بسته بندی شکلات

بسته بندی شکلات


5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی شکلات چه میزان در فروش این محصول نقش دارد ؟ در این مقاله از صنعت کارتن قصد داریم تا در خصوص اهمیت بسته بندی شکلات و انواع  آن صحبت کنیم، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ازگذشته های دورشکلات یکی ازخوراکی های مورد علاقه ومحبوب در بین همه اقشار مردم بوده و است . شکلات علاوه بر اینکه یک خوراکی خوشمزه می باشد، همچنین یک گزینه ی مناسب برای هدیه دادن در تمامی مناسبت ها نیز هست.

همچنین این محصول را با توجه به تنوع زیادی که در انواع مزه ها دارد همانند ( میوه ای – کاکائویی – شیری – تلخ – ترش و … ) به جرات می توان گفت که به راحتی می توان آن را برای سلیقه های مختلف انتخاب نموده و هدیه مناسبی می باشد.

 در این خصوص صد البته که بسته بندی شکلات نقش مهمی دارد و همچنین شکلات همواره در مهمانی ها مورد استقبال بوده است و نقش مهمی در پذیرایی ها دارد .

امروزه با توجه به گسترش بازارها و به خصوص فروشگاه های آنلاین و رقابت چشمگیر آنها محبوبیت این خوراکی بیشتر شده است و به همین امر باعث بسته بندی های متنوع آن نیز گردیده است. همچنین این خوراکی محبوب به صورت خانگی و صنعتی تولید می شود که یکی دیگر از موارد مهم در بسته بندی نوع تولید آن می باشد.

فراموش نشود که بسته بندی شکلات تاثیر فراوانی در جذب مشتری و فروش دارد و این موضوع رابطه ای ناگسستنی می باشد .

به همین دلیل با توجه به رقابت تنگاتنگ تولید کنندگان این محصول، آن ها نیز برای بسته بندی محصولات خود اهمیت زیادی قائل بوده و همیشه سعی بر آن دارند تا بسته بندی متفاوت تری از سایر رقبای خود ارائه دهند .

پس هر چقدر بسته بندی زیباتر و شکیل تر به همان اندازه مشتری بیشتر و طبعا” فروش هم بیشتر می شود.

طمع شکلات و ارتباط آن با بسته بندی شکلات

با توجه به این که شکلات طمع های مختلفی دارد هر طمع آن نیز طرفداران خاص خود را دارد . معمولا” رنگ و جنس بسته بندی نشان از محتویات و طعم آن است. برای مثال : شکلات های میوه ای  همیشه مورد علاقه ی کودکان بوده است که طبعا” بسته بندی های رنگارنگ باعث جذب کودکان خواهد بود .

شکلات های کاکائویی نیز نزد اقشار خاصی مورد توجه می باشد که معمولا” در بسته بندی های آن دقت زیادی به کار می رود، زیرا یکی از بهترین گزینه ها برای کادو دادن می باشد و همیشه مورد استقبال همگان بوده است .

در بسته بندی شکلات های کاکائویی همیشه رنگ نقش مهمی را ایفا می کند و در بسته بندی آن بیشتر از رنگ های لوکس استفاده می شود و البته های رنگ های تیره و طلائی و کرم و قهوه ای بیشترین رنگ هایی هستن که در بسته بندی این نوع شکلات ها مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که شکلات های میوه ای و کاکائویی طرفداران خاص خود را دارند شکلات های تلخ نیز محبوبیت خاص خود را در بین طرفداران خاص خود دارد و بیشتر طرفداران آن قشر بالای جامعه می باشد که امروزه با توجه به خواص فراوان شکلات تلخ محبوبیت بیشتری در بین همه اقشار به دست آورده است .

بسته بندی شکلات های تلخ کمی متفاوت تر از طمع های دیگر می باشد و معمولا در بسته بندی آنها در صد تلخی اهمیت دارد و به صورت تخته ای بسته بندی می شود .

دسته های بسته بندی شکلات

شکلات ها معمولا” به دو دسته ی فله ای یا جعبه ای بسته بندی می شوند . که شکلات هایی با بسته بندی جعبه ای معمولا” کادویی محسوب می شوند . و لذا طراحی آن ها اهمیت فراوانی دارد .

در بسته بندی شکلات های جعبه ای جنس جعبه معمولا از مقوایی , پلاستیکی و چوب یا فلز و یا سایر متریال ها استفاده می شود .

بسته بندی شکلات
بسته بندی شکلات

بسته بندی شکلات ها در جعبه هایی از جنس چوب یا فلر جزء طراحی های شکیل و گران قیمت بوده است و فقط برند های خاصی از این نوع بسته بندی استفاده می کنند .

همین طور در بسته بندی بیشتر شکلات ها می بینیم که از روبان استفاده می شود و بیشتر جنبه ی هدیه دادن دارد .

در بسته بندی شکلات های کادوئی معمولا” عکسی از محصول بر روی محصول چاپ می شود که این امر باعث زیبایی جعبه می شود .

یا در قسمتی از بسته بندی به صورتی است که قسمتی از جعبه طلقی می باشد که  نمایی از داخل جعبه دیده می شود که این امر نیز باعث جذابیت بسته بندی و نشان دادن کیفیت محصول به مشتری و در نهایت جذب مشتری خواهد شد .

نحوه ی بسته بندی شکلات

یکی دیگر از نکاتی که در بسته بندی شكلات مي بايست مورد توجه قرار بگیرد نوع بسته بندی آن از نظر بهداشتی بودن است . شکلات ها نسبت به دمای بالا و رطوبت حساس هستند .

رطوبت و دمای بالا باعث فساد شکلات می شوند. معمولا” بوهایی مثل بوی نفت و رنگ در چربی حل مي شوند چون یکی از مواد تشکیل دهنده ی شکلات چربی است.

این بو ها در ظاهر مشخص نیست، ولی در طعم تاثیر می گذارد و مزه ی نا مطبوعی دارد . پس بنابراین در بسته بندی شکلات اهمیت ویژه ای دارد .

همچنین تغییر شکل ندادن و حفظ ظاهر خوب نیز مورد اهمیت است .

به عنوان مثال در بسته بندی های شکلات های فله ای که معمولا” شکلات ها به صورت پیچ است، باید در انتخاب جنس پلاستیک دقت فراوان کرد و همین طور بسته بندی باید درست انجام بگیرد تا امکان فاسد شدن آن وجود نداشته باشد.

پس در نتیجه در بسته بندی شکلات علاوه بر ظاهر شکیل آن که در هنگام هدیه دادن یا پذیرایی مورد توجه است کیفیت خوب نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

بسته بندی شکلات
بسته بندی شکلات

به طور خلاصه در بسته بندی شکلات باید در قدم اول کیفیت و مواد استفاده شده در تهیه آن اهمیت داشته و پس از آن انتخاب طرح و رنگ مناسب با توجه به مزه آن می باشد .

در بسته بندی شکلات باید به سلیقه های مختلف توجه نمود و باید در تنوع زیاد طراحی شود.

انواع بسته بندی شکلات

در اینجا به چند نوع از بسته بندی شکلات می پردازیم :

جعبه شکلات

در جعبه های شکلات اگر شکلات با جعبه در تماس باشه باید جنس جعبه بهداشتی باشد . که معمولا” به صورت تکی و چند تایی است که برای محصولات مختلف کاربرد دارد .

  • جعبه های مقوایی :  این نوع بسته بندی بیشتر مناسب شکلات های تخته ای و گرد می باشد .
  • جعبه های فلزی : این بسته بندی ها هزینه ی بیشتری دارد و کیفیت بهتری نیز طبعا” دارند که گزینه ی مناسبی برای بسته بندی شکلات های صادراتی مس باشد .

پاکت شکلات

معمولا ” برای شکلات های کوچک استفاده می شود که جنس آنها بیشتر از کاغذ است . این نوع بسته بندی از شکلات به خوبی محافظت می کند .

استند شکلات

استند شکلات به علت ظاهر زیبا و شیک بیشتر مورد توجه فروشگاه داران است ، که برای شکلات های تخته ای کوچک کاربرد دارد . و به عنوان برندینگ نیز مورد استفاده قرار میگیرد .

نکات مهم در بسته بندی شکلات

در زیر به برخی از نکات کلیدی در طراحی بسته بندی شکلات می پردازیم:

  • یکی دیگر از دلایل اهمیت بسته بندی شکلات این است که اگر بسته بندی شکلات با دستگاه با کیفیت انجام شود، می‌تواند از فاسد و خراب شدن شکلات جلوگیری کند .
  • می توان بسته بندی را به گونه ای طراحی کرد که نام برند شرکت در ذهن افراد زیادی باقی مانده و به دیگران نیز این محصول را توصیه کنند .
  • بسته بندی مناسب شکلات می تواند تاریخ انقضای شکلات را بدون استفاده از مواد نگهدارنده افزایش دهد .
  • بسته بندی شیک و با کیفیت می تواند باعث عدم ورود به گرد و غبار و رطوبت به شکلات گردد .
  • در انواع بسته بندی شکلات ، می بایست اطلاعاتی مثل مواد سازنده ، تاریخ تولید و  تاریخ انقضاء ، نوع شکلات ( شیری ، تلخ ، کاکوئی ) مغزدار بودن ، نحوه ی نگهداری  و …. نوشته شود .
  • بسته بندی شکلات در خانه : در این نوع بسته بندی به دلیل نبود امکانات باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و با وسلیه های تزئینی ساده مثل گل ، کنف ، ربان و … استفاده کنید.

همچنین باید درهنگام  بسته بندی شکلات در خانه برای جلوگیری از آسیب هایی که هنگام ارسال ممکن است شکلات ببیند در انتخاب بسته بندی دقت زیادی نمود.

پس بهتر است موارد بسته بندی که در بالا ذکر شد حتما مدنظر قرار گیرد تا از کیفیت محصول شما کاسته نشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *