بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران


5/5 - (1 امتیاز)

بسته بندی زعفران یکی از مهمترین انواع بسته بندی ها در صنعت صادرات به شمار می آید زیرا زعفران از چاشنی های گران و پرخاصیت است که امروزه علاوه بر کشور ایران در برخی کشورهای دنیا نیز برای تهیه محصولات خوراکی مانند انواع غذا، دسر و کیک و شیرینی از آن استفاده می شود.

 بسته بندی زعفران اهمیت زیادی دارد و امروزه برخی از افراد به عنوان یک شغل از آن استفاده می کنند، این کار می‌ تواند نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل این محصول و همچنین پیشگیری از وارد شدن خسارات مالی داشته باشد.

در حال حاضر برخی از افراد اقدام به تاسیس کارگاه هایی برای بسته بندی زعفران کرده اند و این کار می‌ تواند برای تعداد زیادی از آن ها شغل های پردرآمد ایجاد کند. در ادامه ی این مقاله از صنعت کارتن به بررسی اهمیت بسته بندی زغفران و انواع آن می پردازیم همراه ما باشید.

اهمیت بسته بندی زعفران

بهتر است بدانید بسته بندی کردن زعفران اهمیت های زیادی دارد، مثلاً برای جلب نظر مشتری یا محافظت از آن ها در زمان حمل و نقل یا توزیع در فروشگاه ها بسیار مهم است.

بسته بندی های مختلف و گوناگونی برای زعفران وجود دارند که هر کدام دارای زیبایی زیادی هستند و باعث می شوند تا مشتریان تمایل به تهیه و خرید آن داشته باشند.

 این بسته بندی ها دارای جنس های شیشه ای، پلاستیکی، کارتنی و مقوایی هستند که به دلیل ظاهر مدرن و شیک و رنگ بندی های متنوع باعث می شوند تا نظر افراد خریدار به سمت آن ها جلب شود، همچنین می تواند از آنها در برابر دما یا رطوبت نیز به خوبی محافظت کند.

 این بسته بندی ها می توانند ارزش غذایی زعفران را حفظ کنند و به همین دلیل جزء مهمترین مراحلی هستند که در مراکز بسته بندی باید به آنها توجه شود.

علاوه بر موارد ذکر شده می توان گفت بسته بندی کردن زعفران صادراتی باعث می شود تا کشورهای خارجی تمایل بیشتری برای خرید آن داشته باشند.

بیشتر افراد هنگامی که تصمیم به خرید محصولی می گیرند در ابتدا به ظاهر آن دقت می کنند به همین دلیل داشتن یک بسته بندی مناسب برای زعفران اهمیت ویژه‌ ای دارد که بهتر است از توجه به آن غفلت نکنید.

بسته بندی زعفران
بسته بندی زعفران

علاوه بر موارد گفته شده شاید اطلاع داشته باشید که در صورتی که زعفران در مقابل رطوبت زیاد یا گرد و خاک قرار بگیرد دیگر کیفیت خود را از دست می دهد و مرغوبیت قبل را ندارد به همین دلیل بسته بندی مناسب و آکبند باعث می‌ شود تا زعفران تازه و سالم بماند و عوامل بیرونی نتوانند به درون آن نفوذ کنند.

 بر روی بسته بندی های زعفران امکان ایجاد چاپ و طرح و متن های متنوع تبلیغاتی نیز وجود دارد به همین دلیل برندهای مختلف وجود یک بسته بندی مناسب برای تبلیغ محصولات خود را مهم و ضروری می دانند.

معرفی انواع مختلف بسته بندی زعفران

همانگونه که قبلاً گفتیم بسته بندی های زعفران تنوع زیادی دارند و هرکدام جنس های مختلف و مخصوص به خود را دارا می باشند و این بسته بندی ها می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی مناسب عمل کرده و نقش مهمی در تصمیم گیری بهتر مشتریان برای خرید دارد.

امروزه انواع بسته بندی های زعفران شامل موارد زیر می باشد:

ظروف پلی کریستالی که این ظروف به دلیل داشتن بدنه مقاوم و مستحکم می توانند ماندگاری زیادی از خود نشان دهند.

این نوع بسته بندی ها وزن کم و ظاهر شفافی دارند که به مشتریان این امکان را می‌ دهند تا آنها بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. همچنین از نظر قیمت بسیار اقتصادی بوده و افراد علاقه مند و متقاضی می توانند با هزینه کم آنها را به صورت عمده و در تعداد بالا نیز تهیه کنند.

 این ظروف برای حمل و نقل یا صادرات بسیار مناسب هستند و می‌ توانند ظاهری شکیل و زیبا را به وجود بیاورند امروزه انواع ظروف پلی کریستال برای بسته بندی زعفران دارای شکل و اندازه های گوناگونی می باشند.

ظروف شیشه‌ ای که جزء پر استفاده ترین انواع ظروف بوده و به دلیل ظاهر براق و درخشنده که دارد می‌ تواند انواع مختلف زعفران در کیفیت و بسته بندی های گوناگون را در خود جای دهد.

این ظروف نیز وزن کمی دارند و به آسانی می توان حجم زیادی زعفران را در کمترین زمان دارد درون آنها بسته بندی کرد همچنین به آسانی می توان انواع مختلف متن ها و تصاویر را بر روی آن ها چاپ کرد و جزء بهترین ظروف برای تبلیغات برند ها به حساب می آید.

ظروف فلزی را نیز می‌ توانیم از قدیمی‌ترین ظروفی نام ببریم که برای بسته بندی زعفران استفاده می شود.

این ظروف دارای ویژگی های مثبت زیادی هستند مثلاً دوام و استحکام آنها بسیار زیاد است و می تواند جزء بهترین ظروف برای صادرات به کشورهای دیگر باشد.

این ظروف طرح های مختلفی مانند ساده، مدرن، کلاسیک یا حتی سنتی دارند که امروز نوع سنتی آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

این محصولات اندازه کوچک و جالبی دارند و همین موضوع باعث می‌ شود تا بیشتر متقاضیان تمایل داشته باشند آن را تهیه کنند.

بسته بندی زعفران
بسته بندی زعفران

ظروف یا کارتن مقوایی، از رایج ترین نوع بسته بندی زعفران می توان به ظروف مقوایی و کاغذی اشاره کرد این ظروف وزن بسیار کم و سبکی دارند و به دلیل داشتن رنگ و اندازه های مختلف، برند ها و کارگاه ها می توانند زعفران های مختلف را درون آنها بسته بندی کنند.

این مدل ظروف دارای صرفه اقتصادی زیادی است و جزء پرفروش ترین و محبوب ترین ظروف بسته بندی زعفران شناخته می شود همچنین به دلیل سادگی در بسته بندی می توانیم از آن برای مصارف شخصی در خانه استفاده کنیم.

بسته بندی های سلفون از ساده ترین نوع بسته بندی زعفران هستند که به دلیل بهداشتی و آسان بودن استفاده می‌ شود این بسته‌بندی‌ ها ماندگاری بالایی دارند و می‌ توانند کشش و مقاومت خوبی در برابر وارد شدن ضربه داشته باشند.

همچنین در مقابل رطوبت نیز از خود ماندگاری فراوانی نشان می‌ دهند و می‌ توانند به خشک نگه داشتن زعفران و پیشگیری از نفوذ رطوبت یا حتی گرد و خاک به داخل آنها کمک کنند.

این بسته بندی ها امروز توانستند نظر بیشتر کارگاه ها را به خود جلب کنند زیرا به آسانی می توان انواع طرح ها و مدل های تبلیغاتی روی آنها چاپ کرد.

ایده های جالب برای بسته بندی کردن زعفران

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیش از ۹۵ درصد زعفران مورد نیاز کل جهان در کشور ایران تامین می شود پس داشتن یک بسته بندی و جعبه مناسب به فروش بهتر یا تبلیغ برند و کشور تولید کننده کمک زیادی می کند.

اهمیت بسته بندی مناسب آن به حدی مهم است که امروز بیشتر افراد در قفسه‌ های فروشگاه‌ ها اول به ظاهر و نوع بسته بندی آن دقت کرده و در مرحله بعد به کیفیت و وزن آن توجه می کند.

اولین نکته که در هنگام بسته بندی زعفران باید به آن دقت شود طراحی زیبا و رنگ چشم نواز آن است به طوری که در میان محصولات دیگر رقبا باید جذاب تر باشد و مشتری ها به دلیل ظاهر متفاوت، تمایل به خرید آن داشته باشند.

همچنین این بسته بندی ها باید دارای برندسازی باشند تا نام و نشان شرکت را معرفی کنند.

 از مهم ترین ایده هایی که می تواند کمک کند تا بسته بندی زعفران خوبی داشته باشد ترفند هایی مانند :

داشتن کاغذ و جنس رنگی و درخشان می باشد، در مورد بعد بهتر است برای طراحی این بسته بندی ها به رعایت اصول نگهداری بهتر دقت کنید و بسته بندی را انتخاب کنید که محکم باشد و بتوان به آسانی تا مدت های طولانی از آن استفاده و نگهداری کرد.

حتماً روی زعفران قسمتی را قرار دهید که شفاف باشد و مقداری از زعفران نمایان باشد تا مشتری ها بتوانند کیفیت و اندازه آن را مشاهده کنند.

استفاده از بسته بندی هایی با جنس های نرم، لطیف و درخشان باعث جذب بیشتر مشتری می شود، پس بهتر است از آنها استفاده کنید همچنین اندازه و ضخامت آن نیز مهم بوده و شما باید آن را بر اساس حجم زعفران و استانداردهای لازم تهیه کنید.

بسته بندی زعفران
بسته بندی زعفران

مراحل صحیح بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران مراحل مختلفی دارد که اگر به درستی و به طور استاندارد رعایت شود باعث می شود تا افراد متقاضی با اطمینان بیشتری آنها را از شما خریداری کنند:

1_ در مرحله اول باید اقدام به جداسازی تمام بقایای گل و مواد اضافه و خارجی زعفران کنید به صورتی که به شکل خالص جداسازی و برای بسته بندی آماده شود.

2_ مرحله بعد نیاز به فراوری زعفران دارد که برای انجام این عمل بهتر است با یک فرد با تجربه یا ماهر مشورت کرد تا بتوانید به خوبی اقدام به جداسازی قسمت های مختلف آن مانند نرمه، سرگل و قسمت های زعفران کنید.

همچنین این محصولات باید با درجه کیفیت های مختلف بسته بندی شوند، مثلاً زعفران های درجه یک در یک بسته بندی قرار بگیرند و نوع درجه ۲ و ۳ نیز در بسته بندی های جداگانه قرار داده شوند.

3_ مورد سوم باید اقدام به وزن کشی آن ها با استفاده از یک ترازوی دقیق شود به طوری که هر مثقال زعفران باید وزنی در حدود ۴.۶۶ گرم داشته باشد.

4_ مورد چهارم که اهمیت بسیار در بسته بندی زعفران دارد و شما باید به آن توجه ویژه کنید طراحی مناسب بسته بندی آن می باشد تا افراد مایل به خرید و استفاده از آن باشند.

همان گونه که گفته شده این محصولات دارای بسته بندی هایی با جنس های گوناگونی هستند که شما باید بهترین و با کیفیت ترین نوع آن را تهیه و برای قرار دادن زعفران در آن استفاده کنید.

5_ مورد بعد نیز اهمیت فوق العاده بالایی در بسته بندی زعفران دارد و شامل درج مشخصات مختلف مانند نوع زعفران، علامت تجاری و برند تولید کننده، وزن هر بسته و تاریخ انقضای زعفران می باشد.

همچنین مواردی مانند پروانه ساخت و علامت استاندارد نیز باید بر روی آن درج شود.

6- در مراحل بعد بسته بندی زعفران، باید مواردی مانند کیفیت و کنترل بسته بندی که درب آن کامل آکبند و پلمپ باشد، بررسی شود تا با خیال راحتی آن را به بازار عرضه کرده و در اختیار مشتری قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *