آشنایی با بسته بندی هوشمند و مزایای آن

آشنایی با بسته بندی هوشمند و مزایای آن


Rate this post

بسته بندی هوشمند تنها به یک نوع بسته بندی اشاره نمی کند. این در واقع یک اصطلاح برای انواع مختلف راه حل های بسته بندی تکنولوژیکی پیشرفته است. با توجه به اینکه تجارت الکترونیک همچنان به عنوان یک اولویت مصرف کننده است ، پیشرفت فناوری و پایداری همچنان در اولویت قرار دارد ، صنعت بسته بندی پیاده سازی شده و با روندهای مختلف صنعت در سراسر جهان سازگار شده است.

بسته بندی هوشمند مزایای ارزشمندی از امنیت را ارائه می دهد که مشاغل به راحتی می توانند بر آن ها نظارت کنند. به ویژه با توجه به اینکه COVID-19 همچنان یک مسئله رایج در سراسر جهان است ، مشتریان به دنبال مارک هایی هستند که بتوانند محصولات بهداشتی را که خریداری و مصرف می کنند نظارت کنند و از بهداشتی بودن آن ها اطمینان حاصل کنند و محصولاتی را خریداری نمایند که دستکاری نشده اند.

بسته بندی هوشمندانه به منظور ارائه دقت بیشتر در ارتباط با کیفیت محصول ، ایمنی محصول و ارائه اطلاعات ارزشمندتر در مورد محصول طراحی شده است. باز هم ، رایج شدن در بسته بندی مواد غذایی برای برقراری ارتباط دقیق با بهترین تاریخ ها. در ادامه ما عمیقاً به همه چیز درباره این بسته بندی می پردازیم. بسته بندی هوشمندانه هنوز برای صنعت بسته بندی بسیار جدید است ، اما تأثیر زیادی بر نحوه تأثیر آن بر بسته بندی آینده دارد.

بسته بندی هوشمند چیست؟

بسته بندی هوشمندانه در واقع به یک نوع بسته بندی اشاره نمی کند. این در واقع یک اصطلاح برای انواع مختلف بسته بندی هوشمند است. این نوع بسته بندی ویژگی های کاربردی خود را افزایش داده و از فناوری به عنوان بخشی از تجربه استفاده می کند.

افزودن فناوری برای محافظت و برچسب زدن استفاده می شود و اکنون نیز بخشی از تجربه مشتری است. با استفاده از بسته بندی هوشمند ، مارک ها می توانند یک تجربه شخصی برای مشتریان ایجاد کنند ، کانال های ارتباطی را تقویت کرده و در کل آن را به یک تجربه فردی تبدیل کنند.

انواع بسته بندی هوشمندانه

دو نوع بسته بندی هوشمند وجود دارد: بسته بندی فعال و بسته بندی هوشمند. ما قبل از بررسی مزایای کلی آن ، به طور جداگانه به بررسی هر نوع بسته بندی هوشمند می پردازیم.

بسته بندی فعال

بسته بندی فعال نوعی بسته بندی هوشمندانه در بازار بسته بندی مواد غذایی هوشمند است. بسته بندی فعال به گونه ای طراحی شده است که با محتویات داخل بسته تعامل داشته باشد و ماندگاری و یا کیفیت آن را در حین ذخیره سازی بهبود بخشد. این امر می تواند به روش های مختلفی انجام شود. بسته بندی فعال می تواند طوری طراحی شود که مواد خاصی را در محیط آزاد کند یا مواد را از محیط خارج کند.

در بسته بندی فعال از مواد فیلتر کننده نور ، جاذب اکسیژن و اتیلن ، پوشش های سطحی ضد میکروبی یا مواد تنظیم کننده رطوبت ، چه با افزودن آن ها به بسته بندی و چه به صورت درج ، استفاده می شود. بندی فعال می تواند بر ارزش محصول بیفزاید بدون اینکه جلوه ای از ظاهر و احساس روایات برند داشته باشد.

بسته بندی هوشمند

بسته بندی هوشمند ، مانند بسته بندی فعال ، مزایای مختلفی را برای مصرف کننده ارائه می دهد. در بازار بسته بندی مواد غذایی هوشمند ، انواع زیادی از بسته بندی هوشمندانه وجود دارد که می تواند محصولات را تحت نظر داشته و اطمینان حاصل کند که مصرف کنندگان اقلام با بهترین کیفیت را دریافت می کنند.

بسته بندی چگونه این کار را انجام می دهد؟

این نوع بسته بندی از طریق افزودنی های موجود در بسته بندی که اساساً با محیط اطراف و جهان خارج ارتباط برقرار می کند. این امر می تواند به شکل شاخص ها ، حسگرها و عملکردهای تشخیصی باشد که به طور مداوم محصول را تحت نظر داشته و اطلاعات را ارائه می دهند. سنسورها همچنین می توانند در بسته بندی ادغام شده یا در خارج یا داخل برای اهداف نظارتی قرار گیرند. به عنوان مثال ، بسته بندی دارو شامل بسته بندی هوشمند با استفاده از تراشه های RFID ، LED ها و بلندگوهای کوچک است که بر حذف قرص نظارت می کند و در صورت مصرف نادرست هشدار می دهد.

بسته بندی هوشمندانه هم برای خرده فروشان و هم برای مصرف کنندگان مفید است زیرا آن ها اطلاعات زمان واقعی محصول را دریافت می کنند و مسائل اساسی مانند بسته بندی نشتی ، باکتری ها ، اختلالات دما بر اساس سنسورها و شاخص های مورد استفاده را دریافت می کنند. تراشه های RFID و سایر ابزارها را می توان برای اتوماسیون ، بازاریابی و ….. به کار برد.

بسته بندی هوشمند مواد غذایی
بسته بندی هوشمند مواد غذایی

 مشاغل چرا راه حل های بسته بندی هوشمندانه را انتخاب می کنند؟

بسته بندی هوشمندانه در حال بدست آوردن سهم بازار است: بسته بندی هوشمند به سرعت سهم بازار را به دست می آورد ، بنابراین یکی از کسانی که زود به زود پذیرفته می شود ، کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند. بسته بندی هوشمند قابلیت ، دوام و راحتی را نه تنها به بسته بندی شما بلکه به محصولات شما نیز می افزاید.

افزایش شفافیت برند: مشتریان برای ایجاد ارتباطات اصیل با مارک هایی که شفافیت را رعایت می کنند ، تلاش می کنند. بسته بندی متصل راهی عالی برای ارائه بینش بیشتر به مشتریان در مورد محصولات و در عین حال ایمن و محافظت از آن ها از طریق کدهای QR و فرآیندهای کنترل کیفیت با استفاده از بسته بندی هوشمندانه است.

محصولات مقاوم در برابر تقلب: با تقلب و ضربات ناشی از نگرانی در بازار ، بسته بندی اسمارت می تواند همه چیز را از بین ببرد و با نظارت بر بسته بندی و محصولات خود با سنسورهای RFID اعتماد بین مارک ها و مشتریان را تقویت کند. این به مشاغل اجازه می دهد تا اطمینان حاصل کنند که هیچ محصول تقلبی آن ها را فریب نمی دهد.

کنترل کیفیت: سنسورهای پیشرفته و سایر فناوری ها می توانند بررسی های مداوم کیفیت را از انبارها تا مقصد نهایی انجام دهند و نگرانی ها و شانس از دست رفتن درآمد و محصولات آسیب دیده را کاهش دهند.

صنعت کارتن آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید کارتن  به شما مشتریان عزیز می باشد. به این منظور می توانید به سایت این شرکت مراجعه نمایید و یا به صورت تلفنی اطلاعات ضروری را کسب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *