از چه روکش هایی برای چه نوع بسته بندی استفاده شود؟

از چه روکش هایی برای چه نوع بسته بندی استفاده شود؟


Rate this post

 روکش های مختلف برای انواع بسته بندی چطور انتخاب می شوند؟! امروزه گزینه های زیادی برای روکش طرح های جعبه بسته بندی وجود دارد. و حقیقت این است که ، مخصوصاً برای استارتاپ ها و کارآفرینان جدید ، ممکن است گیج کننده و بیش از حد فنی باشد.

خوشبختانه ، در این راهنما ، نحوه انتخاب روکش و پوشش مناسب بر اساس سازگاری با مشخصات کلی بسته بندی (مواد ، طرح و هزینه) را خواهید آموخت. ما اینجا هستیم تا قبل از تصمیم گیری ، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد پوشش بسته بندی خود، توصیه می کنیم این نکات را در ادامه از این مطلب از صنعت کارتن بخوانید.

روکش مقوا

از آنجایی که مقوا انعطاف پذیر و همه کاره است و معمولاً برای محصولات موجود در اکثر فروشگاه ها استفاده می شود ، طراحان تمایل دارند خلاقیت بیشتری را برای جلب توجه به قفسه ها داشته باشند. در اینجا پوشش های محبوب برای بسته بندی مقوایی آمده است:

روکش لمینیت

 جعبه های مقوایی چند لایه دارای بهترین کیفیت هستند ، اما به دلیل ویژگی های محافظتی ، گران تر هستند.

توجه: در مقایسه با سایر انواع روکش ، لمینیت بهترین محافظت را در برابر رطوبت ایجاد می کند. پروژه های بلند مدت نیز معمولاً به دلیل طول عمر و مقاومت در برابر گرد و غبار ترجیح می دهند از لمینت استفاده کنند.

مزیت دیگر لمینیت خروجی آثار هنری آن است. هنگامی که آن جعبه مات زیبا را مشاهده می کنید ، احتمال استفاده از لمینت در آن ها بسیار زیاد است. محصولات لوکس تمایل دارند لمینت مات را برای دستیابی به ظاهری ساده و در عین حال زیبا انتخاب کنند و از لمینیت براق برای ایجاد ظاهری پر جنب و جوش و چشمگیر استفاده می کنند.

پوشش نیمه براق  UV & AQ

اگر به دنبال گزینه ارزان تری هستید ، ممکن است بخواهید پوشش AQ کم براق را در نظر بگیرید. از آنجا که AQ Semi-Gloss بر پایه آب است ، یک جایگزین بی خطر برای غذا است.

AQ اغلب به دلیل قیمت و کارایی پیش فرض همه پوشش ها است. این یک پوشش با براقیت کم را ارائه می دهد که کمی بافت را به بسته بندی می دهد اما نه آنقدر که چشم را منحرف کند. پوشش های ماوراء بنفش (یا پوشش UV) ، از طرف دیگر ، ظاهری براق درست مانند لمینت براق ایجاد می کند.

نتیجه گیری: لمینیت یا پوشش UV؟

لمینت بیشتر در برابر پارگی مقاوم است. این گزینه بهتری برای محافظت از بسته بندی در هنگام حمل و نقل است. پوشش UV بسیار سازگار با محیط زیست است اما با قدرت و محافظتی که لمینت ایجاد می کند مطابقت ندارد. اشعه ماوراء بنفش هنوز یک انتخاب محبوب است ، اما از آنجا که حداکثر جنب و جوش را به بسته بندی می افزاید ، سریع تولید می شود و هزینه کمتری برای هر واحد دارد.

روکش هایی برای چه نوع بسته بندی
روکش  برای بسته بندی

روکش کارتن های راه راه (حمل و نقل و تجارت الکترونیکی)

اغلب شرکت ها ترجیح می دهند از کارتن های راه راه برای بسته بندی حمل و نقل و تجارت الکترونیکی استفاده کنند زیرا مواد ضخیم تر و محکم تری دارند. چاپ دیجیتال برای بسته بندی معمولاً برای چاپ پروژه های کوچک تا متوسط ​​برای بسته بندی راه راه به منظور افزایش بازده تولید ، ایجاد زمان برگشت سریع تر و در کل هزینه واحد کمتر استفاده می شود. از آنجا که این جعبه ها عمدتا برای حمل و نقل هستند ، به ندرت می توان از تزئینات و پوشش گران قیمت بر روی بسته بندی استفاده کرد.

توجه: با این حال ، این امر در حال تغییر است. مشاغل تمایل بیشتری به افزودن عناصر طراحی بیشتر به صندوق های حمل و نقل خود برای استفاده از فرصت های بازاریابی دارند. علاوه بر این ، از آنجا که ضخامت مواد کارتن های راه راه برای محافظت از محصولات داخل کافی است ، ممکن است نیازی به پوشش اضافی نباشد. بسته به پیچیدگی یا سادگی رنگ ، آثار هنری و مارک تجاری شما ، هنوز می توانید یک جعبه بسته بندی با کیفیت بالا با لاک براق کم یا بدون روکش تولید کنید.

توجه: مشاغلی که از لمینت روی جعبه های حمل خود استفاده می کنند ، معمولاً دارای جزئیات بسیار پیچیده در بسته بندی خود هستند و از آن به عنوان ابزاری برای به حداکثر رساندن ظاهر هنری خود استفاده می کنند که چاپ دیجیتال نمی تواند انجام دهد.

تنها عیب لمینیت براق یا پوشش UV این است که امواج مواد نسبتاً برجسته هستند.

کارتن بسته بندی لوکس (درجه یک)

سادگی ، مینیمالیستی ، لاکچری و گران قیمت مشخصه اصلی بسته بندی جعبه های سفت و سخت است. این یک چیز مبهم است که مات است لمینیت محبوب ترین انتخاب برای این نوع بسته بندی است.

روکش لمینیت مات

لمینت مات توصیه شده ترین پوشش برای جعبه های لوکس است. از یک جهت ، ظاهر این تکمیل خاص به دلیل ظرافت آن (که معمولاً همان چیزی است که اکثر مارک های لوکس می خواهند به آن برسند) مشهور است.

همچنین بهترین روکش است که می توانید هنگام قرار دادن فرایندهای خاص در جعبه های خود مانند منبت ، مهر زنی فویل و اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید.

پوشش تخصصی

اگر بودجه کافی برای سرمایه گذاری در طراحی بسته بندی خود دارید که به عناصر منحصر به فرد بیشتری نیاز دارد ، می توانید پوشش های خاصی را نیز انتخاب کنید. این نوع روکش ها به دلیل هزینه های اضافی برای سفارشات طولانی مدت توصیه می شود.

توجه: انتخاب بهترین پوشش برای بسته بندی جعبه محصول شما به زمان و توجه شما نیاز دارد. شما هنوز باید تکالیف خود را انجام دهید و همچنان با سازنده خود ارتباط برقرار کنید تا بهترین بسته بندی را پیدا کنید. به یاد داشته باشید ، یک برنامه خوب برای بسته بندی شما زندگی شما را بسیار آسان می کند.

یک ایده محکم از آنچه که نام تجاری شما ، هدف شما و بودجه شما در آن قرار دارد ، داشته باشید. از آنجا ، می توانید از بسته بندی کلی ، از جمله روکش و روکش اضافی که مناسب بسته بندی شما است ، درک بهتری داشته باشید. در صورتی که به کمک بیشتری نیاز دارید و نیاز به توضیح بیشتری در مورد انواع مختلف روکش دارید؟ می توانید با صنعت کارتن تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *