Rate this post

بسته بندی خوراکی ها دیگر فقط برای مراقبت از کالا از گزند آسیب های حمل و نقل  نیست. بلکه بسته بندی به رکنی اساسی در بخش بازاریابی و فروش بدل شده است. پس برای افزایش فروش کالا های صادراتی مانند پسته، بسته بندی پسته را بایستی طبق اصول بازاریابی انجام داد.

این اصول تنها به زیبایی یک بسته بندی درخشان ختم نمی‌شود. دقت بسته بندی مواد خوراکی باید بیشتر از هر کالای دیگری باشد چرا که عوامل فساد کم نیستند. در این مقاله از صنعت کارتن هر آن چه که برای بسته بندی پسته برای انواع بازار ها از جمله بازار های صادراتی باید بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

اصول بسته بندی پسته

اقتصاد ایران به کشاورزی و نفت وابستگی عجیبی دارد. اما بازخورد کشاورزی و سودآوری آن از نفت هم می‌تواند بیشتر باشد و سرمایه گذاری در آن سبب پیشرفت قابل تاملی برای مردم این سرزمین در عرصه های اقتصادی خواهد شد.

بین مردم ایران پسته به عنوان طلای سبز شناخته می شود. طلایی که روی هر سفره‌ای چشم ها را به خود خیره می‌کند و با طعمی که دارد کام مردم را شیرین خواهد کرد. پسته جای خود را از سفره های هفت سین تا سفره های شب نشینی یلدا، در جیب کودکان مدرسه‌ای باز کرده است. پسته به عنوان یک خوراکی ارزشمند جایگاه بالایی در برنامه های تغذیه دارد.

برای همین است که در زمان خرید مشتریان با وسواس خاصی به آن نگاه می‌کنند. در هنگام خرید هر کسی با هر سلیقه‌ای که دارد، کیفیت را می‌خواهد. اگر در زمان عرضه‌ی پسته از بسته بندی های اصولی بهره نگیرید دچار مشکل برای فروش آن خواهید شد. چرا که ملاک تشخیص کیفیت تنها مزه نیست بلکه ظاهر زیبا و مدت زمان نگهداری در بسته بندی نیز در چشم خریداران مهم جلوه می‌کند.

پسته به چند صورت به بازار عرضه می‌شود. به تناسب نوع محصول هم کیفیت و ویژگی های بسته بندی پسته هم دچار تغییرات فاحشی خواهد شد.

  • پسته با پوسته‌ی گیاهی
  • پسته با پوست سخت
  • مغز درسته پسته
  • خلال پسته
  • پودر پسته

به طور کلی اصول بسته بندی هر یک از فراورده هایی که در بالا به آن ها اشاره شد حساسیت های خاص خود را در حین حمل و نقل، نگهداری در فروشگاه و سبک تبلیغات دارند.

آماده سازی فرآورده های حاصل از پسته دقت بالایی را پیش از ارسال به بازار و خرده فروشی ها نیاز دارد. تصور کنید که پس از طی چند مرحله آماده سازی، کیفیت خوراکی یا سلامت آن به علت بسته بندی پسته نادرست از بین برود. برای همین است که باید برای رعایت اصول با افراد خبره و با تجربه مشورت کنید.

بسته بندی پسته

به طور مثال در بسته بندی خلال پسته به علت کوچک بودن تکه های محصول، باید مشکلات و نیاز های مشتریان را بشناسید. بیشتر افراد از این که در هنگام بازکردن در بسته بندی بخشی از محصول روی زمین ریخته شده است، شکایت داشتند. از آن جایی که پسته محصولی چندان ارزان هم نیست سبب ناراحتی مشتری و بار منفی بر روی شهرت برند خواهد شد.

کارشناسان برای رفع این مشکل راهکار ساه‌ای را پیشنهاد کرده‌اند. بسته بندی خلال یا پودر پسته طوری باید باشد که مصرف کننده در زمان باز کردن آن نگران ریختنش نشود. مثلا می‌توان از ظروف در دار مانند کریستال های پلیمری و یا پاکت های زیپ دار استفاده کرد. به علاوه این بسته بندی های جدید تا چند بار برای مشتری قابل استفاده خواهند بود و به راحتی در یخچال یا قفسه های آشپزخانه نگهداری می‌توان کرد.

بسته بندی محصولات در بازار رقابت و فروش بسیار تأثیرگذار است. زیرا به خریداران و مصرف کنندگان نشان می‌دهد که چرا محصول و نام تجاری شما را باید در میان انبوهی از پیشنهاد ها انتخاب کند.

شرکت صنعت کارتن انواع کارتن های باکیفیت را برای مغز پسته طراحی کرده است. از آنجا که مغز پسته بسیار آسیب پذیر است و با بلند کردن و جابجایی آنها می تواند شکسته شود ، بنابراین بسته بندی باکیفیت برای محافظت از مغز پسته در برابر هر گونه آسیب ضروری است. برای خرید کارتن بسته بندی با کیفیت می توانید با این شرکت تماس بگیرید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

انواع بسته بندی پسته

برای بسته بندی پسته و فراورده های جانبی آن چندین روش کاربردی ابداع شده است. در این جا به طور خلاصه برخی از آن ها را توضیح خواهیم داد.

وکیوم های چند کیلویی

همان طور که از اسم بسته بندی پیدا است، می‌توان هوای داخل آن را بدون پارگی بسته ها به طور کامل تخلیه کرد. اکسیژن یکی از عوامل فساد و رشد حشرات موذی است که با بسته بندی پسته در چنین شرایطی در وزن های 1 تا 5 کیلوگرمی می‌توان آن را حذف کرد.

یکی از نگرانی های شاید این باشد که پسته های پوسته دار میتوانند بدنه نایلونی را پاره کنند. اما باید اطمینان داد که کیفیت و ضخامت این محصول بسیار بالا است و آسیبی نمی‌بیند.

لفافه آلومینیومی

لفافه آلومینیومی یا سلفون های آلومینیومی از روش های بسته بندی بسیاری از مواد خوراکی به شمار می‌رود. از این روش برای بسته بندی برای فراورده های کوچک می‌توان استفاده کرد. به علاوه انتخاب خوبی برای خوراکی های صادراتی می‌باشد.

قابلیت چاپ نام برند و شعار تبلیغاتی بر روی بدنه‌ی این بسته بندی وجود دارد. همچنین می‌توان برای نشان دادن کیفیت کالای درون آن، بخشی از بسته بندی را به صورت شفاف طراحی کرد. وزن محصولی که درون لفافه های آلومینیومی می‌توان ریخت بین 50 گرم تا 500 گرم است.

قوطی‌ های فلزی

قوطی های فلزی به علت قابلیت استفاده چند باره و رعایت موازین بهداشتی هم یکی از پیشنهاد های خوب و البته صادراتی است. در این روش بسته بندی وزن مواد بین  150 گرم تا 1 کیلوگرم می‌تواند باشد. به علاوه قابلیت تولید آن به شکل های مختلف برای بازاریابی بهتر نیز وجود دارد.

بسته بندی پسته

مقوا و لمینیت شفاف

بسیاری از خوراکی ها و البته خشکبار مانند پسته را می‌توان برای مدت زمانی طولانی در بسته بندی های مقوایی نگهداری کرد. مشکل استفاده از این بسته بندی این است که در تیراژ تولید های پایین کاربردی هستند. این بسته بندی های مقوایی با لمینیت شفاف بسته بندی در  وزن 50 گرم تا 1 کیلوگرم توصیه می‌شود.

از مزیت های بسته بندی پسته به این روش می‌توان به شیوه‌ی بستن در آن اشاره کرد. می‌توان در را به گونه‌ای طراحی کرد که به صورت زیپدار باشد تا مصرف کننده راحتتر آن را باز و بسته کند.

ظروف پت

برای بسته بندی پسته از ظرف های شفافی مانند پت هم می‌توان استفاده کرد. البته طول عمر پسته در این بسته بندی ها چندان زیاد نیست، به همین خاطر به عنوان انتخاب های درجه 2 و 3 توسط تولید کننده قرار می‌گیرند. وزن محصولی که می‌توان در این بسته ها قرار داد بین 150 گرم تا 450 گرم می‌باشد.

کارتن مقوایی

کارتن های مقوایی نوعی پرچمدار در زمینه بسته بندی محصولات خوراکی ازجمله بسته بندی پسته هستند؛ چرا که واکنشی با هوا و مواد غذایی نمی‌دهند و حمل و نقل آسانی دارند. به علاوه امکان چاپ روی آن ها نیز وجود دارد. همچنین هیچ محدودیتی در وزن و طراحی شکلشان وجود ندارد.

بسته بندی پسته صادراتی

پسته خوراکی خوشمزه‌ای است که در چند کشور بیشتر کشت نمی‌شود. ایران هم از بهترین تولید کنندگانی است که بهترین کیفیت و مزه را در میان انواع پسته ها به بازار عرضه می‌کند. متاسفانه این کیفیت برای سال ها مورد کم لطفی قرار گرفت که علت را هم در ضعف رقابت با بازار های صادراتی باید دانست.

برای رقابت در زمینه‌ی صادرات باید ارکان آن را شناخت. به طور مثال یکی از بزرگتترین بازار های خواهان پسته‌ی ایرانی اروپا است. اگر نتوان بسته بندی پسته را بر اساس سلیقه و البته استاندارد های اتحادیه اروپا اجرا کرد، درصد بالایی از فروش را از دست رفته به شمار می‌رود.

یكی از اصلیترین نقایصی كه صادرکنندگان پسته ایران باید برای بهبود آن تلاش کنند، رویه ضعیف بسته بندی است. بسیاری بر این باورند که تنها کیفیت خود محصول است که مهم می‌باشد و مهمتر از بسته بندی است. اما واقعیت این است که بسته بندی نقش به سزایی در شکست یا موفقیت در بازاریابی و فروش در سراسر جهان دارد.

پسته ایرانی در پوسته در مقایسه با مغز پسته آسیب پذیری کمتری دارد، زیرا پوسته محکم خارجی وظیفه دارد که از هسته پسته محافظت کند. همین پوسته‌ی محکم یک ویژگی مهم در هنگام بسته بندی پسته  است؛ چرا که به راحتی شکسته نخواهد شد. بنابراین بسته بندی پسته ایرانی با ای پوشش سخت می‌تواند در انواع کارتن ها انجام گیرد.

بسته بندی پسته

البته تعداد بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند پسته را به صورت مغز شده از فروشگاه تهیه کنند. در چنین شرایطی یک پله کار بسته بندی پسته حساستر خواهد شد. در این حالت بسته بندی در کنار حمل و نقل امن و آسان و مقاومت در برابر عوامل بیماری زا و فاسد کننده، بایستی از خرد شدن و تکه تکه شدن مغز ها هم مراقبت کند.

مجموعه‌ی صنعت کارتن با اتکا به تجربه و دانشی که دارد توانسته است راه های برای پاسخ به نیاز های مختلف مشتریان گرامی پیدا کند. ما با احترام نسبت به خواسته های مشتریان گرامی، بسته بندی های باکیفیت را بر اساس استاندارد های به روز بین المللی را طراحی و تولید کرده‌ایم.

کارشناسان ما همواره به روزترین اطلاعات و مقالات را برای ارتقای سطح کیفیت مطالعه می‌کنند. همچنین چندین تحقیق، آزمایش با تجزیه و تحلیل دقیق در مورد طراحی بسته بندی انجام شده است. در برنامه ریزی و اجرای این پژوهش های سازمانی پارامتر های تاثیر گذار مختلفی برای بسته بندی پسته مورد توجه بود. برخی از این عوامل عبارت هستند از:

  • اعتقادات و آیین های مردم در بازار های جهانی و تحت پوشش
  • رفتار های خرید
  • رنگ شناسی و معنای رنگ در کشور های مختلف

همه‌ی این تلاش ها برای این بود که بتوان در خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی سربلند گردیم و سهمی در رشد و پیشرفت اقتصاد ایران داشته باشیم. مفتخریم به این که پاسخ این برنامه ریزی ها برای طراحی بهترین بسته بندی در صنعت کارتن با کسب عنوان بهترین بسته بندی سال در ایران داده شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *