مواد ، حداقل اندازه قلم بین نوع 4 تا 10 نقطه است. اگرچه این اندازه کاملاً طیف گسترده ای است ، نوع قلم شما نیز در انتخاب اندازه قلم شما نقش دارد. فونت های sans serif در بعضی موارد می توانند کمتر چاپ شوند در حالی که انواع قلم serif برای خوانایی باید کمی بزرگتر باشد.

مزایا و معایب فلکسوگرافی

مزایا:

بسترهای جاذب و غیر جاذب را چاپ می کند: قادر به چاپ تصاویر روی پلاستیک ، کاغذهای قهوه ای ، فیلم های استات ، مواد شیمیایی است.

تخته ها ، پارچه ها و سلفون می تواند به طور موثر الگوهای مداوم درخشان را با کیفیت بالا چاپ کند.

از طیف گسترده ای از جوهرها استفاده می کند: می تواند از جوهرهای پایه آب ، جوهرهای قابل درمان با اشعه ماورا UV بنفش و جوهرهای حلال استفاده کند که همه آنها فوق العاده سریع خشک می شوند و باعث ماندگاری و صرفه جویی در وقت می شوند.

این فرآیند بسیار انعطاف پذیر است: این فرایند قادر به چاپ میلیون ها برداشت است و می تواند طیف گسترده ای از طول تکرار سیلندر را متناسب با مشخصات مشتری تأمین کند.

کم هزینه و کارآمد: این فرآیند همچنین در مقایسه با رقبای خود مقرون به صرفه تر است زیرا به دلیل جوهرهای سریع خشک شدن منجر به تولید سریعتر می شود.

معایب:

چاپ عمومی: چاپ فلکسو نمی تواند آثار هنری دقیقی را ایجاد کند که سایر اشکال چاپ مانند چاپ افست توانایی آن را دارند.

تجهیزات و مواد پرهزینه: هزینه صفحات نیز معمولاً بسیار زیاد است زیرا برای رنگهای مختلف باید صفحات جداگانه خریداری شود. هزینه بسته بندی و تحریف تصاویر نیز استثنایی است.

فاقد قابلیت های کوتاه مدت: برخلاف چاپ دیجیتال ، برای چاپ کوتاه و راه اندازی پرس ، این نوع چاپ معمولاً برای سفارشات کوتاه مدت یا نمونه برداری قابل اجرا نیست.

آیا می خواهید در مورد گزینه های چاپ بسته بندی سفارشی خود بیشتر بدانید؟ برای اطلاعات بیشتر با متخصصان صنعت کارتن تماس بگیرید. کارشناسان صنعت کارتن به شما کمک می کنند تا بهترین نوع کارتن بسته بندی را انتخاب نمایید. برای خرید کارتن از این شرکت می توانید سفارشات خود را در مدت زمان کوتاهی ثبت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *