بسته بندی لوکس

بسته بندی لوکس


Rate this post

دغدغه‌ اصلی تولیدکنندگان این است که  چگونه فروش خود را ارتقا دهند. پاسخ به این پرسش سبب شد تا دانش بازاریابی هر روز پیشرفت کند تا بتواند راه های جذب مشتری را پیدا نماید. یکی از پاسخ ها به این پرسش تولیدکنندگان تغییر در بسته بندی محصولات و استفاده از بسته بندی لوکس، منحصر به فرد و مدرن است.

دیگر همه می‌دانند که بسته‌بندی کالا های فروشگاهی باید توانایی جذب مخاطب داشته باشد. چرا که در میان کالا های مشابهی که در یک ردیف قرار می‌گیرند خود محصول به تنهایی باید بتواند خودش را معرفی کند. در این مقاله از صنعت کارتن نکته های مهم در هنگام انتخاب یک بسته‌ بندی لوکس و جذاب را به شما خواهیم گفت.

اهمیت بسته بندی کالا ها

وظیفه‌ تولیدکننده یک کالا تنها تأمین کیفیت ساخت خوب نیست. بلکه انتظار می‌رود در بخش عرضه‌ محصول تا در خانه مشتری نیز بتواند رضایت او را جلب کند. مصرف کننده ها شاخص های بسیاری را برای انتخاب و خرید هر کالایی در نظر می‌گیرند که یکی از آن ها بسته بندی است.

بسته بندی امضای تولیدکننده پای محصولش است. یک بسته بندی کارآمد و سالم نشان از احترام به مصرف کننده خواهد بود. یعنی این که تولیدکننده برای حفظ سلامت، ایمنی و کیفیت کالای درون بسته ها نیز ارزش قائل شده و از افراد متخصص برای هر مرحله از تولید استفاده کرده است.

فرض کنید مشتری که وارد یک فروشگاه شده و به دنبال کالایی می‌گردد که چند شرکت آن را تولید می‌کنند. به طور مثال زعفران را در نظر بگیرید. کیفیت، رنگ و نام برندی که آن را تولید کرده است عوامل اصلی در انتخاب نهایی به شمار می‌روند. اما اگر چند برند خوش سابقه را در کنار هم ببیند، چه تصمیمی خواهد گرفت؟

بله درست حدس زدید! به بسته بندی نگاه خواهد کرد. اما یک استثنای بزرگ هم وجود دارد. هر کالایی با بسته بندی لوکس که بتواند محتویات درونش را برای مدت طولانی‌تری سالم نگه دارد و کار با آن آسان باشد جلوتر از بقیه در صف خرید خواهد بود. رعایت همین جزئیات ساده می‌تواند یک برند تازه‌ کار را در میدان رقابت با برند های شناخته شده پیروز کند.

برای همین است که بسته بندی اهمیت دارد. متاسفانه در سال های اخیر کپی برداری از برند های پر فروش بسیار باب شده است. اما در دنیایی اطلاعاتی که ما در آن هستیم، بهتر است بهتر است به دنبال خلاقیت بگردید. یک بسته بندی لوکس در عین خلاق بودن نام شما در میان تبلیغات بی‌شماری که به چشم مصرف کننده می‌آید، درخشان خواهد کرد.

بسته بندی لوکس

انتخاب بسته بندی لوکس

برخی از کالا ها ارزش بالایی دارند. به همین خاطر مصرف کننده پول بیشتری برای خریدش خواهند پرداخت. اما در مقابل انتظاراتی نیز دارند. آن ها می‌خواهند بدانند چرا بابت این کالا پول بیشتری می‌پردازند و آیا این هزینه ارزش دارد یا خیر؟!

این پرسش بیشتر از هر چیزی که فکر کنید مهم است. برای این که مشتری ها باز گردند و دوباره شما را انتخاب کنند باید کیفیت را در کنار زیبایی حفظ کنید. به همین دلیل باید به دنبال طراحی بسته بندی لوکس و مدرن باشید.

برای انتخاب بهترین طرح بسته بندی باید بتوانید طراحی های ارائه شده را با هم مقایسه کنید. برای این که میان انبوهی از طراحی ها به نتیجه برسید بهتر است خود را جای مصرف کننده بگذارید و چند پرسش را پاسخ دهید.

  • آیا این بسته بندی نیاز های مشتری را بر طرف می‌کند؟
  • آیا تمام اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد روی آن درج شده است؟
  • آیا امکان چاپ لوگو و نشان های استاندارد را دارد؟
  • آیا می‌تواند در میان یک قفسه شلوغ، جذابیت خود را نمایش دهد؟
  • آیا قابلیت مصرف آسان را هم دارد؟

محصولی که بتواند پاسخ های مثبتی به این چند پرسش دهد را می‌توان به عنوان برنده‌ میدان رقابت معرفی کرد.

المان های مهم در طراحی بسته بندی لوکس

1 به روز باشید!

طراحی بسته بندی لوکس باید به روز باشد. نه فقط این که پیرو مد های رنگ و نقش باشد؛ بلکه، از نگرانی های مشتری آگاه باشد. باید بتوان آن را از مواد اولیه باکیفیت و استاندارد تولید کرد. این روز ها همه درگیر مسائل محیط زیستی هستند. پس بهتر است قابل بازیافت و یا چند بار مصرف هم باشد.

بسته بندی لوکس

2 گویا باشد!

منظور از گویا بودن این است که محصول بتواند خودش را معرفی کند. در حقیقت مشتری در یک نگاه درباره‌ی محتویاتش درون آن آگاه شود. به علاوه اطلاعات کاملی درباره روش مصرف، شیوه نگهداری، استاندارد های کسب شده، تاریخ تولید و انقضا و… را در اختیار فرد قرار دهد.

3 هیجان انگیز باشد

گاهی مشتریان به رغم اعتماد به یک برند به سراغ نمونه مشابه می‌روند. این را می‌توان در نوع بسته بندی محصول دانست. او کنجکاوانه می‌خواهد بداند علت المان ها و نقش های متفاوت روی محصول چیست.

برای همین به شرکت ها توصیه می‌شود که هر از چند گاهی از بسته بندی لوکس و جدید برای همان محصول همیشگی استفاده کنند.

4 کاربردی بودن

اگر بخواهید طراحی یک بسته بندی لوکس را انتخاب کنید که پس از باز کردن دیگر به کار نیاید و حتی تا پایان دوره مصرف نتواند از محصول نگهداری کند، بهتر است بی‌خیال آن شوید.

با توجه به بازار  و بررسی  خواسته های مصرف کننده، پیشنهاد می‌کنیم که از طراحی های چند بار مصرف بهره بگیرید.

5 هدف داشته باشید!

هدف شما فقط تولید نیست. بلکه ارضای نیاز های مصرف کننده است. اگر بسته بندی لوکس شما نتواند علت انتخابش را نشان دهد، از گردونه رقابت کنار می‌رود.

بسته بندی لوکس

6 حقیقت را بگوید!

گاهی دیده شده است که محصولی در یک بسته بندی لوکس و گران قیمت، ارزش کمتری داشته و یا این که درباره‌ی امکاناتش اغراق کرده است. نگران نباشید! هر چقدر که شما در معرفی محصولتان صداقت پیشه کنید، پاسخ بهتری از سوی بازار خواهید گرفت.

7 جذبه داشته باشد

بسته بندی خوب می‌تواند در یک نگاه تمام حواس مشتری را به خود جلب کند. این است که باید از رنگ های متناسب با شرایط عرضه‌ محصول بهره بگیرید. اغراق در رنگ ها و یا تصاویری که انتخاب کرده‌اید، پس از خرید و استفاده، شاید توی ذوق مصرف کننده بزند.

بهتر است از تصاویر نزدیک به واقعیت با کیفیت بالایی استفاده کنید. فراموش نکنید که این تصویر می‌تواند روش استفاده و نگهداری را هم نشان دهد. پس در انتخاب آن ریزبین باشید.

8 رنگ های زیبا

رنگ بندی های استفاده شده در بسته بندی لوکس یک محصول می‌تواند تنها دلیل خرید آن کالا باشد. پس انتخاب رنگ و نقش و نگار های روی بدنه را دست کم نگیرید. بهتر است از کارشناسان با تجربه در این حوزه کمک بگیرید.

بسته بندی لوکس

9 شناخت از بازار عرضه

دلیل دیگری که باید در هنگام انتخاب بسته بندی لوکس حساسیت داشته باشید بازاری است که در آن محصول عرضه خواهد شد. گاهی یک المان یا رنگ ساده در کشوری نماد مثبت است و در کشور دیگر مفهومی منفی دارد.

10 – قابلیت تبلیغ

بسته بندی که شما انتخاب می‌کنید باید به بازاریاب‌ ها این امکان را بدهد که بتوانند از آن به عنوان یک ویژگی یاد کنند. وقتی به مردم بنر های تبلیغاتی نگاه می‌کنند برایشان جذاب باشد و حس کنجکاوی را برای حداقل یک بار خرید محصول شما را برانگیزد.

11 قابلیت حمل و نقل

این که بسته بندی مورد استفاده توسط شما قابلیت حمل و نقل آسان توسط صاحبان کسب و کار و مشتریان را داشته باشد، خودش یک نکته‌ مهم است.

12 تقابل قیمت و لوکس بودن

بسته بندی لوکس همیشه به معنای گران بودن نیست. این طراحان هستند که با تسلط بر اصول گرافیکی و مواد اولیه مرغوب می‌توانند هر کالایی را در بهترین بسته بندی اما قیمت مناسب قرار دهند.

بسته بندی لوکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *